Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2023 kl. 22:52:05Gärna Uppdrag: Rädda Jultomten, Historien om Gamba ,Panda & vännerna: På vilda äventyr,En isbjörn i New York – Nycklarna till kungariket och  NORM OCH KEJSARENS SKATT.
Jag ser att jag redan har fått credits till Historien om Gamba, men trots att jag skrev av de creditsen för drygt två år sedan (!) så har jag tydligen helt missat att lägga ut dem på sajten... :-[

Jag ordnar det vid nästa uppdatering istället. De andra tror jag inte att jag har, så jag mailar Scanbox om dessa genast. :)

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 10:36:17Jag kom på en  till Scanbox film som vore kul att få credits till.

Trubbel i Sagoland 2
Självklart, jag mailar Scanbox om den också på en gång. :)

gstone

Jag hittade credits til Historien om Gamba  så du behöver inte lägga upp dom :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2023 kl. 13:21:35Jag ser att jag redan har fått credits till Historien om Gamba, men trots att jag skrev av de creditsen för drygt två år sedan (!) så har jag tydligen helt missat att lägga ut dem på sajten... :-[

Jag ordnar det vid nästa uppdatering istället. De andra tror jag inte att jag har, så jag mailar Scanbox om dessa genast. :)
Självklart, jag mailar Scanbox om den också på en gång. :)
Kom du ihåg att jag gav dig credits till Trenk den lille riddaren ?

Kan du kankse lägga upp dom ?

gstone

Kan du fråga Scanbox om filmen Marvel Invincible Iron Man ?

gstone

Kan du få fram credits till Ultimate Avengers 2: Rise of the Panther ?

På dvden står det Local dub made by Audio Resort.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 18:06:24Kan du få fram credits till Ultimate Avengers 2: Rise of the Panther ?

På dvden står det Local dub made by Audio Resort.
Ja, det borde jag kunna - står det Audio Resort så innebär det KM Studio i Sverige.

gstone

Jag skulle gärna vilja att du la upp credits till LEGO Star Wars Sommarlov.

gstone

Kan du fråga Scanbox om filmen Marvel Invincible Iron Man ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 21:11:31Jag skulle gärna vilja att du la upp credits till LEGO Star Wars Sommarlov.
Den är avskriven och klar, och kommer vid nästa uppdatering. :)

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 21:11:49Kan du fråga Scanbox om filmen Marvel Invincible Iron Man ?
Självklart. :)

gstone

The Super Hero Squad Show finns på Disney Plus.

Den har svenskt tal och credits ! :)

Kan du lägga upp credits till The Super Hero Squad Show Daniel ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 21:44:12The Super Hero Squad Show finns på Disney Plus.

Självklart. :)

Men då det tar ganska lång tid att gå igenom och skriva av dubbcredits till så pass långa TV-serier (26 avsnitt) är det tveksamt om det kommer hinnas med till nästa uppdatering (vilket troligtvis blir imorgon). Så det mest sannolika är nog att det kommer dröja lite längre än så.

För TV-serier måste man ju trots allt vanligtvis spela upp varenda avsnitt, för att se om creditsen är samma eller olika, och lista ut vad som har kommit till jämfört med tidigare avsnitt...
(Men om de första 3 - 4 avsnitten av en serie har exakt identiska credits brukar jag för enkelhetens skull förutsätta att alla avsnitt har det, även om det kanske blir fel någon gång)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2023 kl. 21:44:12The Super Hero Squad Show finns på Disney Plus.

Var och när har egentligen The Super Hero Squad Show sänts i Sverige? Jag blir nämligen lite konfunderad över att rösterna och regissören gör att det är tämligen solklart att dubbningen gjorts av KM Studio trots att serien producerades 2009...
(Ingen dubbningsstudio står utsatt, men med Christian Jernbro som regissör vore något annat än KM Studio högst osannolikt)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2023 kl. 02:08:23Var och när har egentligen The Super Hero Squad Show sänts i Sverige? Jag blir nämligen lite konfunderad över att rösterna och regissören gör att det är tämligen solklart att dubbningen gjorts av KM Studio trots att serien producerades 2009...
(Ingen dubbningsstudio står utsatt, men med Christian Jernbro som regissör vore något annat än KM Studio högst osannolikt)
Jag är inte insatt men tror det kan vara en Cartoon Network serie...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2023 kl. 02:08:23Var och när har egentligen The Super Hero Squad Show sänts i Sverige? Jag blir nämligen lite konfunderad över att rösterna och regissören gör att det är tämligen solklart att dubbningen gjorts av KM Studio trots att serien producerades 2009...
Den sändes på Disney XD.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 januari 2023 kl. 02:47:10Självklart. :)

Men då det tar ganska lång tid att gå igenom och skriva av dubbcredits till så pass långa TV-serier (26 avsnitt) är det tveksamt om det kommer hinnas med till nästa uppdatering (vilket troligtvis blir imorgon). Så det mest sannolika är nog att det kommer dröja lite längre än så.

För TV-serier måste man ju trots allt vanligtvis spela upp varenda avsnitt, för att se om creditsen är samma eller olika, och lista ut vad som har kommit till jämfört med tidigare avsnitt...
(Men om de första 3 - 4 avsnitten av en serie har exakt identiska credits brukar jag för enkelhetens skull förutsätta att alla avsnitt har det, även om det kanske blir fel någon gång)
Har varje avsintt samma credits ?