Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: gstone skrivet  2 november 2023 kl. 15:48:03Även om rollistan inte är komplett , kan du ändå lagga upp credits till live action Monster High Filmen ?
Daniel såg du min fråga ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 november 2023 kl. 15:48:03Även om rollistan inte är komplett , kan du ändå lagga upp credits till live action Monster High Filmen ?
Jag har skrivit av dubbcreditsen son fanns utsatt, så det kommer upp vid nästa uppdatering. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2023 kl. 20:23:43Jag har skrivit av dubbcreditsen son fanns utsatt, så det kommer upp vid nästa uppdatering. :)
Härligt  :D

Jag uppskattar det 😊🙏

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2022 kl. 12:50:58Jag har kollat på YLE Arenan, men Unna och Nuuk har tyvärr inga utsatta dubbcredits där - sannolikt hade den därmed heller inga dubbcredits när den sändes linjärt på YLE Fem. :(

Jag ska försöka att maila till YLE och fråga om de har dubbcredits, men jag har aldrig försökt att maila dem så jag har ingen aning hur stor chansen är att jag ska kunna få fram något.

För övrigt är det värt att notera att det bara är replikerna (i originalversionen) på modern finska som har dubbats till svenska - dialogen som är på fornfinska är kvar i odubbad originalversion, och återges med svensk text.
Hur har det gått med detta? Mejlade du Yle, svarade dom?
Houba !

gstone

Jag önskar credits till den här DVDn med ihopklippta avsnitt av en Anime.

gstone

Går det att få credits till några av Pokémon filmerna efter 4Ever som typ Pokémon Heroes: Latios & Latias.Pokemon Jirachi önskemakaren eller PokémonDagen D för Deoxys  ?

Jag undrar nämligen vilka rösterna är i dessa filmer  ;)

gstone

Kan du lägga up credits till Disney Plus serien Kiff ?

gstone

Vilka är de svenska rösterna i Skojaren till(Eulenspiegel ?

Det är en tysk animerad film från 2003.

gstone

Hur går med credits till Marvel filmerna som dubbade av KM Studios ? Daniel

gstone

Jag önskar att få veta fler av rösterna i Önskan 

Pun intended  ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 november 2023 kl. 19:09:04Jag önskar att få veta fler av rösterna i Önskan

Pun intended  ;D
Det gör jag också, jag tror att Daniel kanske kan få credits lagom till premiären faktiskt.  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2023 kl. 20:00:26Det gör jag också, jag tror att Daniel kanske kan få credits lagom till premiären faktiskt.  :)
När det gäller Disney är det ju tyvärr inte möjligt att få tag i credits förrän efter premiären, och även då är det lättare sagt än gjort - jag har fortfarande inte fått svar på ett enda av mina mail till Disney Character Voices de senaste två åren... :(

Så enda realistiska sättet är nog om någon kan fotografera av dubbcreditsen från en biosalong, när filmen haft premiär.

Citat från: gstone skrivet 21 november 2023 kl. 19:09:04Jag önskar att få veta fler av rösterna i Önskan

Pun intended  ;D
Jag gissar att Disney sannolikt inte kommer att offentliggöra så mycket mer än så här innan premiären, så resten lär vi nog få reda på först när man ser eftertexterna på bio.

gstone

Vist har du relaivet lätt att få credits från Scanbox ?

Det är en dubbbning jag undrar över.

Dock är filmen över tio år gamalö vid det här laget :-\

gstone

Citat från: gstone skrivet 23 november 2023 kl. 22:08:24Vist har du relaivet lätt att få credits från Scanbox ?

Den danska dubbningen är gjord av Audio Resort så KM studio kankse gjort den svenska ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 november 2023 kl. 22:08:24Vist har du relaivet lätt att få credits från Scanbox ?

Så länge filmen inte är så gammal att det inte finns digitalt tillgänglig information, så bör det gå bra - Scanbox brukar oftast kunna få fram det mesta, bara det inte är jättegamla produktioner. Vilken film gäller det?