Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hajar som. Hajar

Startat av gstone, 11 juni 2019 kl. 00:05:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Ingen värkar har respekt för mig utom Disneyfanstanen och förhoopingsvis Daniel som är moderator.

Varför är alla mot mig ?!!

Och varför sötar alla Lilla My.

Vad har hon gjort för er så att ni måste försvara henne så mycket !

För gots skull.  Är Lilla My alla er mamma eller något.

Det är inte så jag gick och sa skit om er mor eller någon religös figur in dyrkar.

Lilla My är bara en vanlig medlen på forumet med extremt konstiga åsikter och konstig smak.

Hon värkar och så vara väldigt besat av att saker ska var politiskt korrekta.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

E

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 17:24:02
Ingen värkar har respekt för mig utom Disneyfanstanen och förhoopingsvis Daniel som är moderator.

Det är inte så jag gick och sa skit om er mor eller någon religös figur in dyrkar.

Lilla My är bara en vanlig medlen på forumet med extremt konstiga åsikter och konstig smak.

Nu börjar du faktiskt gå för långt

Elios

Men som jag och Erik Dahlberg och alla sagt så säg inte till folk att dem är dumma för att dem inte har samma åsikt som dig.
Jag känner flera som jag umgås med som kusiner, familj och andra polare som jag tycker har helt skeva åsikter och inte kallar jag dem för dumma i huvet för det.
(Kanske om det är en kompis som vi skojar med varandra på skämt vår jargong men det är en helt annan femma.)

En väldigt bra sak är ju att jag respekterar din åsikt men jag håller inte med.

Jag kan förstå dina känslor och din så kallade explosivitet. Har samma diagnos som du har nämnt och har själv daglig verksamhet ibland och det är Nice.

Var själv också sån förr att jag så säker av ren impuls jag aldrig kunde stå emot och blev väldigt aggressiv. Men nu vuxit upp och tänkt på att inte vara elaka mot andra bara för dem inte håller med mig.

Elios

Det bästa är att om man inte håller med är att argumentera emot och förklara mer att: nej jag ser det på det här viset.
Att gå mot personangrepp och att säga att någon är dum och att den borde dö för att den inte tycker så är inte att argumentera emot.
Alla på planeten kan inte tycka likadant. Hur fån hade det sätt ut!?^^  :o

Lilla My

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 juli 2019 kl. 11:16:25
Du kan ju anmäla hans meddelanden till Daniel och Erika om du vill

Är mycket medveten, men tack ändå :D Anmäler och blockar endast om tillfälle kräver det, men än så länge har det inte varit aktuellt fören idag.

Haha! Åh gud... Om jag haft ett tredje och fjärde mellannamn skulle de fan vara "konstiga åsikter" och "konstig smak" ;D

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2019 kl. 19:45:08
Är mycket medveten, men tack ändå :D Anmäler och blockar endast om tillfälle kräver det, men än så länge har det inte varit aktuellt fören idag.

Haha! Åh gud... Om jag haft ett tredje och fjärde mellannamn skulle de fan vara "konstiga åsikter" och "konstig smak" ;D

Men jag måste bara få fråga. Skulle du säga att du är Politisk korrekt?^^

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 20:00:00
Men jag måste bara få fråga. Skulle du säga att du är Politisk korrekt?^^

Jag är väldigt PK ja. Tycker det är en fantastisk och viktig egenskap om man vill jobba med barn- och familjeunderhållning som jag bl.a. vill göra/gör.

E

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2019 kl. 20:01:42
Tycker det är en fantastisk och viktig egenskap om man vill jobba med barn- och familjeunderhållning som jag bl.a. vill göra/gör.
Det tycker jag också ;D

Elios

Feminist också? Jag håller med om att ingen ska dömas i fack. Men är man måste ändå hålla reda på att vissa människor måste ju ändå hållas på rätt plats. Att typ tyvärr i idrott som exempel så verkar det ju aldrig som att kvinnor kan hoppa lika högt som män. Eller att män och kvinnor ska spela i samma fotbollslag för det verkar ju aldrig gå.

Men jag skulle själv inte kalla mig för feminist jag anser att kvinnor och män ska ha samma möjligheter och rätt till alla lika mycket som att solen går upp imorgon. Fast jag känner inte att feminist är rätt ord för mig utan jag kallar mig mer för realist.  8)

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 20:18:49
Feminist också?

Klart

Men är man måste ändå hålla reda på att vissa människor måste ju ändå hållas på rätt plats.

Tycker jag inte.

Eller att män och kvinnor ska spela i samma fotbollslag för det verkar ju aldrig gå.

Inte på elitnivå, för då skulle alla bli stötta och kvinnorna skulle antagligen kicka grabbarnas ass på plan ;)

Men i lag för barn och ungdomar är det ju vanligare att det blir uppdelat efter åldersgrupp och inte kön nu för tiden. Det kommer komma en tid då vi kan se blandade lag på elitnivå också, men vi kommer aldrig komma dit om vi sitter med armarna i kors och suckar "PFFT nää det kommer aldrig gå". Föresten, vilket lag ska en könsbestämd kvinna med hög testosteron hamna? Eller en transperson? Lag uppdelade efter kön är förlegat.

Men jag skulle själv inte kalla mig för feminist jag anser att kvinnor och män ska ha samma möjligheter och rätt till alla lika mycket som att solen går upp imorgon. Fast jag känner inte att feminist är rätt ord för mig utan jag kallar mig mer för realist.  8)

Att säga att du inte kallar dig feminist men realist är som att säga att du inte kallar dig för anti-rasist utan för humanist. Det är liksom två olika ord med exakt samma betydelse i grunden. Feminism står för allas lika värde och att alla ska vara lika. Det kämpar mot förtryckande normer som drabbar både män, kvinnor och icke-binära :)

Har du mer frågor eller tankar får du gärna skicka privat, så vi inte fyller tråden igen ;D

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2019 kl. 20:30:57

Har du mer frågor eller tankar får du gärna skicka privat, så vi inte fyller tråden igen ;D

Absolut. Alltså det känns jävligt skumt att diskutera sånt här i ett ämne som faktiskt handlar om filmen Hajar som Hajar.

Men om vi återgår till ämnet så tog det flera år för mig att "haja" om själva titeln Hajar som Hajar. Att det var en ordvits liksom. Trodde alltid det var typ Hajar ska vara som Hajar typ. Även fast du inte gillar filmen vad tycker du om skämtet i titeln Lilla My?^^  ;D

Btw! Mitt 1800:e inlägg.  :D  ;D

gstone

Det värkar helt uppenbart att Lilla My och Jag har helt olika smak och åsikter om animerad film. Så kankse vi bara borde låta den andra se den slags animation han receptiv hon fördrar.

Och inte ska så mycket konflikt om det.

Jag gillar inte Draktränaren för den har lite part, kändisar och pop kultur skämt.

Lilla My tycker om Hajar som Hajar för hon inte gillar Oscar tycker animation ör ful och skämten oroliga.

Och så har hon någon knep ide om att film är sexistisk och racistisk. Så låt oss bara gå skilda vägar och se dom filmer vi fördrar.

Jag gillar mycket dialog och Kändis Röster. 

Hon gör helt klart inte de.

Så låtes gå skilda vägar och se på den sortens filmer vi själva fördrar.

Hon tycket Hajar som Hajar är dålig

Jag tycker Draktränaren är värdlös punkt slut

Också för låt om jag sa dalskare till Lilla My som fick henne och må dåligt.

Jag blev bara  chockade hur man kunde tycka som henne.

Förlåt allihop.

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 20:43:03
Men om vi återgår till ämnet så tog det flera år för mig att "haja" om själva titeln Hajar som Hajar. Att det var en ordvits liksom. Trodde alltid det var typ Hajar ska vara som Hajar typ. Även fast du inte gillar filmen vad tycker du om skämtet i titeln Lilla My?^^  ;D

Jag fattar faktiskt inte hur fan de lyckades översätta "Shark Tale" till "Hajar som hajar" ?? Det låter som en 80-talsöversättning som man gjort för att det ska låta snajsigt ;D Dock fattar jag att man vill ha med en pun på svenska också, men vafan?

Tycker titeln är ganska cringe, men å andra sidan är det en titel man kommer ihåg och jag kan inte komma på vad som skulle varit en bättre översättning?

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 20:43:03
Btw! Mitt 1800:e inlägg.  :D  ;D

Grattis!

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2019 kl. 20:48:42
Jag fattar faktiskt inte hur fan de lyckades översätta "Shark Tale" till "Hajar som hajar" ?? Det låter som en 80-talsöversättning som man gjort för att det ska låta snajsigt ;D Dock fattar jag att man vill ha med en pun på svenska också, men vafan?

Tycker titeln är ganska cringe, men å andra sidan är det en titel man kommer ihåg och jag kan inte komma på vad som skulle varit en bättre översättning?

Grattis!

Jag ser inget annat sätt he en svensk title.

Haj Fenq rullar inte dräkt av tungan.

Och jag uppskattar att dom lyckas hitta hav relaterad ordvits på svenska.

Och som sagt det är en tite man kommer ihåg.

gstone

På tal om titlar Har ni märkt att supér många animerad filmer idag har tråkiga en ords tittlar

Söm Epic, Home, Trassel,  Modig , Coco , Frost, Charming, Rio och så vidare ganska okreativt om ni frågar. Har verkligen tröttnat på det.