Du hade missat att ta med Steve Kratz (från de första 13 avsnitten av Nya äventyr med Nalle Puh) i omröstningen, så jag tog mig friheten att lägga till honom.
Det här är i alla fall inte en helt lätt fråga att besvara. Beroende på hur man ser på saken, så har jag två olika svar. Om man ser till den som bäst gjort en personlig och naturlig rolltolkning, som bibehåller karaktärens charm och röstkaraktär hellre än exakt röstlikhet, så tycker jag att Steve Kratz var bäst. Om man istället ser efter den som bäst lyckats att efterlikna den amerikanska originalrösten, så är nuvarande Rolf Lydahl bäst. Han är också ensam om att till fullo få med alla läspande ljud som originalrösten alltid haft.
Men måste jag ge ett enda svar, så blir min favorit ändå Steve Kratz.
Jan Malmsjö och Thomas Hellberg var heller inte tokiga i rollen, och båda gjorde en naturlig rolltolkning som var någorlunda lik de amerikanska originalrösterna. Den enda jag inte är särskilt nöjd med är Peter Wanngren, som inte var alltför lik originalrösten och inte riktigt bibehöll rätt röstkaraktär och känsla.