Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sun Studio Köpenhamn.

Startat av TonyTonka, 5 mars 2009 kl. 18:59:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2020 kl. 19:59:22
Jag vet inte vad Bevandfield är, men Dingo Pictures filmer är riktigt dåliga, både i allmänhet och med den oerhört fula animationen, det absolut fulaste man sett och det sämsta som producerats i film/serie-väg, så jag tror tyvärr inte att några skådespelare hade kunnat rädda dem...  :(
De svenska dubbningarna av Dingo Pictures filmer är i alla fall bättre än de engelska speciellt Wabuu i den engelska dubbningen är det en man och ett litet barn som knappt kan engelska som läser innantill med filmen spelandes i bakgrunden

Anders

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2020 kl. 19:59:22
Jag vet inte vad Bevandfield är, men Dingo Pictures filmer är riktigt dåliga, både i allmänhet och med den oerhört fula animationen, det absolut fulaste man sett och det sämsta som producerats i film/serie-väg, så jag tror tyvärr inte att några skådespelare hade kunnat rädda dem...  :(
Bevanfield är en brittisk animationsstudio. Även om animationen inte är lika usel som Dingo Pictures (men inte långt därifrån) så är deras filmer minst lika tråkiga att titta på. De innehåller väldigt många tysta pauser som fillersegment. Om du är bekant med Montefjanton så har de recenserat en av deras filmer, nämligen Aladdin (den som utspelar sig i Kina istället för i Persien och med en afrikansk ande). En annan YouTuber som har recenserat några av deras filmer, fast på engelska, är Phelan Porteous (även känd som Phelous). Phelous har även, liksom MonteFjanton, recenserat många Dingo Pictures filmer.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 22 juni 2020 kl. 19:56:03
Vet inte om det är en officiell titel, men det är nog den mest lågbudgeterade dubbningsbolaget som ofta tar sig an filmer med väldigt låg kvalitét. De har ju dubbat både Dingo Pictures och Bevanfield-filmer.
Jag var varken sett nån av dom filmerna

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:50:36
Ja det är den och den är dubbad i Köpenhamn

Även Ko och Kyckling är bra dubbade  :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:52:05
Även Ko och Kyckling är bra dubbade  :D
Jag är den är väldigt bra dubbad

gstone

Det finns väldigt bra intervjuer med  Mikael Roupé på Youtube ;D

MOA

Jag gillar int dom programmen så mycket

Steffan Rudvall

Jag har funderat lite och jag tror att det kan finnas dubbningar gjorda av Sun Studio Köpenhamn efter att Sun Studio Stockholm tog över de svenska dubbningar men så har man felaktigt crediterat Sun Studio Stockholm

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2020 kl. 19:39:06
Jag har funderat lite och jag tror att det kan finnas dubbningar gjorda av Sun Studio Köpenhamn efter att Sun Studio Stockholm tog över de svenska dubbningar men så har man felaktigt crediterat Sun Studio Stockholm
Vilka ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2020 kl. 19:42:08
Vilka ?
Serierna om Sun Studios Köpenhamn började dubba innan Sun Studios Stockholm fanns till exempel de senare säsongerna av Ed Edd och Eddy borde ju ha dubbbats i Köpenhamn då alla rösterna är samma och jag tror inte att skådespelare från Malmö och Köpenhamn skulle ta sig upp till Stockholm för att dubba en serie

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2020 kl. 19:45:58
Serierna om Sun Studios Köpenhamn började dubba innan Sun Studios Stockholm fanns till exempel de senare säsongerna av Ed Edd och Eddy borde ju hade jobbat i Köpenhamn då alla rösterna är samma och jag tror inte att skådespelare från Malmö och Köpenhamn skulle ta sig upp till Stockholm för att dubba en serie

Samt Madagaskar PC-spelet...

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2020 kl. 19:45:58
Serierna om Sun Studios Köpenhamn började dubba innan Sun Studios Stockholm fanns till exempel de senare säsongerna av Ed Edd och Eddy borde ju ha dubbbats i Köpenhamn då alla rösterna är samma och jag tror inte att skådespelare från Malmö och Köpenhamn skulle ta sig upp till Stockholm för att dubba en serie
Vem tror du kan ha dubbat Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 augusti 2020 kl. 19:49:31
Vem tror du kan ha dubbat Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show?
Ja den tror jag kan vara gjord i Stockholm då inte Gizella Rasch kunde reprisera sina roller men det finns en stor chans att den också är gjord i Köpenhamn

gstone