Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  9 augusti 2023 kl. 20:06:38Jag får nog kolla upp detta, men jag vill minnas hon var med i Prins Bajaja (tjeckoslovakisk dockfilm baserad på en tjeckisk folksaga).

Tillägg: verkar som jag mindes rätt, bör dock påpekas att bilagan är endast en förhandstitt (kommer tyvärr inte åt artiklarna i fråga).

1959-09-05.png

https://tidningar.kb.se/?q=%22prins%20bajaja%22%20sj%C3%B6blom

Kom på att hon även var med i Don Quijote av La Mancha.
Både du och Oscar Isaksson har säkerligen bättre koll på många Svenska dubbningar av Europeiska filmer och serier än vad jag har, det finns så många saker i världen att hålla reda på så man kanske inte vet allting.

Disneyfantasten

Har ingen koll på hur känd hon är, men Isabella Grybe (dotter till Stig Grybe) tycker jag borde dubba någon gång.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2023 kl. 13:41:50Har ingen koll på hur känd hon är, men Isabella Gryde (dotter till Stig Grybe) tycker jag borde dubba någon gång.
*Grybe

Disneyfantasten

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 november 2021 kl. 12:48:06Förra veckan lade jag märke till att Yankho Kamwendo stod utsatt i rollistan till Lilla Björn samt att Philoméne Gardin stod utsatt i rollistan till Familjen Rävling!
Nu gör också Yankho Kamwendo rösten till huvudrollen i en animerad serie på Netflix :D

Disneyfantasten

MOA

Har Hanna Alsterlund,Ida Engvoll,Ebba Hultkvist Stragne,Rebecka Liljeberg,Alexandra Dahlström,Sanna Sundqvist,Natalie Sundelin,Tove Edfeldt & Molly Nutley dubbat nåt?

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2023 kl. 19:49:32Har Hanna Alsterlund,Ida Engvoll,Ebba Hultkvist Stragne,Rebecka Liljeberg,Alexandra Dahlström,Sanna Sundqvist,Natalie Sundelin,Tove Edfeldt & Molly Nutley dubbat nåt?
Sanna Sundqvist har jag för mig dubbade Kate Hudsons roll i Kung Fu Panda 3
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag tycker det var väldigt trist at tCharles Durning inte gjord fler röst roller när han var i livet.

gstone

Charles Durning skulle varit med i Disney filmen  My Peoples (även kallad Once in a Blue MoonElgin's PeoplesAngel and Her No Good Sister och A Few Good Ghosts).

Den skulle animeradats av Disney  Florida Animations gren.

Och filmen hade faktiskt en faststäld lista med alla röster valda.

Men den blev inställd till förmån för Lilla Kyckligen vilket jag tycker en stor skam

Disneyfantasten

Har Christer Sjögren någonsin dubbat? (om han inte har det så kan jag tycka det är synd)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2023 kl. 19:29:36Tycker det är synd att Sten Elfström aldrig fått chansen att dubba;

https://m.youtube.com/watch?v=3Z4_aZYaCZ4&pp=ygUQSG90ZWxsIGthbnRhcmVsbA%3D%3D
Med anledning av dina två senaste inlägg i din fantastiska tråd "Kompletta Svenska dubbningar av Disneys långfilmer";

Undrar om inte Sten Elvström är identisk med Sten Elfström? Enligt Svensk Filmdatabas ska det vara Sten Elfström (åtminstone när det gäller Gadget), ha dock i åtanke att deras uppgifter inte alltid stämmer. 

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 23 augusti 2023 kl. 12:32:17Med anledning av dina två senaste inlägg i din fantastiska tråd "Kompletta Svenska dubbningar av Disneys långfilmer";

Undrar om inte Sten Elvström är identisk med Sten Elfström? Enligt Svensk Filmdatabas ska det vara Sten Elfström (åtminstone när det gäller Gadget), ha dock i åtanke att deras uppgifter inte alltid stämmer.
Det är samma person. Skådespelaren Sten Elfström är med i både Gadget och Joe - Jättegorillan samt någon serie men kommer inte ihåg vilken.

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:05:57Det är samma person. Skådespelaren Sten Elfström är med i både Gadget och Joe - Jättegorillan samt någon serie men kommer inte ihåg vilken.
Tack för bekräftelsen! :D

Kan tv-serien vara Herkules? Han finns nämligen med i creditlistan för avsnittet "Hercules and the Green Eyed Monster".

herkules.png