Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Xfinger

Citat från: Elios skrivet 15 mars 2020 kl. 17:45:01
Kanske missat det helt men kommer den riktiga spelfilmen med Lady Och Lufsen komma samtidigt som DISNEY Plus startat?^^

Den finns redan på tjänsten så ja :) Om du menar denna:
https://flixable.com/disney-plus/title/lady-and-the-tramp-2019/
Added to Disney+:November 12, 2019
Och den har svenskt tal.

Elios

Citat från: Xfinger skrivet 15 mars 2020 kl. 17:53:12
Och den har svenskt tal.

Åh, får se den snart då!  ;D

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Xfinger skrivet 15 mars 2020 kl. 17:53:12
Och den har svenskt tal.

TUSEN TACK !!!!! ;D ;D ;D ;D ;D

JAG ÄLSKAR NÄSTA DIG !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag blir överlycklig dom har ju BÅDE Flubber och Mighty Joe Young PÅ SVENSKA !!!! :D :D :D :D :D

gstone

Tydligen har dom The Country Bears med SVENSKT TAL. Jag hade igen aning om att den ens dubbas till SVENSKA !!  :o :o :o :o :o

Jag torde inte ens den kom  till Sverige överdrager 1

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 18:09:56
Tydligen har dom The Country Bears med SVENSKT TAL. Jag hade igen aning om att den ens dubbas till SVENSKA !!  :o :o :o :o :o

Jag torde inte ens den kom  till Sverige överdrager 1
Den kan ju vara dubbad för Disney+ som säsong 3 av Timon och Pumba

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 mars 2020 kl. 18:13:15
Den kan ju vara dubbad för Disney+ som säsong 3 av Timon och Pumba

Det har du rätt i  :D

Men blir inte det lite dyrt och onödigt att dubba gamla saker för Disney+  ?

Också konstigt att dom dubbas vissa saker särkit för Disney Plus men inte hade med dem existerande dubbningar som Mowglis Äventyr(1998)

Hur är det logistik ? !

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 18:52:54
Det har du rätt i  :D

Men blir inte det lite dyrt och onödigt att dubba gamla saker för Disney+  ?

Också konstigt att dom dubbas vissa saker särkit för Disney Plus men inte hade med dem existerande dubbningar som Mowglis Äventyr(1998)

Hur är det logistik ? !

De har inte allt på svenska nu eftersom att de inte har kommit till Sverige än SDI Media har sagt att dem har fullt upp med att dubba för Disney +.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 mars 2020 kl. 19:06:06
De har inte allt på svenska nu eftersom att de inte har kommit till Sverige än SDI Media har sagt att dem har fullt upp med att dubba för Disney +.

Men du tror att detta är sant och att The Country Bears och Lady och Lufsem(2019) faktiskt kommer finnas på svenska när Dinsey Plus  kommer hit  ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 19:19:48
Men du tror att detta är sant och att The Country Bears och Lady och Lufsem(2019) faktiskt kommer finnas på svenska när Dinsey Plus  kommer hit  ?
Jag tror faktiskt det för så mycket nytt finns det ju inte att dubba det betyder att de har fullt upp med att dubba äldre filmer och serier.

Daniel Hofverberg

Citat från: Xfinger skrivet 15 mars 2020 kl. 17:42:37
FLIXABLE STÄMMER FFS!

https://flixable.com/disney-plus/genre/movies/?min-rating=0&audio=sv&min-year=1920&max-year=2020&order=title#filterContainer
Finns det inga listade ljudspår och textspår när man väl går in på en film eller serie på Flixable? Det går ju att söka på (exempelvis) svenskt ljudspår, men när man väl går in på en titel verkar det inte stå angivet vilka språk som finns... Det blir ju lite bökigt att behöva göra fyra sökningar när man vill veta om en viss film finns på svenska, norska, danska och/eller finska...

Så framgår det ju heller inte om alla avsnitt eller bara vissa avsnitt har svenskt tal vid TV-serier...

Citat från: Xfinger skrivet 15 mars 2020 kl. 17:42:37
Vem som helst kan prova Disney+
Jag har postat guider med hur.
Inga problem alls. Om man kan avvara 100 kr och 1 h.
Var har du postat dessa guider?

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 19:19:48
Både The Country Bears och Lady och Lufsen verkar redan nu finnas med både svenskt, norskt, danskt och finskt tal på Disney+; så givetvis kommer de fortsätta med det även när tjänsten lanseras i Skandinavien. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2020 kl. 20:37:55
Finns det inga listade ljudspår och textspår när man väl går in på en film eller serie på Flixable? Det går ju att söka på (exempelvis) svenskt ljudspår, men när man väl går in på en titel verkar det inte stå angivet vilka språk som finns... Det blir ju lite bökigt att behöva göra fyra sökningar när man vill veta om en viss film finns på svenska, norska, danska och/eller finska...

Så framgår det ju heller inte om alla avsnitt eller bara vissa avsnitt har svenskt tal vid TV-serier...
Var har du postat dessa guider?
Både The Country Bears och Lady och Lufsen verkar redan nu finnas med både svenskt, norskt, danskt och finskt tal på Disney+; så givetvis kommer de fortsätta med det även när tjänsten lanseras i Skandinavien. :)

Vad säger du! Hur ser de ut?  :) (de svenska dubbningarna alltså)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2020 kl. 20:41:16
Vad säger du! Hur ser de ut?  :) (de svenska dubbningarna alltså)
Jag har inte tillgång till tjänsten, så jag har inte en blekaste aning...

Jag utgår bara ifrån informationen på https://flixable.com/disney-plus/, som vi väl kan utgå ifrån bör stämma i de allra flesta fall.

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2020 kl. 20:43:17
Jag utgår bara ifrån informationen på https://flixable.com/disney-plus/, som vi väl kan utgå ifrån bör stämma i de allra flesta fall.
Enligt den sidan så finns också The Incredible Journey (1963), The Vanishing Prairie (1954) och The World According to Jeff Goldblum på Disney+ med svenskt tal

Dom 2 förstnämnda filmerna har väl inte heller dubbats tidigare ???

Även Joe - Jättegorillan, Inspector Gadget och Flubber ska finnas med svenskt tal, hoppas det stämmer :)