Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  9 april 2021 kl. 21:10:49
Ska bli :D
Tack. Även i övrigt får du och ni andra gärna påpeka när det är dubbade biofilmer i antågande (gärna ett par veckor innan premiären), och för all del även DVD/Blu-Ray, så att jag kan försöka ordna fram dubbcredits - i dessa tider när jag (ännu) inte vågar gå på bio så är det tyvärr lätt hänt att jag råkar missa någon dubbad premiär som inte hade kunnat hända i vanliga fall. Likaså om det är någon biofilm sedan pandemin började som jag ännu inte har publicerat creditlistor till. :)

Å andra sidan har jag i dessa tider bättre koll på streamingtjänster än under "vanliga" år, nu när man inte gör så mycket socialt och därför tittar på serier på streamingtjänster dagligen, även om jag förstås kan råka missa något även där...

Disneyfantasten

Daniel: Jag postade nyss ett PM till dig, har du sett det?  :)

Disneyfantasten

Uppdatering av rollistan till Ringaren i Notre Dame 2;

>"Övriga röster";
- Gunnar Uddén
- Johan Svensson
- Niclas Ekholm
- Ulf Källvik
- Frida Nilsson
- Christian Lindberg
- Charlotta Sund
- Philip Andersson
- Linnea Berglund
- Erik Berglund
- Sonja Öjebo
- Anders Öjebo
- Thomas Banestål
- Christian Jernbro
- Anna-Karin Westman
- Bittan Norman

Källa: DVD-utgåvan

gstone

Du kan ju lägga upp credits till Netflix filmen Arlo Alligatorpojken vd nästa uppdatering.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 april 2021 kl. 18:45:07
Du kan ju lägga upp credits till Netflix filmen Arlo Alligatorpojken vd nästa uppdatering.
Jag har skrivit av dubbcreditsen till Alligatorpojken Arlo, och den kommer vid nästa uppdatering. :)

För övrigt blev jag överraskad över att Monica Forsberg skrivit de svenska sångtexterna till filmen - hon har väl inte varit inblandad i någon dubbning på väldigt många år...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2021 kl. 21:30:31
Jag har skrivit av dubbcreditsen till Alligatorpojken Arlo, och den kommer vid nästa uppdatering. :)

För övrigt blev jag överraskad över att Monica Forsberg skrivit de svenska sångtexterna till filmen - hon har väl inte varit inblandad i någon dubbning på väldigt många år...

Comeback

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2021 kl. 21:30:31

Senast var väl Havets Sång 2014, finns att läsa på Alexanders blogg!  :)

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 16 april 2021 kl. 21:42:51
Comeback
Det hoppas jag! Hon bor ju dock i Skåne så det kanske inte blir så mycket dubb.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 april 2021 kl. 21:50:00

Eh, vänta va, jag som trodde att hon och alla andra KM-veteraner (utom Anders Öjebo som bor i Stockholm) bodde i Karlskoga (eller i vissa fall Göteborg, t.ex. Bo Maniette och Ingemar Carlehed)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2021 kl. 17:30:43
Uppdatering av rollistan till Ringaren i Notre Dame 2;

>"Övriga röster";
- Gunnar Uddén
- Johan Svensson
- Niclas Ekholm
- Ulf Källvik
- Frida Nilsson
- Christian Lindberg
- Charlotta Sund
- Philip Andersson
- Linnea Berglund
- Erik Berglund
- Sonja Öjebo
- Anders Öjebo
- Thomas Banestål
- Christian Jernbro
- Anna-Karin Westman
- Bittan Norman

Källa: DVD-utgåvan

Jag gillar Gunnar Uddén ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2021 kl. 21:51:50
Eh, vänta va, jag som trodde att hon och alla andra KM-veteraner (utom Anders Öjebo som bor i Stockholm) bodde i Karlskoga (eller i vissa fall Göteborg, t.ex. Bo Maniette och Ingemar Carlehed)
Monica Forsberg bodde i Karlskoga men Monica och Hasse bor nu i Båstad kommun (ligger i Skåne och Halland).

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 april 2021 kl. 21:50:00
Men för översättning och sångtexter kan man ju ärligt talat befinna sig var som helst i världen, utan att det spelar någon roll...

Och med tanke på att det är så länge sedan Monica officiellt "gick i pension" som dubbningsregissör, så tror jag knappast att hon har några planer på att regissera igen - åtminstone om det inte är något väldigt speciellt. Men som översättare och/eller textförfattare kan det ju finnas större chans, för då behöver man ju aldrig vara i närheten av dubbningsstudion.

Som skådis och/eller sångare lär det ju inte heller vara några större problem att resa till Stockholm i undantagsfall för enstaka dubbprojekt, men att hon skulle börja medverka regelbundet i dubbningar kan vi nog ärligt talat bara glömma.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2021 kl. 02:07:44
Men för översättning och sångtexter kan man ju ärligt talat befinna sig var som helst i världen, utan att det spelar någon roll...

Och med tanke på att det är så länge sedan Monica officiellt "gick i pension" som dubbningsregissör, så tror jag knappast att hon har några planer på att regissera igen - åtminstone om det inte är något väldigt speciellt. Men som översättare och/eller textförfattare kan det ju finnas större chans, för då behöver man ju aldrig vara i närheten av dubbningsstudion.

Som skådis och/eller sångare lär det ju inte heller vara några större problem att resa till Stockholm i undantagsfall för enstaka dubbprojekt, men att hon skulle börja medverka regelbundet i dubbningar kan vi nog ärligt talat bara glömma.

Och samma sak med flera andra som medverkat i KM Studios dubbningar, t.ex. Bo Maniette (som lämnade branchen i slutet av 2004), Ingemar Carlehed, Bertil Engh, Ulf Källvik, Christel Körner, Hasse Andersson, Birgitta Frrnström, Hans Gustafsson, Ulf Peder Johansson, Gunnar Uddén, Jan Koldenius, Liza Öhman, Gunilla Orvelius, Gunilla Eriksson, Stefan Berglund, Niclas Ekholm, Johan Wilhelmsson, Isabelle Moreau, Frida Nilsson, Eric Donell, Jenny Wåhlander, Peter Kjellström, Anna Norberg, Robert Dröse, Johanna Ljungberg, Maria Kihl, Mariam Wallentin, Anna Nylén, Cisela Björklund, Ida Nolemo, Peter Krantz, Stefan Ljungqvist, Kerstin Andeby, Acke Svensson, Cecilia Milocco, Johan Svensson, Christian Jernbro, Thomas Banestål, Daniel Bergfalk, Lennart Olsson, Sofia Caiman, Kristin Westman, Åsa Jonsson-Bergfalk, Jasmine Wigartz-Göthman, Hanna Storm-Nielsen, Lisa Carlehed, ect. i och med att de är bosatta i Karlskoga och/eller Göteborg och då de flesta dubbningar idag görs i Stockholm så blir det nog inte praktiskt i någon större skala... (och Sten Carlberg är död sedan länge)

Peter Wanngren slutade dock redan 1998...

Var bor Roger Storm? Han dubbar fortfarande en del om än inte lika flitigt som han var på 1990-talet!

Anders Öjebo bor som sagt i Stockholm och är fortfarande flitigt aktiv i dubbningssammanhang!

gstone

Jag vill ha credits till Operation Nordpolen !

gstone

Kan du få fram credits till En pudel i flocken när den kommer ut ?