Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

De inlägg här som handlade om De magiska tingens byrå har nu flyttats ut till tråden om den serien. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=8004.0

gstone

Snälla ta reda på vilka rösterna är i Annabelle's Julönskning !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  8 september 2020 kl. 13:06:57
Jag har haft på video en gång i tiden.
Jag minns att Dan Bratt, Lena Ericsson, Michael Roupé medverkar.
Jag har sök mer information också på Svensk mediedatabas (SMDB) då står Medverkande är Cornelia Bratt, Dan Bratt, Lena Ericsson, Bo Jonsson, Ellen Nyman, Michael Roupé
Det står ingen regissör, översättare och studio.
Jag tror att det dubb på Salut Audio/Video, Sun Studio Köpenhamn eller Adaptor D&D.

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  8 september 2020 kl. 13:06:57

De svenska rösterna listas i grupp när eftertexterna rullat färdigt.

Röster:
Cornelia Bratt
Dan Bratt
Lena Ericsson
Bo Jonsson
Ellen Nyman
Michael Roupé

På konvolut till VHS-filmen anges följande:

Adaptor D&D - Dubbing & Distribution

Sabelöga

Daniel, skulle du kunna få tag på creditlista till NRK:s julkalender Jul i Svingen som gick på SVT 2008? Jag utgår förresten ifrån att alla avsnitt var dubbade när den visades i sin helhet i december 2008, till skillnad från dom första sju avsnitten visades i januari-februari samma år. Om det inte är så vore det bra att veta.
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  8 september 2020 kl. 21:57:29
Daniel, skulle du kunna få tag på creditlista till NRK:s julkalender Jul i Svingen som gick på SVT 2008? Jag utgår förresten ifrån att alla avsnitt var dubbade när den visades i sin helhet i december 2008, till skillnad från dom första sju avsnitten visades i januari-februari samma år. Om det inte är så vore det bra att veta.

Varför insortera en Julkalnder ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  8 september 2020 kl. 21:57:29
Jag ska undersöka saken, och se vad jag kan göra. :)

Simon Axelsson

Hur går det med att få tag på credits till Trolls 2 - Världsturnén, Daniel? Du låter mig veta om du fått dem tills på lördag, va (så att jag vet om jag behöver fota creditslistan eller ej på lördag)?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Houba !

gstone

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  5 september 2020 kl. 21:17:40
Var går den ?

Förlåt för det sena svaret, men den går då på biografer i Borlänge, Borås, Eskilstuna, Falun, Halmstad, Kalmar, Karlskrona, Kristianstad, Kungsbacka, Nyköping, Skellefteå, Skövde, Uddevalla, Visby, Örnsköldsvik samt Östersund, men vid det här laget kanske du redan visste det. Det gäller bara på Svenska Bios biografer.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2020 kl. 12:43:19
Snälla kan du få fram credits till Trubbel !!
Trubbel verkar ska distribueras av Noble Entertainment, så har inget hänt sedan jag senast hade kontakt med dem så borde det inte vara några problem att få tag i creditlista till den. Jag ska höra med min kontakt där när premiären börjar närma sig; d.v.s. nästa vecka. :)

Simon Axelsson

Ifall att du missat det, hur går det med credits till Trolls 2: Världsturnén? Tror du jag kommer behöva fota listan på lördag?

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 10 september 2020 kl. 12:39:46
Importera menade jag.
Ja, varför inte? Vi importerar ju filmer och andra teveserier
Houba !