Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 21:58:14Kim Sulockis McQueen var mycket bättre än jag hade väntat mig.

Steve Kratz som Magister Rocka, Irene Lindh som Häxan, Robin Fajardo (som jag aldrig förut hört talas om) som Hector och Sharon Dyall som Mama Imelda tycker jag var bra.

Däremot tycker jag inte att Beata Hedman som Merida och Kajsa Reingardt som Doris lät särskilt lyckade, och den sistnämnda brukar annars göra mycket bra dubbningsprestationer.
Intressant det här med Hector för i originalfilmen bryter han väl inte...

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 november 2024 kl. 22:05:20Intressant det här med Hector för i originalfilmen bryter han väl inte...
Jag vill minnas att han gör det på engelska, men inte i den svenska dubbningen såvitt jag minns. Det var dock rätt så länge sedan jag såg filmen, så helt säker är jag inte. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 21:58:14Kim Sulockis McQueen var mycket bättre än jag hade väntat mig.

Steve Kratz som Magister Rocka, Irene Lindh som Häxan, Robin Fajardo (som jag aldrig förut hört talas om) som Hector och Sharon Dyall som Mama Imelda tycker jag var bra.

Däremot tycker jag inte att Beata Hedman som Merida och Kajsa Reingardt som Doris lät särskilt lyckade, och den sistnämnda brukar annars göra mycket bra dubbningsprestationer.
Insåg nu att jag glömde att lägga upp röstproverna på Superhjältarna-karaktärerna, så här kommer de.  :)

Slänger också ett 

TonyTonka

Citat från: Skokaka skrivet 15 september 2022 kl. 21:37:44Vad hände med röstprovet om Ole Ornered som Lill-P? Eftersom den inte funkade...
Jag tar upp det här två år gamla inlägget, för nu har jag (bättre sent än aldrig  ::) ) när jag gick igenom mina gamla röstprover för röstprovsmappen, upptäckt att Lill-P klippet var korrupt redan på datorn. Antagligen buggade programmet när filen skulle sparas. Därför har jag gjort ett nytt röstprov som bör fungera. ^^

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2024 kl. 01:45:32Insåg nu att jag glömde att lägga upp röstproverna på Superhjältarna-karaktärerna, så här kommer de.  :)

Slänger också ett
Emma Serwinger (som jag aldrig förut hört talas om) var ganska bra som Elastakvinnan, om än sämre än både Sara Lindh, Louise Raeder och Sandra Caménisch.

Johan Wahlströms Mr Incredible var bättre än jag hade väntat mig, om än sämre än Allan Svensson, även om jag brukar gilla Johan Wahlström i hans flesta dubbningsroller.

Skokaka

Citat från: TonyTonka skrivet  5 november 2024 kl. 01:48:03Jag tar upp det här två år gamla inlägget, för nu har jag (bättre sent än aldrig  ::) ) när jag gick igenom mina gamla röstprover för röstprovsmappen, upptäckt att Lill-P klippet var korrupt redan på datorn. Antagligen buggade programmet när filen skulle sparas. Därför har jag gjort ett nytt röstprov som bör fungera. ^^
Jag tror att du tog upp detta en gång förut, men vid en annan scen, och att den var fixad. Men i hela fall, jag tycker att han är bra i insatsen.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2023 kl. 21:46:30Kan vara hög tid att någon nu fixar ljudklipp från följande;

- Tim Burton's Alice i Underlandet (2010)

- Berättelsen om Askungen (2015)

- Skönheten och Odjuret (2017)

- Lejonkungen (2019)

- Peter Pan & Lena (2023)

- Den Lilla Sjöjungfrun (2023)

- Disney Princess Lego Castle Quest (2023)
Finns det inte klipp från Tim Burton's Alice i Underlandet på forumet?  ???

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 november 2024 kl. 00:26:44Finns det inte klipp från Tim Burton's Alice i Underlandet på forumet?  ???
Jag tror det bara var Alice Kingsleigh och Absolem (larven).

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2023 kl. 21:46:30Kan vara hög tid att någon nu fixar ljudklipp från följande;

- Tim Burton's Alice i Underlandet (2010)

- Berättelsen om Askungen (2015)

- Skönheten och Odjuret (2017)

- Lejonkungen (2019)

- Peter Pan & Lena (2023)

- Den Lilla Sjöjungfrun (2023)

- Disney Princess Lego Castle Quest (2023)
Okej, då har jag fixat röstprover från alla dessa filmer, så nu kommer det bli en bunte inlägg med röstprover i alfabetisk ordning efter filmtitel.

TonyTonka

Alice i Underlandet (2010)

TonyTonka

Berättelsen om Askungen (2015)