Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 24 april 2021 kl. 18:47:43
Det är inte därför jag ogillar skitstöveln ! ;)
Han e ingen skitstövel,han e en vanlig människa

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 24 april 2021 kl. 22:37:20
1 Jag är ingen skitstövel.
2 Jag känner mig mer som en Marsian från Mars än en människa.

Så båda har fel.
Ok Mars Marvin

gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 24 april 2021 kl. 22:37:20
1 Jag är ingen skitstövel.
2 Jag känner mig mer som en Marsian från Mars än en människa.

Så båda har fel.
Du är en av dom värsta personerna i Sverige !! >:( >:(

gstone

Nu tänker jag åter gå till ämnet  :D

Jag gillar inte Det var en gång en skog.

Erika

Har svårt för ZDF:s Herzkino.Märchen-filmer, de är mycket sötsliskiga och tråkiga. Schneewittchen am See (2020) är minst sämst (dock ändå inte särskilt bra...) av filmerna, medan jag stod inte ut med vare sig Schneeweißchen und Rosenrot (2018) och Der Froschkönig (2018). Har visserligen inte sett Frau Holles Garten (2019), men den lär knappast vara bättre...

gstone

Jag gillar inte Escape from Planet Earth.

gstone

Jag gillar inte  Tjuren Ferdinand (2017).

Erika

Red Riding Hood (2006) är riktigt, riktigt, riktigt gräslig. Till och med David Listers två Skönheten och odjuret-filmer är bättre...

Erika

Citat från: gstone skrivet 29 april 2021 kl. 17:35:15
Jag gillar den :'(

Du behöver inte vara orolig, det är den här jag syftar på - den animerade från samma år är sevärd.

gstone

Citat från: Erika skrivet 29 april 2021 kl. 17:43:37
Du behöver inte vara orolig, det är den här jag syftar på - den animerade från samma år är sevärd.

Jag hade fel !

Jag har aldrig set den !

Erika

Citat från: gstone skrivet 29 april 2021 kl. 18:03:52
Jag hade fel !

Jag har aldrig set den !

Tro mig, det vill du inte heller...  :(

gstone

Citat från: Erika skrivet 29 april 2021 kl. 18:12:08
Tro mig, det vill du inte heller...  :(

Förväxlade den med en annan film med samma titel.

Anders

Samtliga av live-action / CGI-animerade filmerna som Disney pumpat ut de senaste åren som en förnyelse på de gamla klassikerna. Tycker det är onödigt att göra om filmerna, med exakt samma handling och allt (om man räknar bort Maleficent, istället för att göra nya. Taran och den magiska kitteln skulle dock kunna fungera som ett förnyat format. Synd bara att Disney inte vill veta av den.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 19:37:32
Samtliga av live-action / CGI-animerade filmerna som Disney pumpat ut de senaste åren som en förnyelse på de gamla klassikerna. Tycker det är onödigt att göra om filmerna, med exakt samma handling och allt (om man räknar bort Maleficent, istället för att göra nya. Taran och den magiska kitteln skulle dock kunna fungera som ett förnyat format. Synd bara att Disney inte vill veta av den.

Faktiskt så har Disney planer på att göra en spelfilmeversion av Taran och Den Magiska Kitteln, och den kommer att heta Chronicles of Prydain!

Men jag håller med dig i princip, tycker det är onödigt att göra nya spelfilmsversioner, de enda riktigt bra enligt mig är 101 Dalmatiner (1996) och 102 Dalmatiner (2000), de flesta som gjorts efter dessa är faktiskt okej enligt mig...

Den enda som jag verkligen har svårt för är Djungelboken (2016), usel story, usla skådespelare, usel inlevelse, uselt skrivna karaktärer, usel animation, forcerade konflikter, noll humor, ect. plus att den också är väldigt överskattad! (ändå är "Mowgli (2018)", "Second Jungle Book (1997)" och anime-versionerna ännu värre än denna)

Har inte sett Lady och Lufsen (2019) ännu, men har sett trailers och klipp på den och tycker inte att den ser något vidare ut alls, även om ingenting slår "Djungelboken (2016)" med titeln "Disneys värsta live-action remake någonsin" så tycker jag ändå att Lady och Lufsen (2019) förtjänar en plats på den listan, likaså Lejonkungen (2019) då det inte förekommer en enda människa där, de är inte provocerande dåliga som Djungelboken (2016), men de ser inte vidare bra ut alls, eftersom den kommande spelfilmen Bambi i princip bara har djur i sig så är jag benägen att tro att den inte heller kommer att vara särskilt bra...