Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Själen (2020)

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2019 kl. 16:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2020 kl. 21:02:39
Såhär ungefär;

Textstorlek

Textstorlek

Textstorlek

Textstorlek

Textstorlek

Textstorlek

Textstorlek
Ja fast istället för textstorlek ska du skriva det du vill säga

E

Om ni frågar mig känns som att dom släpper den direkt på streaming för att få in pengarna snabbare för det är ju Disney i ett nötskal. Skulle inte förvåna mig om dom gör samma sak med Raya och den sista draken :(

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 oktober 2020 kl. 10:03:44
Om ni frågar mig känns som att dom släpper den direkt på streaming för att få in pengarna snabbare för det är ju Disney i ett nötskal. Skule inte förvåna mig om dom gör samma sak med Raya och den sista draken :(

De tar ju inte extra betalt för Själen, men de kan ju använda den som reklamtaktik för att locka fler att skaffa Disney +, det är väl det enda sättet de skulle tjäna på det här.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Nu har rollistan utökats lite

https://en.wikipedia.org/wiki/Soul_(2020_film)

Vo vet nu vilka roller Rachel House ,Richard Ayoade ,Alice Braga och
Fortune Feimster spelar.

Och även att June Squibb spelar någon kallad Gerel. ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 oktober 2020 kl. 10:03:44
Om ni frågar mig känns som att dom släpper den direkt på streaming för att få in pengarna snabbare för det är ju Disney i ett nötskal. Skulle inte förvåna mig om dom gör samma sak med Raya och den sista draken :(
Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 oktober 2020 kl. 10:06:14
De tar ju inte extra betalt för Själen, men de kan ju använda den som reklamtaktik för att locka fler att skaffa Disney +, det är väl det enda sättet de skulle tjäna på det här.
Precis - Disney får ju inte in ett öre i direkta intäkter genom att släppa Själen i befintligt utbud på Disney+, så sannolikheten att de skulle tjäna på det ekonomiskt jämfört med biovisningar är väldigt liten. Utan det handlar givetvis om ett arbete på lite längre sikt, genom att locka fler att skaffa Disney+. Det är kanske inte så många som väljer att abonnera på en streamingtjänst för en enda films skull, men har man redan funderat på det kan en sådan här storfilm vara den sista knuffen för att få folk att göra slag i saken. Är man tillräckligt intresserad kanske också vissa abonnerar på Disney+ en månad för att kunna se den här filmen, och då förhoppningsvis stannar kvar längre än en månad när de ser utbudet.

Även fast Disney+ - sett till den relativt korta tid tjänsten funnits tillgänglig i världen - har blivit en succé, så är det ju ingen hemlighet att Disney har större ambitioner än så; och jämfört med Netflix popularitet har Disney+ långt kvar. I Sverige har ju dessutom journalister målat upp Disney+ som en smal tjänst som främst passar barnfamiljer och "serietidningsnördar" (bl.a. genom denna artikel och flera andra), och är det så som folk ser på tjänsten i hela världen så är det här precis en sådan film som kan få dem att börja ändra åsikt i frågan.

Men sett till omedelbara och direkta intäkter blir det givetvis större intäkter av en biopremiär, så beslutet om Själen beror förstås främst på det osäkra läget över hela världen för att våga visa filmer på bio - om biografer ens är öppna, vilka restriktioner som gäller i respektive land och hur många som ens vågar gå på bio under en tid då smittspridningen ökar i många länder.

Så bara det lugnat ner sig med smittspridningen och lokala restriktioner innan Raya och den sista draken, så är jag övertygad om att Disney väljer att släppa den på bio; då det som sagt resulterar i betydligt större intäkter så länge som folk faktiskt vågar gå på bio.

Simon Axelsson

Disneyfantasten

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 november 2020 kl. 10:10:36
De sa aldrig någonting om att Clara Henry skulle vara med...  :(

Nej, då kan vi bara dra slutsatsen att hon helt enkelt blev underkänt som Velma och, ifall att det nu var hon i trailern, även som 22.
Kul i varje fall att nästan alla i Grotesco har medverkat i minst en dubbning. Henrik Dorsin, Per Andersson, Emma Peters, Linus Eklund Adolphson, Hanna Dorsin, Michael Lindgren och nu Emma Molin har alla medverkat i minst en dubbning var.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 november 2020 kl. 11:04:28
Nej, då kan vi bara dra slutsatsen att hon helt enkelt blev underkänt som Velma och, ifall att det nu var hon i trailern, även som 22.
Kul i varje fall att nästan alla i Grotesco har medverkat i minst en dubbning. Henrik Dorsin, Per Andersson, Emma Peters, Linus Eklund Adolphson, Hanna Dorsin, Michael Lindgren och nu Emma Molin har alla medverkat i minst en dubbning var.

Det tycker jag är synd, då jag verkligen hade velat höra Clara Henry i fler storfilmer från Disney, hon dubbar för sällan, det är märkligt och oväntat att hon enbart skulle dubba trailers då hon ju som bekant är en storkändis... (Sanna Nielsen dubbat också för sällan enligt mig, likaså flera SVT/Bolibompa-personaler som Sara Edwardsson, Jonas Leksell, Yankho Kamwendo, Doreen Månsson, Nina Hjelmqvist, Eva Funck, Anders Johansson, Angelika Prick, Katrin Sundberg, Marianne Mörck, Jill Johnson, m.fl. sen finns det också flera som jag tycker borde få chansen att dubba, som Ylva Hällen, Johan Anderblad, Sofia Rågenklint, Anna Bergendahl, Ida On, Alex & Carro Hermansson, Markus Granseth, Isabelle McAllister, Kitty Jutbring, Amelie Nörgaard, Agnes Hammar, Mattias Malmgren, Farah Abadi, Magnus Schmitz, Bahare Razekh Ahmadi, Kurt Löf, Isabell Skarby Hay, Amanda Planck Sturegård, Shima Niavarani, Klara Hammaström, Johanna "Dotter" Jansson, Mia Barlöv, m.fl.) Samtliga personer som nämnts i detta stycke tycker jag borde få chansen att medverka i en storproduktion från Disney!

Dock intressant att se John Lundvik i sin andra dubbningsroll (hans första var Simba i Lejonkungen 2019), samt att se en tredje dubbning av Linus Eklund Adolphson (hans första var Mary Poppins Kommer Tillbaka 2018 där han spelar en hittills oidentifierad roll, medan han i Lejonkungen 2019 spelar Pumbaa), Maria Möller (som tidigare spelat Stella i Hitta Nemo + Hitta Doris, Mamá Imelda i Coco och Chloe i Husdjurens Hemliga Liv samt oidentifierade karaktärer i Stitch Experiment 626 och Musses Jul i Ankeborg), Mia Benson (som tidigare spelat diverse kvinnoroller i Asterix och Britterna, Abeulitas Mamma i Coco och Ellen i Mary Poppins Kommer Tillbaka)

Emma Molin lät bekant även om jag inte har lika mycket erfarenhet av henne som person, när jag söker upp henne på Svenska röster & credits så ser jag att hon dubbar Yis Mamma i Förfärliga Snömannen (som jag inte sett ännu men som ser mycket bra ut)

Hanna Dorsin lät också bekant även om jag liksom ovannämnda person inte har mycket erfarenhet av henne som person, när jag söker upp henne på Svenska röster & credits så ser jag att hon medverkat i ett antal dubbningar, däribland ovannämnda Förfärliga Snömannen, där hon dubbar Dr Zara!

John Alexander Eriksson lät bekant för mig, även om jag inte kunde sätta fingret på det, men intressant att läsa om honom iallafall...

George Scott har jag aldrig hört talas om förut, det står där att han är boxare...

Trevligt att Adam Fietz också är med han är oftast bra...

Dessutom kommer jag på något sett att se filmen hur det än går, kanske att jag fixar streamingstjänsten till efter nyår...

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 november 2020 kl. 11:04:28

Förlåt men Henrik Dorsin, Per Andersson, Emma Peters och Michael Lindgren nämndes väl överhuvudtaget inte i artikeln?  ???

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 november 2020 kl. 12:37:04
Förlåt men Henrik Dorsin, Per Andersson, Emma Peters och Michael Lindgren nämndes väl överhuvudtaget inte i artikeln?  ???

Nej, men de liksom Linus, Emma och Hanna är med i Grotesco. Det jag sa var ju att jag tycker det är kul att Grotescogänget har varit med i minst en dubbning var.

clara liljeberg

glöm inte michael blomqvist som dubbar nasse i nalle puh.

Simon Axelsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 17 november 2020 kl. 14:42:30
glöm inte michael blomqvist som dubbar nasse i nalle puh.

Han nämndes inte i artikeln, så om han faktiskt medverkar lär han ju stå med under övriga röster.

Simon Axelsson

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 november 2020 kl. 15:42:32
Det vill säga Mamá Coco...

Jo jag vet, men jag skrev Abeulitas Mamma för att inte upprepa titels två gånger och så att de som läser skulle förstå vem jag menade!