Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 mars 2021 kl. 20:18:50
Aldrig är väl att överdriva, det står faktiskt att filmen är försenad till nästa år så vi KOMMER definitivt att få credits till dem, tids nog!  ;)

Men jag håller fullständigt med om att det är irriterande...

Typ aldrig då.

Gillar du också Minionerna ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 mars 2021 kl. 20:33:32
Typ aldrig då.

Gillar du också Minionerna ?

Det gör jag faktiskt!  :)

Mathilda Gustafsson

Det skulle vara uppskattat om man kunde få fram credits till de Ducktales avsnitten som dubbats om för Disney Plus.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 mars 2021 kl. 21:25:39
Det skulle vara uppskattat om man kunde få fram credits till de Ducktales avsnitten som dubbats om för Disney Plus.

Dom har i alla fall rollistor i slutet.

gstone

Tror du at du kommer lunna få fram credits till live action Tom & Jerry filmen som kommer ut i år ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 mars 2021 kl. 14:30:17
Tror du at du kommer lunna få fram credits till live action Tom & Jerry filmen som kommer ut i år ?
Ja, det tror jag. Det är SF Studios som distribuerar Tom & Jerry, så jag borde kunna kontakta min kontakt där och få fram kompletta dubbcredits. :)

Så fort som premiären närmar sig, vare sig det blir den 26 mars eller att det (mer sannolikt) blir uppskjutet, så ska jag göra ett tappert försök att få fram credits. Det brukar inte vara några problem med SF Studios, men om Warner Bros. har beställt dubben centralt från USA utan att SF Studios varit inblandade så kan det bli svårare - men även då kan man tycka att distributören borde kunna ordna fram något...

gstone

Vilka är rösterna i Pips högtflygande Äventyr ?

gstone

Jag vill ha credits till Live Action Tom & Jerry ! >:(

Så fort som mögligt

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2021 kl. 20:33:21
Jag vill ha credits till Live Action Tom & Jerry ! >:(

Så fort som mögligt
Jag har redan creditlista till Tom & Jerry, så den kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

Oklart dock när den faktiskt kommer få biopremiär, då SF Studios samordnar premiären med Filmstaden...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2021 kl. 21:03:44
Jag har redan creditlista till Tom & Jerry, så den kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

Oklart dock när den faktiskt kommer få biopremiär, då SF Studios samordnar premiären med Filmstaden...

När kommer då Raya och Den Sista Draken och Trolls 2 Världsturnén? (som ännu ej haft Sverigepremiär)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2021 kl. 21:15:13
När kommer då Raya och Den Sista Draken och Trolls 2 Världsturnén? (som ännu ej haft Sverigepremiär)
Jag har skrivit av de dubbcredits som anges på Disney+ för Raya och den sista draken, men har valt att avvakta med att publicera creditlistan i och med att den tyvärr ser ut att vara ofullständig - för svenska som enda språk saknas "Övriga röster" på Disney+, medan alla andra 19 språk som Disney+ erbjuder filmen på har med "Övriga röster" på creditlistan (och det förefaller osannolikt att den svenska dubben skulle ha färre antal skådespelare än alla andra dubbningar)... :(

Ingen aning om "Övriga röster" finns med på bio eller inte, då jag av smittriskskäl inte sett filmen på bio. Jag har mailat till Disney Character Voices International och frågat efter creditlista, men har tyvärr ännu inte fått svar.

Jag publicerade creditlista för Trolls 2: Världsturnén den 11 september 2020, så den har funnits ute på sajten i över ett halvår - det var med andra ord dagen innan smygpremiären på ett fåtal svenska orter, och flera veckor innan den ordinarie biopremiären. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/trolls2/

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2021 kl. 21:25:46
Jag har skrivit av de dubbcredits som anges på Disney+ för Raya och den sista draken, men har valt att avvakta med att publicera creditlistan i och med att den tyvärr ser ut att vara ofullständig - för svenska som enda språk saknas "Övriga röster" på Disney+, medan alla andra 19 språk som Disney+ erbjuder filmen på har med "Övriga röster" på creditlistan (och det förefaller osannolikt att den svenska dubben skulle ha färre antal skådespelare än alla andra dubbningar)... :(

Ingen aning om "Övriga röster" finns med på bio eller inte, då jag av smittriskskäl inte sett filmen på bio. Jag har mailat till Disney Character Voices International och frågat efter creditlista, men har tyvärr ännu inte fått svar.

Jag publicerade creditlista för Trolls 2: Världsturnén den 11 september 2020, så den har funnits ute på sajten i över ett halvår - det var med andra ord dagen innan smygpremiären på ett fåtal svenska orter, och flera veckor innan den ordinarie biopremiären. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/trolls2/

Hoppsan, skrev visst fel i hastigheten, menade inte Trolls 2 utan menade istället Croodarna 2 En Ny Tid...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2021 kl. 21:34:43
Hoppsan, skrev visst fel i hastigheten, menade inte Trolls 2 utan menade istället Croodarna 2 En Ny Tid...
Jag kommer kontakta distributören UIP när det börjar närma sig premiär för Croodarna 2: En ny tid - men det är ju tyvärr inte förrän den 2 juli som den har biopremiär, så det lär nog dröja 2 - 3 månader till innan jag kan få tag i dubbcredits... :(

Tills vidare kan vi nog inte veta mer än de skådespelare som står utsatta på UIP:s webbsida:
"Svenska röster: Grugg: Tommy Nilsson, Iip: Frida Sandén, Grabb: Jesper Adefelt, Klump: Göran Gillinger, Ugga: Susanne Barklund, Mommo: Iréne Lindh, Hopp Bättreman: Lizette Pålsson, Sol Bättreman: Clara Folkebo, Fille Bättreman: Jamil Drissi."

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2021 kl. 21:45:27
Jag kommer kontakta distributören UIP när det börjar närma sig premiär för Croodarna 2: En ny tid - men det är ju tyvärr inte förrän den 2 juli som den har biopremiär, så det lär nog dröja 2 - 3 månader till innan jag kan få tag i dubbcredits... :(

Tills vidare kan vi nog inte veta mer än de skådespelare som står utsatta på UIP:s webbsida:
"Svenska röster: Grugg: Tommy Nilsson, Iip: Frida Sandén, Grabb: Jesper Adefelt, Klump: Göran Gillinger, Ugga: Susanne Barklund, Mommo: Iréne Lindh, Hopp Bättreman: Lizette Pålsson, Sol Bättreman: Clara Folkebo, Fille Bättreman: Jamil Drissi."

Jo, jag vet vilka rösterna är, men vi vet fortfarande ingenting om vilka som står bakom studion, men eftersom rösterna avslöjades redan i höstas så bör ju dubbningen vid det här laget redan vara färdig för längesedan...

Eh, vänta, va! Har Dawn översatts till Sol? Dawn betyder ju ändå gryning? Sol blir ju ändå sun?  ??? Varför behöll de inte bara namnet Dawn?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2021 kl. 08:55:27
Eh, vänta, va! Har Dawn översatts till Sol? Dawn betyder ju ändå gryning? Sol blir ju ändå sun?  ??? Varför behöll de inte bara namnet Dawn?

Antagligen för att alla andra namn i filmen försvenskats (förutom Ugga då hennes är namn är det enda som stavas likadant på engelska och svenska, Grugg och Iip uttalas ju likadant på de båda språken men stavas ju olika beroende på språket) och för att Sol då kanske var den mest passande översättningen de kunde komma på.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats