Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 december 2022 kl. 22:34:28Jag tror inte Pepe blivit bättre karaktären har ju snarare pensionerats.

Jag menar till exempel Space Jam och Looney Tunes Show.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2022 kl. 22:40:07Jag menar till exempel Space Jam och Looney Tunes Show.
I Space Jam syns han ju inte så mycket men i Looney Tunes Show tror jag att hans beteende var lite neddraget fast ändå där. Så det kanske är så att karaktären endast funkar om den också har beteendet som den skapades med.

Skokaka

Måne

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2022 kl. 14:31:18Jag har nog alltid tyckt bäst om Hermione, särskilt i de första filmerna. Men Harry Potter själv är förstås heller inget fel på.
Det är LevoisA!
INTE Leviosaaa 
<3

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 22 december 2022 kl. 11:55:50Google WHAT?
Nu när en sökning inte får några träffar så får man en yeti som fiskar. Han verkar le bara för att man inte får några resultat alls, vilket är upprörande. 

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2022 kl. 21:42:58Jag skulle säga samma sak om Agustina i Kronprinsen som Försvann[/u], den räven!

Imorgon när sista avsnittet sänds så hoppas jag verkligen att räven får sig sin läxa tillslut!

Disneyfantasten

Pingvin-ungen i Kalle Anka kortfilmen "Donald's Penguin"! (hela kortfilmen suger på grund av henne, hur skaparna framställt henne där, det är visserligen förståeligt eftersom hon är pingvin och nyanländ därmed ovan vid Kalles husregler och det är naturligt för pingviner, men ändock)

Den kunde istället ha slutat mer som "Lend Me A Paw" och "Figaro and Cleo" (som jag finner hästlängder bättre), då hade den blivit mycket bättre!

Elios

Skokaka

Pingvinens fru i Paper Mario.

Varför, antar jag att folk frågar? Och det är ju uppenbarligen, tycker jag. Först så beter hon sig som snäll och vänlig och tillåter Mario att gå in i huset. Men sen när Mario går in till hennes makes rum så hittas han "död". Och när hon kommer in så tror hon uppenbarligen att Mario dödade honom och tänker sätta dit honom! Visst, vem som helst skulle tro det, men problemet är att hon säger att hon lät inte Mario komma in och att han har begått ett mord, vilket är en lögn! Man ska inte ljuga i såna där fall!

På grund av henne så behandlar de andra pingvinerna Mario som skit, och jag vet att man blir inte direkt snäll mot någon som sägs ha begått ett brott, men de var för taskiga, tycker jag...

Senare så visar det sig att hennes make (som också är borgmästaren hos pingvinernas stad) vaknar upp. Han dog inte, han blev bara medvetslös INNAN Mario gick in i rummet, för han blev klumpig, eller något. I hela fall så ber HAN Mario om ursäkt på grund av denna missförstånd, vilket är bra, medan hans fru säger: "Jag visste att du var oskyldig hela tiden." Och det gjorde hon inte alls! Till och med folk som spelar det spelet försöker att slå henne med en hammare efter det där, eller säger att de vill döda henne, och jag håller med. Synd bara att attacken med hammaren funkar inte! >:(

Hon blev inte ens straffad för detta, vilket gör henne till en karma houdini! Om man ser från den ljusa sidan, i hela fall, Mario blev aldrig arresterad. Vilken tur... Men han KUNDE ha blivit det på grund av denna hönshjärna till pingvin!

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2023 kl. 19:41:04Pingvin-ungen i Kalle Anka kortfilmen "Donald's Penguin"! (hela kortfilmen suger på grund av henne, hur skaparna framställt henne där, det är visserligen förståeligt eftersom hon är pingvin och nyanländ därmed ovan vid Kalles husregler och det är naturligt för pingviner, men ändock)

Den kunde istället ha slutat mer som "Lend Me A Paw" och "Figaro and Cleo" (som jag finner hästlängder bättre), då hade den blivit mycket bättre!
Ironiskt att vi båda har tagit upp pingviner i denna tråden. Jag minns denna kortfilmen, men minns inte att denna pingvinen var hemsk? ??? Var ju länge sedan jag såg den, dock... 

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 februari 2023 kl. 17:57:05Ironiskt att vi båda har tagit upp pingviner i denna tråden. Jag minns denna kortfilmen, men minns inte att denna pingvinen var hemsk? ??? Var ju länge sedan jag såg den, dock...

Den kortfilmen kom 1939, jag hade helst velat slippa ha att göra med den igen men nu måste jag göra det, usch;

https://m.youtube.com/watch?v=vBa5w6KebiQ

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2023 kl. 18:01:57Den kortfilmen kom 1939, jag hade helst velat slippa ha att göra med den igen men nu måste jag göra det, usch;

https://m.youtube.com/watch?v=vBa5w6KebiQ
Okej. Nu när jag har kollat kortfilmen igen så kan jag förstå ditt hat för pingvinen.

Först så är den taskig och våldsam mot Kalle. Och vad som är förvirrande är att den står kvar hos fiskarna, men åt ingen alls. Varför fiskarna gömde sig ens förstår jag inte heller mig på. Pingvinen vägrar att förlåta Kalle också, och det är ju inte Kalles fel. Sen så ÅT den fiskarna i hela fall, och fick Kalle att få en råttfälla i handen.

Slutet är också ganska mörkt, men åtminstone så blev den tarvliga pingvinen snäll i slutet...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 februari 2023 kl. 18:18:44Okej. Nu när jag har kollat kortfilmen igen så kan jag förstå ditt hat för pingvinen.

Först så är den taskig och våldsam mot Kalle. Och vad som är förvirrande är att den står kvar hos fiskarna, men åt ingen alls. Varför fiskarna gömde sig ens förstår jag inte heller mig på. Pingvinen vägrar att förlåta Kalle också, och det är ju inte Kalles fel. Sen så ÅT den fiskarna i hela fall, och fick Kalle att få en råttfälla i handen.

Slutet är också ganska mörkt, men åtminstone så blev den tarvliga pingvinen snäll i slutet...

Det är just det där med guldfiskarna som jag tänker på, trots att Kalle gav henne stryk så lärde hon sig ännu inte sin läxa.

En fröjd dock att Tootsie (som pingvinen heter) inte dykt upp mer sedan dess, Disney-universumet klarar sig bättre utan hennes tillvaro, även om jag skulle säga att Fru Sköldpadda och hennes son Sköldis är ännu värre.

I kortfilmerna Figaro & Cleo och Räck Mig En Tass hade man iallafall förstånd att skapa en bättre story.

Om pingvinen hade varit bättre skriven så hade jag tyckt om henne mer, antingen det eller om Kalle hade skickat henne till ett zoo, men nu när hon är som hon är i kortfilmen... (det är inte ofta jag verkligen tycker illa om en karaktär i en Disney-kortfilm, men det här är en sådan karaktär)

En till karaktär som jag inte gillar är Goliath's mamma i kortfilmen Goliath från 1960, hon måste vara den värsta mamman i en tecknad Disney-produktion.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2023 kl. 18:51:28Det är just det där med guldfiskarna som jag tänker på, trots att Kalle gav henne stryk så lärde hon sig ännu inte sin läxa.

En fröjd dock att Tootsie (som pingvinen heter) inte dykt upp mer sedan dess, Disney-universumet klarar sig bättre utan hennes tillvaro, även om jag skulle säga att Fru Sköldpadda och hennes son Sköldis är ännu värre.

I kortfilmerna Figaro & Cleo och Räck Mig En Tass hade man iallafall förstånd att skapa en bättre story.

Om pingvinen hade varit bättre skriven så hade jag tyckt om henne mer, antingen det eller om Kalle hade skickat henne till ett zoo, men nu när hon är som hon är i kortfilmen... (det är inte ofta jag verkligen tycker illa om en karaktär i en Disney-kortfilm, men det här är en sådan karaktär)

En till karaktär som jag inte gillar är Goliath's mamma i kortfilmen Goliath från 1960, hon måste vara den värsta mamman i en tecknad Disney-produktion.
Våldsam morsa eller?