Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Knappa credits till Sparkys magiska piano (Sparky's Magic Piano) från 1987. 
Tyvärr är rösterna bara i grupp som de listades på VHS, ska väl vid lämpligt tillfälle i framtiden pricka in vem som dubbar vad.

Svenska röster:
ROBERT ANDERSSON
KARIN GLENMARK
HANS GUSTAFSSON
MONICA FORSBERG
BERTIL ENGH
JAN KOLDENIUS
BIRGITTA FERNSTRÖM
PETER WANNGREN

Svensk bearbetning och dubb
MEDIAHUSET

Karlskoga 0586/56600

gstone

Jag ser på sagan om jultomten 

Kan bidra att Gunnar Ernblad spelar AK
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Credits till kortfilmen När Abel blåste bort (Abel's island) från 1988

svenska röster:
Abel - Philip Zandén
Amanda - Jessica Zandén
Gower - Carl Billquist

Översättning och dialogregi: Per-Arne Ehlin

Mix: Gabor Pasztor

Jag skulle vilja ha det till att dubbningen är producerad av SVT, eftersom Gabor Pasztor är ansvarig för ljudet.

Oscar Isaksson

Fred Basset / Laban
Engelsk tecknad serie i 15 delar om en hund, i svenska serier mest känd som Laban. Sänd i SVT2 1989-1990.

Svenska röster:
Jan Blomberg - Fred Basset
Jessica Zandén
Jonas Bergström
Magnus Ehrner

Inspelning och mix:
Bo Wargentin
Per Berglund

Svensk bearbetning:
Per-Arne Ehlin

Producent:
Per-Arne Ehlin

Oscar Isaksson

Fifi och blomsterfröna (Fifi and the Flowertots)

Svenska röster:
Fifi - My Holmsten
Viola - Mi Ridell
Gullan - Babben Larsson
Humla - Jan Modin
Stingo - Andreas Nilsson
Krälis - Anders Öjebo
Vallmo - Vivian Cardinal
Pip - Cecilia Wrangel
Tant Tulipan - Sarah Dawn Finer

Översättning:
Maria Rydberg

Projektledare SVT:
Kajsa Gyllenberg

Dubbproduktion:
Eurotroll AB/ Lasse Svensson

gstone

Kan du bidra med credits till Elias den lilla räddningsbåten och Lilla Röda Traktorn ?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 oktober 2025 kl. 09:33:52Fifi och blomsterfröna (Fifi and the Flowertots)

Svenska röster:
Fifi - My Holmsten
Viola - Mi Ridell
Gullan - Babben Larsson
Humla - Jan Modin
Stingo - Andreas Nilsson
Krälis - Anders Öjebo
Vallmo - Vivian Cardinal
Pip - Cecilia Wrangel

Översättning:
Maria Rydberg

Projektledare SVT:
Kajsa Gyllenberg

Dubbproduktion:
Tack. Förekommer det fler skådespelare än dessa, eller är det här allt?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 oktober 2025 kl. 10:12:06Tack. Förekommer det fler skådespelare än dessa, eller är det här allt?
Jo, vad jag kommer ihåg förekommer fler figurer. så det ska väl vara "m.fl." För denna lista har jag bara utgått från SVTs skådespelarlista som rullar under eftertexter och fyllt på med rollnamn, som bla är taget från artiklar och tablåinformation.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 oktober 2025 kl. 10:56:42Jo, vad jag kommer ihåg förekommer fler figurer. så det ska väl vara "m.fl." För denna lista har jag bara utgått från SVTs skådespelarlista som rullar under eftertexter och fyllt på med rollnamn, som bla är taget från artiklar och tablåinformation.
Vet du om det förekommer fler skådespelare, eller om dessa skådespelare spelar övriga rollfigurer?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 oktober 2025 kl. 12:52:04Vet du om det förekommer fler skådespelare, eller om dessa skådespelare spelar övriga rollfigurer?
Det har jag inte forskat i, för jag har inte sett tillräckligt många avsnitt, bara 10 av 52.
jJg har hållit mig inom ramen för hur SVTs eftertexter är utformade. så kommer troligtvis behöva tillämpa röstidentifiering när det kommer till övriga karaktärer. Undrar verkligen om det sker någon förändring i SVTs eftertext längre fram i serien eller om den är satt från sändningsstart och gäller för samtliga avsnitt. Allt detta får undersökas.

Will Siv

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 oktober 2025 kl. 09:33:52Fifi och blomsterfröna (Fifi and the Flowertots)

Svenska röster:
Fifi - My Holmsten
Viola - Mi Ridell
Gullan - Babben Larsson
Humla - Jan Modin
Stingo - Andreas Nilsson
Krälis - Anders Öjebo
Vallmo - Vivian Cardinal
Pip - Cecilia Wrangel

Översättning:
Maria Rydberg

Projektledare SVT:
Kajsa Gyllenberg

Dubbproduktion:
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 oktober 2025 kl. 10:12:06Tack. Förekommer det fler skådespelare än dessa, eller är det här allt?
Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 oktober 2025 kl. 10:56:42Jo, vad jag kommer ihåg förekommer fler figurer. så det ska väl vara "m.fl." För denna lista har jag bara utgått från SVTs skådespelarlista som rullar under eftertexter och fyllt på med rollnamn, som bla är taget från artiklar och tablåinformation.
Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 oktober 2025 kl. 13:21:48Det har jag inte forskat i, för jag har inte sett tillräckligt många avsnitt, bara 10 av 52.
jJg har hållit mig inom ramen för hur SVTs eftertexter är utformade. så kommer troligtvis behöva tillämpa röstidentifiering när det kommer till övriga karaktärer. Undrar verkligen om det sker någon förändring i SVTs eftertext längre fram i serien eller om den är satt från sändningsstart och gäller för samtliga avsnitt. Allt detta får undersökas.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 oktober 2025 kl. 12:52:04Vet du om det förekommer fler skådespelare, eller om dessa skådespelare spelar övriga rollfigurer?
Ser bara att en karaktär fattas, Nettan (spindeln)

Obs, inte så bra ljudkvalite här tyvärr.......
Hennes röst låter lite bekant men kan inte säga vem.

Ett par till noteringar:

. Ännu en gång Anders och Andreas är en duo.

. så Cecilia Wrangel Schough har också spelat en pojke.
- what.

Oscar Isaksson

Citat från: Will Siv skrivet  4 oktober 2025 kl. 16:00:04Ser bara att en karaktär fattas, Nettan (spindeln)

Obs, inte så bra ljudkvalite här tyvärr.......
Hennes röst låter lite bekant men kan inte säga vem.

Tack så hemskt mycket! Och uppenbarligen så är min hjärna fullständig gröt... Att jag kan missa att komma ihåg. Nettan görs av Vivian Cardinal om jag inte helt har tappat det. Misstänker stakat att Vivian är den som sjunger introt och en del av de sånger som förekommer.

MOA

Svenska röster:
Fifi - My Holmsten
Viola - Mi Ridell
Gullan - Babben Larsson
Humla - Jan Modin
Stingo - Andreas Nilsson
Krälis - Anders Öjebo
Vallmo - Vivian Cardinal
Pip - Cecilia Wrangel

Översättning:
Maria Rydberg

Projektledare SVT:
Kajsa Gyllenberg

Dubbproduktion:
Babbens & Sarahs enda dubbning? Förvånansvärd rollista

gstone

Imorgon fotar jag Själv credits till Grand Prix – Tassarna på gasen

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2025 kl. 23:33:18Babbens & Sarahs enda dubbning? Förvånansvärd rollista
Babben var ju så sent som i år med i den svenska dubbningen av Lilo & Stitch, och tidigare även i Bilar 3 och Bee Movie

Sarah har medverkat i de svenska dubbningarna av flera Tingeling-filmer, samt Prinsessan och grodan, Lorax och Sing 2
Redan utfört ~60 biobesök 2025.