Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Prinsen av Egypten & Josef drömmarnas konung

Startat av moviefan, 27 december 2012 kl. 20:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2021 kl. 12:11:37
Jag vet inte, Det är därför jag frågar...

På engelska är det ju Val Kilmer, som även gör rösten till Mose. Själv var det ett tag sen jag såg filmen på svenska, så när jag väl får lust att göra det ska jag definitivt göra ett försök att identifiera Guds röst.

En annan grej med den. På Wikipedia har de inte listat någon svensk röst åt Moses mamma, men minns jag rätt har hon väl inga repliker utan bara en sång som sjungs av samma person som den engelska, hebreiska, spanska och så vidare?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 maj 2021 kl. 12:45:20
På engelska är det ju Val Kilmer, så även gör rösten till Mose. Själv var det ett tag sen jag såg filmen på svenska, så när jag väl får lust att göra det ska jag definitivt göra ett försök att identifiera Guds röst.

En annan grej med den. På Wikipedia har de inte listat någon svensk röst åt Moses mamma, men minns jag rätt har hon väl inga repliker utan bara en sång som sjungs av samma person som den engelska, hebreiska, spanska och så vidare?
Rösten till Moses mamma är Ofra Haza, en israelisk sångerska som dubbade rösten i 17 olika språk, inklusive svenska.

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 29 maj 2021 kl. 13:47:46
Rösten till Moses mamma är Ofra Haza, en israelisk sångerska som dubbade rösten i 17 olika språk, inklusive svenska.

Ja, som jag typ sa.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 29 maj 2021 kl. 13:47:46
Oj hon kunde många språk

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2021 kl. 14:09:32
Oj hon kunde många språk
Tydligen inte, dom bara gav henne texten och hjälpte henne med uttalandet och hon gjorde resten.

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2021 kl. 14:09:32
Oj hon kunde många språk

Är inte svårt att lära sig en bit av en låttext på flera språk :)

Hon var även med i Eurovision -83. Otroligt fin människa.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 29 maj 2021 kl. 15:50:40
Är inte svårt att lära sig en bit av en låttext på flera språk :)

Hon var även med i Eurovision -83. Otroligt fin människa.
Jag kunde sjunga på serbiska när jag var barn

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2021 kl. 17:25:53
Jag kunde sjunga på serbiska när jag var barn
Hon blev säkert given låten på serbiska.

MOA

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2021 kl. 21:40:18
Hur lät hon egentligen på svenska?
Man hör på uttalet att det är en person som inte kan så bra svenska men det är vackert.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2021 kl. 21:43:34
Man hör på uttalet att det är en person som inte kan så bra svenska men det är vackert.
Ja, det är det. Hon hade en väldigt fin röst. Dreamworks gjorde ett bra beslut att ha henne som rösten för Moses mor.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2021 kl. 21:40:18
Hur lät hon egentligen på svenska?
Jag har hittat ett klipp där man hör henne sjunga vaggvisan på svenska.

https://youtu.be/lDLvXm1-_Bo

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 30 maj 2021 kl. 13:13:09
Bra låt
Ja. Rösterna på Josef drömmarnas konung passar också, alla röster låter bekanta med tonen osv.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 maj 2021 kl. 14:59:37
Ja. Rösterna på Josef drömmarnas konung passar också, alla röster låter bekanta med tonen osv.
Josef Drömmarnas konung är dubbad av Sun Studio antagligen med en låg budget men den är ändå bra...