Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

Elios

Ska med säga det att jag tycker också det är för jävligt att den inte verkar gå upp på bio. Så får väl försöka köpa en hemmabioduk och kolla från den isåfall. Väljer iallafall att inte älta det och dra ner mig.  :-\

gstone

Citat från: Elios skrivet 16 maj 2020 kl. 17:05:50
Ska med säga det att jag tycker också det är för jävligt att den inte verkar gå upp på bio. Så får väl försöka köpa en hemmabioduk och kolla från den isåfall. Väljer iallafall att inte älta det och dra ner mig.  :-\

Jag har sett Scoob! den var jättebra, 9 av 10
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 16 maj 2020 kl. 17:07:18

Låt mig gissa... Piratsajt?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 maj 2020 kl. 17:07:18
Hur såg du den?

Gustav Jonsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 17:51:19
Hur såg du den?
Den finns på Nyafilmer men jag skulle inte rekommendera den sajten då det finns mycket obarnvänliga pop-up ads och annat sånt skit

Steffan Rudvall

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 16 maj 2020 kl. 17:55:28
Den finns på Nyafilmer men jag skulle inte rekommendera den sajten då det finns mycket obarnvänliga pop-up ads och annat sånt skit

Jag vill självklart se filmen men bara om det är lagligt på Nyafilmer är ingenting licensierat alltså är det en piratsajt

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 18:15:11
Jag vill självklart se filmen men bara om det är lagligt på Nyafilmer är ingenting licensierat alltså är det en piratsajt

Att kolla på den på Nyafilmer är inte fullkomligt olagligt utifrån vad jag har läst, men det är lite av en "gray area"

Steffan Rudvall

Citat från: Filmtopp.se
– Finns filmen tillgänglig på bio? Gör den inte det ännu, men finns tillgänglig att se är streamen garanterat olaglig

– Är alla serier och filmer gratis? Då streamar du troligtvis illegalt!

– Är reklamen fylld med reklam för muskelpreparat och nakna människor? Då osar det illegal stream...

– Är språket mixat med svenska översättningar? Då kan du vara säker på att du berövar upphovsmän på pengar.

Stämmer ett eller flera av alternativen in på den sida du besöker? Då streamar du garanterat olagligt. Du kan bocka av flera av punkterna på Nyafilmer, Swefilmer och Dreamfilm.

Här är artikeln om någon vill läsa
https://www.filmtopp.se/artikel/ar-nyafilmer-dreamfilm-swefilmer-lagliga-att-streama

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 18:51:51
Här är artikeln om någon vill läsa
https://www.filmtopp.se/artikel/ar-nyafilmer-dreamfilm-swefilmer-lagliga-att-streama

Läste en artikel om att det var lite oklart om det var olagligt eller ej, vpnbasen.se tror jag den fanns på. Den kanske inte stämmer...

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 16 maj 2020 kl. 18:23:02
Att kolla på den på Nyafilmer är inte fullkomligt olagligt utifrån vad jag har läst, men det är lite av en "gray area"
Så tänker du se den på Nyafilmer?

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 19:13:37
Så tänker du se den på Nyafilmer?

Jag tänker vänta tills den släpps i Sverige, när det nu blir och hur den nu släpps. Detta kan mycket väl bli samma situation som uppstod med Teen Titans GO! - Filmen två år tillbaka, eller Kapten Kalsong ett år innan dess (men den släpptes ju tekniskt sett inte dubbad, så inte precis som med den). Vi får helt enkelt se hur det blir med den här, om den släpps på bio, PVOD eller bara Blu-Ray och DVD och när den släpps. Jag hoppas den släpps innan sommaren är slut, den verkar ju ganska somrig, och är pandemin fortfarande i full fart då hoppas jag att det blir PVOD, för jag skulle mer än gärna betala 200 kr för att hyra Scoob!.

Steffan Rudvall

Åh! Jag vill så gärna se den här filmen men vill inte se den olagligt och vill gärna se den på svenska

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2020 kl. 23:09:16
Åh! Jag vill så gärna se den här filmen men vill inte se den olagligt och vill gärna se den på svenska

Samma här. Gillar jag den starkt lär jag se den på engelska också när den väl finns tillgänglig på Blu-Ray eller streaming beroende på om den släpps på bio först eller ej. Släpps den direkt på streaming har man den ju i 48 timmar, så släpps den så lär jag först se den på svenska och sen på engelska.

Steffan Rudvall

Jag har frågat Warner Brothers Sverige om vad som kommer att hända med filmen men har inte fått något svar

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2020 kl. 00:45:36
Jag har frågat Warner Brothers Sverige om vad som kommer att hända med filmen men har inte fått något svar

Hur hörde du av dig till dem? Mailade du dem? Jag vet att SF Studios distrubterar Warner Bros. filmer i bland annat Sverige, men de har ingen mail, ivarjefall ingen e-mailadress man kan maila till. Hoppas Warner Bros. Sverige svarar dig så att vi äntligen får situationen uppklarad. Alla länder utom USA står ju utan releaseinfo angående Scoob! så det både förvärrar och förvirrar situation lite grann.