Författare Ämne: Idol  (läst 9484 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 9 535
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Idol
« Svar #150 skrivet: 4 oktober 2020 kl. 13:18:10 »
Nu blir jag förolämpade ! >:(
Om du känner så får du gärna motivera varför du tyckte han var bra just igår.

Märk väl att jag har tyckt om Gabriel tidigare, men just igår var han verkligen inte bra...

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 583
    • Visa profil
« Svar #151 skrivet: 4 oktober 2020 kl. 15:46:22 »
Nu blir jag förolämpade ! >:(
Men snälla nån, jag vet att du heter Gabriel men du fattar väl att han menar en annan med samma namn. Eller tävlar du i Idol?

Om du känner så får du gärna motivera varför du tyckte han var bra just igår.

Märk väl att jag har tyckt om Gabriel tidigare, men just igår var han verkligen inte bra...
Gstone heter också Gabriel. Jag tror inte Gstone bryr sig om programmet utan han blir bara kränkt för att hans namn förolämpas

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #152 skrivet: 4 oktober 2020 kl. 16:06:12 »
I så fall är det väl bäst att förtydliga att det här gäller Gabriel Abdulahad; ingen annan.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 7 336
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #153 skrivet: 5 oktober 2020 kl. 12:35:05 »
Men snälla nån, jag vet att du heter Gabriel men du fattar väl att han menar en annan med samma namn. Eller tävlar du i Idol?
Gstone heter också Gabriel. Jag tror inte Gstone bryr sig om programmet utan han blir bara kränkt för att hans namn förolämpas

Ja , det stämmer att jag heter Gabriel ;D

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #154 skrivet: 10 oktober 2020 kl. 02:59:47 »
Väldigt tråkigt och orättvist att Maya Arctaedius åkte ut ikväll... :( Hon var visserligen inte riktigt lika bra som tidigare veckor, men ändå bra och långt ifrån sämst ikväll. Jag tyckte att hon var riktigt bra sångmässigt, medan däremot scenspråket lämnade en hel del övrigt att önska - men i mina ögon är rösten och utstrålningen ändå viktigare än scenspråket.

Fastän jag tycker om Ella Hedström, så hade jag ärligt talat hellre sett att hon hade åkt ut. Hon var inte särskilt bra ikväll - dels hade hon valt en tråkig och okänd låt, dels passade låten inte riktigt hennes röst (och hon fick ingen chans att glänsa med sin fina sångröst) och dels försvann hon tyvärr i mängden då de flesta andra stack ut mer. Dessutom känns hon ganska smal och passar bara för enstaka genrer, varför hon knappast kommer kunna hänga sig kvar alltför länge i tävlingen. Annars tycker jag nog att Mattias Nederman var sämst ikväll, som visserligen var helt okej men som gjorde ett ganska anonymt och lättförglömligt intryck; och med några falska toner här och var. Med någon rättvisa borde det ha varit han och Ella som skulle ha hängt löst ikväll.

Annars var Nadja Holm överlägset bäst ikväll, som var fantastiskt bra och såg ut som att hon aldrig gjort annat än att stå på scen. Fantastisk sångröst, proffsig, naturlig och ett otroligt scenspråk. Hon har alltid varit bra, men gjorde sin bästa insats hittills ikväll. Det kan ärligt talat inte bli så mycket bättre. :)

Näst bäst var Nova Luther, som är helt fantastisk och så oerhört duktig, professionell och charmig. Hon sjöng väldigt bra, hade ett imponerande scenspråk och gjorde en minnesvärd insats; även fast juryn i och för sig har rätt i att hon borde kunna åstadkomma ännu mer utifrån samma låt.

Jag blev också mycket imponerad över Paulina Pancenkov, som jag inte tyckt har varit särskilt bra förut men som blivit bättre och bättre för varje vecka som gått. Ikväll fick hon verkligen glänsa med sin fantastiska sångröst, och gjorde riktigt bra ifrån sig - hennes bästa insats hittills, och efter att hon länge varit tämligen anonym för mig har jag nu verkligen börjat tycka om henne.

Tjejerna är helt klart överlag bättre än killarna i år, men efter att jag länge tyckt att Caspar Camitz varit alldeles för mycket och på gränsen till pajas så har jag faktiskt börjat tycka om honom de senaste veckorna. Han var bra ikväll, och jag hoppas han fortsätter så här. Han tillhör ändå inte någon av mina favoriter, men nu ser jag faktiskt att han kan vara bra bara han lägger manken till.

Vad tyckte ni andra om veckans Idol?

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #155 skrivet: 10 oktober 2020 kl. 10:28:36 »
Jag tycker varken Maya eller Ella förtjänade att åka ut. Ibland känns det som att Mattias drar många snyfthistorier för att kunna gå vidare, tyckte också han var sämst

Det skulle inte förvåna mig om 3 tjejer åker ut i rad dom kommande veckorna som det gjorde 2018-2019 :(

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #156 skrivet: 10 oktober 2020 kl. 12:53:10 »
Nej, tyvärr verkar det som att tidigare års "tjejslakt" upprepas igen i år... :'(

Jag hade hoppats att det skulle göra skillnad att man numera kan rösta gratis via TV4 Play-appen, men förutom förra veckan när Gabriel mycket rättvist åkte ut har man inte sett många tendenser till det...

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #157 skrivet: 13 oktober 2020 kl. 16:09:00 »
För mig känns det återigen helt uppgjort att en falsksjungande kille kommer vinna igen och det blir väl Caspar. Sebastian från 2018 var enligt mig en av dom sämsta det året och Tusse 2019 var inte heller min favorit, jag tyckte inte han kunde hålla alla toner

Enda lösningen verkar ju vara att man kör en tävling för killar och en för tjejer

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #158 skrivet: 13 oktober 2020 kl. 16:20:54 »
Jag håller med dig, och det ser onekligen inte helt ljust ut efter fredagens resultat. Men jag hoppas fortfarande på att Nova Luther ska vinna i år, alternativt Nadja Holm - finns det någon rättvisa borde någon av de två vinna...

Förhoppningen är att det möjligen kan bli lite annorlunda resultat nu när man kan rösta gratis via appen, så att man inte måste ringa eller SMSa - i och med att ganska många jag känner tidigare år har struntat i att rösta av ekonomiska eller praktiska skäl, så finns det kanske en liten chans att det kan bli lite mer rättvisa resultat nu när alla kan rösta kostnadsfritt. Det kräver ju visserligen TV4 Play- eller C More-appen, vilket förmodligen utesluter de flesta pensionärer, men förutom de äldsta lär väl relativt många redan ha någon av de apparna installerade.

Om det fortfarande inte hjälper utan det blir lika orättvis utgång även i år, så borde även TV4 inse att något måste göras åt saken... :(

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #159 skrivet: 16 oktober 2020 kl. 22:57:05 »
Jag tänkte nästan att Mattias och Niklas skulle hänga löst för jag tyckte båda var sämst. Men jag hade hoppats på att Niklas skulle lämna. Tur att inte Ella gjorde det igen

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #160 skrivet: 17 oktober 2020 kl. 08:18:09 »
Lite märkligt att Affe valt att hoppa av Idol; i synnerhet efter att han var ovanligt bra förra veckan. Men fastän han varit ganska bra är det ingen jag kommer sakna, om jag ska vara ärlig. Märkligt dock varför han inte verkar ska ersättas av någon annan, för nu är man ju i ofas med en deltagare "för lite" - den enda tidigare gången i Idols historia som någon hoppat av (2010) blev det ju den som senast åkte ut som fick komma tillbaka; så varför inte så nu...? :(

För en gångs skull ett helt rättvist resultat, för Mattias och Niklas var onekligen sämst ikväll. Jag tycker dock att Niklas var lite sämre ikväll, men ser man till säsongen som helhet så känns nog Mattias som ännu svagare (inte minst då Niklas var ovanligt bra just förra veckan); så jag hade varit nöjd med att vem som helst av de två åkte ut. :) Jag tyckte om Mattias från början, men sen sin första audition har han blivit sämre och sämre för varje vecka som gått, vilket onekligen inte är ett gott tecken...

Ikväll tycker jag att Paulina Pancenkov var bäst, och Nadja Holm inte långt därefter. Båda de två var mycket proffsiga, sjöng fantastiskt och hade ett fantastiskt scenspråk. Jag har alltid tyckt om Nadja, men jag blir förvånad över att Paulina - som jag inte tyckte var så märkvärdig från början - har blivit bättre och bättre för varje vecka som gått.

Nova Luther är som vanligt fantastisk, även om jag inte tyckte hennes låtval var världens bästa. Men hon är väldigt proffsig, naturlig, har ett imponerande scenspråk och sjunger fantastiskt. Jag tycker juryn var oförskämt hård mot henne, då hon visserligen var något sämre än tidigare veckor men ändå bättre än de flesta - men likväl verkade juryn hårdare mot henne än mot Mattias...?! Jag var orolig att Nova skulle hänga löst efter juryns orimligt hårda kritik, så jag är glad att svenska folket verkar ha lite vett i alla fall...

Jag tyckte Ella Hedström var lite sämre än vanligt, eller så var det bara låtvalet som var lite tveksamt - trots allt är det ju nästan omöjligt att komma ut i Billie Eilishs nivå, så det blev nästan oundvikligt att hon upplevdes som en blek kopia av originalet. Men hon var ju ändå betydligt bättre än både Niklas och Mattias, så jag är glad att hon inte hängde löst; vilket jag ärligt talat trodde att hon skulle göra...

Jag tyckte inte heller Herman Silow var alltför bra ikväll, trots att han fick så bra kritik av juryn. Jag tyckte han gjorde om låten för mycket, till den grad att det kändes som att misshandla låten; och den ändrade stilen gjorde låten sämre.

Caspar Camitz var helt okej - varken mer eller mindre - men trots att han sjunger bra har jag ärligt talat fortfarande lite svårt för honom. Däremot tyckte jag Simon Karlsson var bra ikväll.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #161 skrivet: 24 oktober 2020 kl. 07:45:50 »
Är det någon mer än mig som är chockad över att juryn verkligen valde att använda livbojen på Ella Hedström? Visserligen förtjänade hon verkligen inte att få minst röster eller att åka ut, men samtidigt känns det lite dumt att ha använt livbojen på henne ifall exempelvis Nova eller Nadja (hemska tanke!) skulle åka ut framöver - att då inte ha kvar livbojen känns riskabelt. Det känns lite som att slösa bort livbojen, då Ella ändå inte har en chans att kunna vinna Idol - hon är alldeles för smal och nischad för det, trots att jag tycker om henne.

Jag tycker det var fullt rättvist och logiskt att Niklas Hultberg hängde löst, som ärligt talat inte var alltför bra och som sjöng påtagligt falskt mellan varven. Däremot tyckte jag inte att Ella förtjänade att få minst röster, som ändå gjorde bra ifrån sig men som hade valt en alldeles för tråkig låt - en låt som jag gissar inte faller i smaken för majoriteten av de som ser Idol. Tvärtemot vad juryn ansåg tyckte jag faktiskt sämst om Herman Silow ikväll, som jag tyckte kändes överdriven och tillgjord - det blev alldeles för mycket för min del, och han kändes over the top.

Jag tyckte bäst om Nova Luther ikväll, som verkligen är helt fantastisk och gjorde en fenomenal insats i en svår låt. Imponerande scenspråk, fantastisk utstrålning, utmärkt sångröst och känns dessutom proffsig och helt naturlig. Även Nadja Holm var utmärkt, och lyckades faktiskt att göra en (i mitt tycke) förfärligt tråkig och dålig låt ganska bra; vilket är en imponerande bedrift. Paulina Pancenkov var också riktigt bra, även fast jag inte är helt förtjust i att hon saktade ner låten påtagligt jämfört med originalet.

Jag har tyckt att Caspar Camitz varit bra de senaste veckorna, men ikväll var jag inte alltför förtjust i honom - som Nikki också var inne på kändes han slentrianmässig och opersonlig. Jag tyckte att Simon Karlsson var bra på refrängerna, medan han däremot sjöng ganska falskt under verserna.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #162 skrivet: Idag kl. 08:23:50 »
Äntligen har Niklas Hultberg åkt ut! ;D Det var inte en sekund för tidigt, då han sällan varit alltför bra och ärligt talat inte hade förtjänat att ens gå vidare till Kvalveckan (i mitt tycke).

Niklas var inte särskilt bra ikväll heller, även fast det delvis beror på låten han fick tilldelad - det är väl i stort sett bara Måns Zelmerlöw själv som faktiskt kan göra "Heroes" rättvisa, så att försöka göra en rättvis version av den är nästan dömt att misslyckas. Men med detta sagt borde man ändå lyckas bättre än Niklas gjorde, som sjöng påtagligt falskt och dessutom kändes anonym och opersonlig - det blev aldrig mer än en mycket blek kopia av originalet, då han inte ens verkade försöka att göra någon egen tolkning av låten. :(

Helt rättvist att han och Herman Silow hängde löst, då Herman heller inte var så bra. Han sjöng visserligen bra, men jag tyckte han kändes övertaggad och spelade över. Det blev lite för mycket av allt, och så fick han dessutom ingen låt som passar honom särskilt bra - inget fel på låten, men den passar inte Herman särskilt väl; fast å andra sidan är det lite svårt att veta exakt vilka slags låtar som faktiskt passar Herman som känns lite svårdefinierad... Dessutom stör jag mig lite på att Herman envisas med att sjunga på utpräglad brittisk engelska - vilket passar utmärkt för vissa låtar, men inte särskilt bra för andra låtar.

Jag tyckte att Nova Luther var klart bäst ikväll, som var fenomenal och gjorde en svår låt fullständig rättvisa - hon sjöng utmärkt, hade bra scenspråk, kändes naturlig och väldigt proffsig. Det kan ärligt talat inte bli mycket bättre, och jag hittar inget att klaga på alls. :)

Näst bäst var Nadja Holm, som också var utmärkt och gjorde en fantastisk insats med en mycket svårsjungen låt. Att sjunga Beyoncés låtar är ju nästan dömt att misslyckas, och ändå lyckas Nadja göra låten fullständig rättvisa på ett sätt som få hade lyckats med. Dessutom har hon ju en gudomlig sångröst, och kändes naturlig och proffsig. Mycket imponerande!

Ella Hedström är ju helt klart smal och nischad, och passar inte för alltför många olika låtar och musikstilar, men när hon verkligen får en låt som passar henne är hon magisk - som hon också var ikväll, och jag är mycket tacksam att hon satt säkert efter att precis ha fått livbojen; hade varit taskigt om hon åkt ut direkt efter att ha fått livbojen...

Paulina Pancenkov var också riktigt bra ikväll, och även om det inte var hennes bästa insats så gjorde hon bra ifrån sig - ett fåtal svajiga toner, men till största delen riktigt bra och dessutom är hon proffsig och har bra scenspråk.

Caspar Camitz tycker jag har börjat bli för mycket, och även fast han sjöng utmärkt så tyckte jag han kändes övertaggad och over the top ikväll. Ibland har hans överspelande passat låten, men det gjorde det inte ikväll, utan blev för mycket av allt.

Simon Karlsson sjöng ganska falskt i den första versen, men sen blev det betydligt bättre varför han överlag var helt okej. Han har gjort bättre ifrån sig förr, men bortsett från den första versionen gjorde han ändå en bra insats.