Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Phineas och Ferb

Startat av Simon, 6 augusti 2009 kl. 15:59:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag har en fråga om creditslistan till Phineas och Ferb, är inte båda rösterna som nämns till Ferb samma person? (se bild)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  7 juni 2025 kl. 01:40:35Jag har en fråga om creditslistan till Phineas och Ferb, är inte båda rösterna som nämns till Ferb samma person? (se bild)
Ja, det är samma person - jag skrev av listan exakt såsom den stod och som han crediterades på Disney+, och glömde att korrigera det i efterhand. Ska åtgärda det på studs. :)

BPS

I vilket avsnitt sjunger Lars Säfsund för Doofenshmirtz som creditlistan säger att han gör? Jag tror det kan syfta på någon specifik sång så att det blir lite missvisande med att creditera honom som Doofenshmirtzs sångröst. Oftast om inte alltid så är det Andreas själv som sjunger.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 juni 2025 kl. 15:02:43I vilket avsnitt sjunger Lars Säfsund för Doofenshmirtz som creditlistan säger att han gör? Jag tror det kan syfta på någon specifik sång så att det blir lite missvisande med att creditera honom som Doofenshmirtzs sångröst. Oftast om inte alltid så är det Andreas själv som sjunger.
Mycket bra fråga. På Disney+ vill jag minnas att han crediteras som Doofenshmirtz sångröst i en hel säsong, kanske säsong 1...? Men nu verkar ju tyvärr uppgifterna på Disney+ inte vara helt tillförlitliga, utan verkar dra en hel säsong över samma kam, så det vore intressant om någon har tillgång till SVTs sändningar för att kunna se vilket eller vilka avsnitt som Lars Säfsund faktiskt crediteras som Doofenschmirtz sångröst.

Jag har bara tagit för givet att det gällde alla avsnitt, då jag inte kommer ihåg att jag ens hört Doofenshmirtz sjunga, men så enkelt var det alltså inte... :(