Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Miikee skrivet  3 januari 2021 kl. 03:32:51
Det var en som kommenterade på Disney+ facebook sida och frågade efter Herkules serien på svenska. Då svarade dem att den serien inte finns med svenskt tal. Dock hittar jag ej den kommentaren nu. Det kanske tog bort den med tanke på att det är felaktigt! :)
Det förvånar mig tyvärr inte - Disney har ju så dålig ordning i sitt arkiv, så mest troligt har de helt missat att serien har dubbats. :(

Hade de känt till den svenska dubbningen, så hade de med största sannolikhet inte textat serien till svenska, i och med att Disney+ för lite äldre serier nästan aldrig verkar ha både dubbning och textning på samma språk utan antingen eller.

Det märkliga är ju dock att serien från början (innan tjänsten lanserades i Norden) bara hade engelskt tal och svensk/norsk/dansk/finsk text - senare dök norsk och dansk dubbning upp, men fortfarande inte svensk; vilket antyder att Disney lyckats hitta åt norska och danska ljudspår efter att de redan beställt textning till de språken...

gstone

Det var en som kommenterade på Disney+ facebook sida och frågade efter Herkules serien på svenska. Då svarade dem att den serien inte finns med svenskt tal. Dock hittar jag ej den kommentaren nu. Det kanske tog bort den med tanke på att det är felaktigt! :)

Sedan tycker jag personligen, inte här men på facebook, att många människor klagar "varför finns inte den!?" "Ni har inget utbud alls". Jag tänker att hade jag släppt en tjänst så hade inte jag heller släppt alla serier direkt, utan jag hade lockat lite då och då med speciella serier, för att folk skulle köpa min tjänst! :) Sedan tror jag att det är nog svårt att lösa alla rättigheter direkt också.

Jag behöver ändå inte Herkules på svenska. :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Grimner

Nu har jag försökt i timtal med att sätta upp ett konto på Disney+, men det verkar tyvärr som att jag måste be om hjälp här igen. :-\
Saken är den att sidan - trots att den hävdar sig stödja PayPal - fortsätter kräva att jag skall använda betalkort istället. Jag har ett konto på PayPal som jag vet fungerar (har gjort många köp på Steam tidigare) och där pengar finns insatta. Så varför skulle jag plötsligt behöva skaffa ett betalkort när PayPal alltid fungerat utan det tidigare? ???
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Jirr

Citat från: Grimner skrivet  3 januari 2021 kl. 19:16:08
Nu har jag försökt i timtal med att sätta upp ett konto på Disney+, men det verkar tyvärr som att jag måste be om hjälp här igen. :-\
Saken är den att sidan - trots att den hävdar sig stödja PayPal - fortsätter kräva att jag skall använda betalkort istället. Jag har ett konto på PayPal som jag vet fungerar (har gjort många köp på Steam tidigare) och där pengar finns insatta. Så varför skulle jag plötsligt behöva skaffa ett betalkort när PayPal alltid fungerat utan det tidigare? ???

Har du inget betalkort du kan koppla till PayPal?

Grimner

Citat från: Jirr skrivet  3 januari 2021 kl. 19:56:51
Har du inget betalkort du kan koppla till PayPal?
Nej, jag har aldrig ägt ett betalkort. Men skall det verkligen vara nödvändigt när pengarna redan finns insatta på PayPal?
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.

Jirr

Citat från: Grimner skrivet  3 januari 2021 kl. 19:59:23
Nej, jag har aldrig ägt ett betalkort. Men skall det verkligen vara nödvändigt när pengarna redan finns insatta på PayPal?

Det enda jag hittar är detta:
Citatför PayPal, att du har loggat in med rätt uppgifter och att din anknutna betalningsinformation är aktuell.
https://help.disneyplus.com/csp?id=csp_article_content&sys_kb_id=2a918aa7dbc7109c32f7c28d139619d5

Grimner

Citat från: Jirr skrivet  3 januari 2021 kl. 20:13:08
Det enda jag hittar är detta:https://help.disneyplus.com/csp?id=csp_article_content&sys_kb_id=2a918aa7dbc7109c32f7c28d139619d5
Det är ju just det, att jag inte har någon ansluten betalningsinformation, eftersom PayPal alltid räckt gott och väl till köp tidigare. Varför Disney+ inte kan acceptera samma metod som exempelvis Steam förstår jag verkligen inte. :-\

Jirr

Citat från: Grimner skrivet  3 januari 2021 kl. 20:18:27
Det är ju just det, att jag inte har någon ansluten betalningsinformation, eftersom PayPal alltid räckt gott och väl till köp tidigare. Varför Disney+ inte kan acceptera samma metod som exempelvis Steam förstår jag verkligen inte. :-\

Kan du göra digitala/tillfälliga betalkort via din internetbank? Vet dock inte om D+ accepterar sådana kort.

Grimner

Citat från: Jirr skrivet  3 januari 2021 kl. 20:20:29
Kan du göra digitala/tillfälliga betalkort via din internetbank? Vet dock inte om D+ accepterar sådana kort.
Jag har ingen Internetbank heller. :( Det enda jag någonsin använt för att köpa tjänster över Internet är just PayPal, som har fungerat väl så här långt.

Jirr

Citat från: Grimner skrivet  3 januari 2021 kl. 20:34:45
Jag har ingen Internetbank heller. :( Det enda jag någonsin använt för att köpa tjänster över Internet är just PayPal, som har fungerat väl så här långt.

Oj, wow.

Ingen kompis eller familjemedlem som kan hjälpa dig eller dela kontot med dig?

Samlaren

Sedan tycker jag personligen, inte här men på facebook, att många människor klagar "varför finns inte den!?" "Ni har inget utbud alls". Jag tänker att hade jag släppt en tjänst så hade inte jag heller släppt alla serier direkt, utan jag hade lockat lite då och då med speciella serier, för att folk skulle köpa min tjänst! :) Sedan tror jag att det är nog svårt att lösa alla rättigheter direkt också.

Man kan ju host som samlare skriva till dem att man har en del dubbade avsnitt inspelade från deras kanaler med dubb.

Samlaren

Citat från: Grimner skrivet  2 januari 2021 kl. 16:58:58
Nu när jag förlorat alla mina filmer och serier i en virusattack kanske Disney+ är min enda räddning. Kan någon här vara så vänlig och bekräfta om följande serier finns tillgängliga med svensk dubbning?

Aladdin (serien)
American Dragon: Jake Long
Den Lilla Sjöjungfrun (serien)
Herkules: Den Animerade Serien
Kim Possible
Lilo & Stitch: Serien
Rasten
Star Wars: The Clone Wars (serien)
Totally Spies!
W.I.T.C.H.
Zack & Codys Ljuva Hotelliv/Det Ljuva Havslivet

Totally Spies!
W.I.T.C.H.

är inte disney serier.

Anders M Olsson

Citat från: Samlaren skrivet  6 januari 2021 kl. 16:17:58
Totally Spies!
W.I.T.C.H.

är inte disney serier.

Jo, även om Disney inte är seriernas huvudproducent har de varit inblandade på ett hörn. För Totally Spies! gäller det antagligen bara den sjätte och sista säsongen.

gstone

Hur tror ni att rollistan för Monsters at Work kommer se ut ?

gstone

Finns Kejsarens nya skola på Disney Plus ?