Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2023 kl. 22:17:32Snälla kan du lägga upp credits för Musse Piggs lustiga hus på dubningshemsidan ?
Absolut, det ordnar jag. :)

EDIT: Jag har nu gått igenom avsnitt 1 - 13 av Musse Pigg - Lustiga huset, och är lite konfunderad. Enligt dubbcreditsen på Disney+ spelas Svarte-Petter i avsnitt 6 - 9 av Jan Åström, medan han däremot spelas av Benke Skogholt i avsnitt 1, 10 och 12. Kan det verkligen stämma...? Om det inte rör sig om sjukdom eller annan oväntad frånvaro, så känns det egendomligt att byta ut någon mitt i en pågående säsong...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 januari 2023 kl. 02:37:09Absolut, det ordnar jag. :)

EDIT: Jag har nu gått igenom avsnitt 1 - 13 av Musse Pigg - Lustiga huset, och är lite konfunderad. Enligt dubbcreditsen på Disney+ spelas Svarte-Petter i avsnitt 6 - 9 av Jan Åström, medan han däremot spelas av Benke Skogholt i avsnitt 1, 10 och 12. Kan det verkligen stämma...? Om det inte rör sig om sjukdom eller annan oväntad frånvaro, så känns det egendomligt att byta ut någon mitt i en pågående säsong...

I och med att Benke håller på att närma sig 70-årsåldern så kan det vara eget beslut att vilja trappa ner litegrann...

gstone

Daniel kan du lägga upp credits till säsång 2 av Kung Fu Panda: Drakriddaren påhemsidan ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kan du få fram credit till Uppdrag: Rädda jultomten ?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2023 kl. 09:18:57I och med att Benke håller på att närma sig 70-årsåldern så kan det vara eget beslut att vilja trappa ner litegrann...
I så fall borde det ha varit konsekvent, och inte att det varierar inom samma säsong. I och med att skådespelarna skriver under kontrakt för en säsong i taget så brukar man ju inte byta ut någon inom pågående säsong, såvida det inte rör sig om sjukdom eller andra giltiga skäl att inte kunna medverka.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2023 kl. 01:13:42Jag kan fråga min kontakt på Scanbox om dubbcredits till den filmen. :)

Är det fler Scanbox-filmer som du eller någon annan vill få tag i credits till, som jag ska passa på att fråga om på samma gång?

Panda & vännerna: På vilda äventyr
NORM OCH KEJSARENS SKATT
Marnie på hemligt uppdrag
En isbjörn i New York – Nycklarna till kungariket

gstone

Daniel kan du lägga upp credits till säsång 2 av Kung Fu Panda: Drakriddaren påhemsidan ?

gstone

Kan du få  dram credits till Historien om Gamba(2015) ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2023 kl. 13:31:28Kan du få  dram credits till Historien om Gamba(2015) ?
Den verkar ha distribuerats av Scanbox, så jag kan fråga dem om dubbcredits till den - den är ju inte gammal, så det borde de ha lättillgängligt. :)

gstone

Kan du skriva av några credits från Disney Plus och lägga up på Hemsidan ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2023 kl. 22:21:51Kan du skriva av några credits från Disney Plus och lägga up på Hemsidan ?
Självklart, det gör jag hela tiden.

Men är det något särskilt tar jag tacksamt emot förslag, för jag kan mycket väl ha missat dubbade filmer och serier; då det ju på Disney+ (till skillnad från Netflix) inte går att söka på ljudspår - så att det inte går att få någon överblick över dubbade filmer/serier, utan man måste starta uppspelning för att se vilka ljudspår som faktiskt finns på respektive titel... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2023 kl. 22:27:40Självklart, det gör jag hela tiden.

Men är det något särskilt tar jag tacksamt emot förslag, för jag kan mycket väl ha missat dubbade filmer och serier; då det ju på Disney+ (till skillnad från Netflix) inte går att söka på ljudspår - så att det inte går att få någon överblick över dubbade filmer/serier, utan man måste starta uppspelning för att se vilka ljudspår som faktiskt finns på respektive titel... :(
Här är  några tips Star Wars: Visions,  Tales of the Jedi , LEGO Star Wars Summer Vacation och Bilar på väg 

gstone

Jag skulle också gärna vilja ha credits till Night at the Museum Kahmunrah återkommest.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2023 kl. 01:13:42Jag kan fråga min kontakt på Scanbox om dubbcredits till den filmen. :)

Är det fler Scanbox-filmer som du eller någon annan vill få tag i credits till, som jag ska passa på att fråga om på samma gång?
Gärna Uppdrag: Rädda Jultomten, Historien om Gamba ,Panda & vännerna: På vilda äventyr,En isbjörn i New York – Nycklarna till kungariket och  NORM OCH KEJSARENS SKATT.

gstone

Jag kom på en  till Scanbox film som vore kul att få credits till.

Trubbel i Sagoland 2