Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Luftens hjältar, står i appen att det bara är 30 avsnitt. Någon mer som det ser likadant ut för?

Anders M Olsson

Citat från: Goliat skrivet 21 juli 2022 kl. 20:46:19
Luftens hjältar, står i appen att det bara är 30 avsnitt. Någon mer som det ser likadant ut för?
Vilket operativsystem? Jag har testat på iPhone och iPad och där ser jag 63 avsnitt. Det är väl alla förutom de två som är censurerade.

Goliat

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 juli 2022 kl. 22:03:52
Viket operativsystem? Jag har testat på iPhone och iPad och där ser jag 63 avsnitt. Det är väl alla förutom de två som är censurerade.

Android.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 21 juli 2022 kl. 22:05:48
Android.
Jag har testat på min Android-telefon, och mycket riktigt finns det bara 30 avsnitt tillgängliga där - det högsta avsnittsnumret är 30. Men om jag kollar på datorn finns "alla" 63 avsnitt. Måste vara en bugg i Android-appen... :(

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 22:10:03
Jag har testat på min Android-telefon, och mycket riktigt finns det bara 30 avsnitt tillgängliga där - det högsta avsnittsnumret är 30. Men om jag kollar på datorn finns "alla" 63 avsnitt. Måste vara en bugg i Android-appen... :(

Tänkte väl nästan det var något galet. Då rapporterar jag det till disney+ så de kan åtgärda felet.

Zebastian

Kan någon som har amerikanska Disney + ta reda på vem det är som spelar Kessie i avsnittet A bird in the hand?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2022 kl. 15:02:18
Undrar om XMen97 kommer dubbas.
Det beror på åldersgräns och målgrupp t.ex vuxen då dubbar man inte.

Erika

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2022 kl. 15:02:18
Undrar om XMen97 kommer dubbas.

Den har jag tänkt mycket på sistone, hoppas man dubbar X-Men '97 och försöker få tillbaka åtminstone ett par av skådespelarna. Visserligen är inte många av dem särskilt aktiva längre (och vissa är till och med döda), men åtminstone Johan Hedenberg (från omdubben) vore guld. Han var riktigt bra som Magneto, och jag tror även Jan Modin (från originaldubben) skulle fortfarande fungera som Professor X.   

Oskar

Det är dålig att inte använder tv3 och fox kids dubbning av x-man. Jag tror att disney vill inte friköp dubbning från viaplay/tv3/Viaplay Group. Omdubbning gjort att mediadubb international. Betala mellanskillnaden till skådespelare.

BPS

Citat från: Oskar skrivet 22 juli 2022 kl. 20:55:00
Det är dålig att inte använder tv3 och fox kids dubbning av x-man. Jag tror att disney vill inte friköp dubbning från viaplay/tv3/Viaplay Group. Omdubbning gjort att mediadubb international.
De dubbningarna är antagligen för gamla för att Disney skulle försöka få rättigheterna till dem. Det är ju inte ens säkert att ljudbanden finns bevarade.

Goliat

Citat från: BPS skrivet 22 juli 2022 kl. 21:22:46
De dubbningarna är antagligen för gamla för att Disney skulle försöka få rättigheterna till dem. Det är ju inte ens säkert att ljudbanden finns bevarade.

Eller att de åldrats bra om de finns kvar.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 22 juli 2022 kl. 21:41:24
Eller att de åldrats bra om de finns kvar.
De från TV3 lär ju inte ens finnas kvar men om de hade gjort det så skulle kvaliteten antagligen inte var bra nog för Disney, de dubbade ju till exempel om delar av säsong 1 av Ducktales vars dubbning ursprungligen kom från TV3.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 20 juli 2022 kl. 21:34:45
Det är inte alla än, men det har kommit 14 till med svensk dubb:

Hush, Hush Sweet Charlatan
Can't Bayou Love

You Sweat Your Life
When Aliens Collide

All's Fahrenheit in Love and War
Planet of the Capes - instr.intro
My Valentine Ghoul
Let's Get Respectable
The Darkwing Squad
Bad Luck Duck
Fungus Amongus
Something Fishy
Calm a Chameleon
A Brush With Oblivion
- det avsnittet har dock engelska intro

Nu är bara 4 avsnitt kvar utan svensk dubb (varav 2 har fel språk)

Fortsätter du att ha koll och hojtar till när de är uppe?

KurageDHH

Juli närmar sig slutet, men det har bara kommit Augustis höjdpunkter för Disney+, inte nån lista.
Frågan är bara: kommer Disney att fortsätta skicka listan till moviezine, filmtopp och digitalt.tv under varje månad eller tänker dom sluta med det? Och varför?