Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna får man se det välkända fyrbenta djuret på hovar/klövar och som ni kanske vet om ni sett första filmen så miste han sin mamma!

Hans pappa följer honom hem!

Den kloka fågeln har också fått höra vad som hänt, han förstår att han inte klarar sig utan sin mamma och det är inte heller helt säkert att det går bra med en ny!

Så småningom dyker en ny hona upp och det visar sig att hon var mammans barndomsvän!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 12:14:20
Detta är en långfilm!

I denna får man se det välkända fyrbenta djuret på hovar/klövar och som ni kanske vet om ni sett första filmen så miste han sin mamma!

Hans pappa följer honom hem!

Den kloka fågeln har också fått höra vad som hänt, han förstår att han inte klarar sig utan sin mamma och det är inte heller helt säkert att det går bra med en ny!

Så småningom dyker en ny hona upp och det visar sig att hon var mammans barndomsvän!

Bambi 2.

Disneyfantasten

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2021 kl. 12:16:30
Bambi 2.
Bambi är inte Disneyklassiker 2 Det är Disneyklassiker 5!

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 juli 2021 kl. 12:20:28
Bambi är inte Disneyklassiker 2 Det är Disneyklassiker 5!
Jag menar filmen Bambi 2!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en fågel med stora runda glasögon och hans bästa vänner är en vattenfågel med fult ansikte, en överdrivet överviktig gris och en fisk som går på land!

Hans pappa säger alltid att varje dag är en ny dag, hans lärare har ull, borgmästaren är en kalkon, rektorn är en hund, två mobbare är en räv och en gås, sen finns också ett piggsvin med solglasögon!

Han tjatar hela tiden om att "himlen faller" men ingen utom hans tre bästa vänner tror honom och hans pappa skäms för honom!

Det visar sig att det bara är en armé rymdisar som vill ha tillbaka sitt barn!

Detta är företagets första film som till 100% har denna nya teknik! (utan inblandning av dess systerföretaget och i förra filmen från studion som hade denna teknik var miljöerna verklige vilket inte är fallet i denna film)

Denna film är fruktansvärt dålig och tråkig och saknar själ, manus hjärta och humor och är även riktigt fult animerad och benämns av recensenter, folk, fans och kritiker att vara företagets och animationsstudions absolut värsta film någonsin och är universalt hatad och otroligt daterad när det gäller alltifrån karaktärerna, storyn/handlingen, animationen, skådespelarna, castingvalen, osv. och skämmer ut hela företagets anseende!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 12:27:28
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en fågel med stora runda glasögon och hans bästa vänner är en vattenfågel med fult ansikte, en överdrivet överviktig gris och en fisk som går på land!

Hans pappa säger alltid att varje dag är en ny dag, hans lärare har ull, borgmästaren är en kalkon, rektorn är en hund, två mobbare är en räv och en gås, sen finns också ett piggsvin med glasögon!

Han tjatar hela tiden om att "himlen faller" men ingen utom hans tre bästa vänner tror honom och hans pappa skäms för honom!

Det visar sig att det bara är en armé rymdisar som vill ha tillbaka sitt barn!

Detta är företagets första film som till 100% har denna nya teknik! (utan inblandning av dess systerföretaget och i förra filmen från studion som hade denna teknik var miljöerna verklige vilket inte är fallet i denna film)

Denna film är fruktansvärt dålig och tråkig och saknar själ, manus hjärta och humor och är även riktigt fult animerad och benämns av recensenter, folk, fans och kritiker att vara företagets och animationsstudions absolut värsta film någonsin och är universalt hatad och otroligt daterad när det gäller alltifrån karaktärerna, storyn/handlingen, animationen, skådespelarna, castingvalen, osv. och skämmer ut hela företagets anseende!

Lilla Kycklingen 45.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Ett fruktat rovdjur ger sig iväg för att rädda sin kidnappade son!

Till sitt sällskap har han med sig ett fläckigt djur med lång hals, en benlös reptil, en koala som hatar att bli kallad gosedjur samt en Central Park medborgare med lurvig svans som förälskar sig i det långhalsade djuret!

Sonen är kidnappad av ett behornat djur som vill äta upp honom trots att hans art nästan bara äter gräs!

Rovdjuret och hans vänner bor i Central Park Zoo tillsammans med ett gäng andra djur!

Denna film producerades inte av företaget utan är gjord av ett helt annat företag där företaget endast hjälpte till med distribution och samproduktion!

För att jämna ut antalet nummer blev denna film nödlösningen på problemet!

Denna film är universalt hatad av recensenter, folk, fans och kritiker och de flesta är överens om att det var en skam mot företagets anseende att ge den ett nummer och den känns som en försämrad kopia av DreamWorks-filmen som hade premiär året innan!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 12:38:21
Detta är en långfilm!

Ett fruktat rovdjur ger sig iväg för att rädda sin kidnappade son!

Till sitt sällskap har han med sig ett fläckigt djur med lång hals, en benlös reptil, en koala som hatar att bli kallad gosedjur samt en Central Park medborgare med lurvig svans som förälskar sig i det långhalsade djuret!

Sonen är kidnappad av ett behornat djur som vill äta upp honom trots att hans art nästan bara äter gräs!

Rovdjuret och hans vänner bor i Central Park Zoo tillsammans med ett gäng andra djur!

Denna film producerades inte av företaget utan är gjord av ett helt annat företag där företaget endast hjälpte till med distribution och samproduktion!

För att jämna ut antalet nummer blev denna film nödlösningen på problemet!

Denna film är universalt hatad av recensenter, folk, fans och kritiker och de flesta är överens om att det var en skam mot företagets anseende att ge den ett nummer och den känns som en försämrad kopia av DreamWorks-filmen som hade premiär året innan!

Det är filmen vid namn Vilddjuren filmen har ett klassiker nummer men det tar jag inte upp eftersom att den inte förtjänar det.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2021 kl. 12:41:16
Det är filmen vid namn Vilddjuren filmen har ett klassiker nummer men det tar jag inte upp eftersom att den inte förtjänar det.

Precis, enda anledningen till att den fick nummer är för att jämna till det, för innan Lilla Kycklingen hade premiär så var länge ett av kraven i huvudkontoret i Storbritannien att alla filmer i nummerordningen skulle vara handritade och Dinosaurier 2000 blev utesluten för att den inte uppfyllde listans krav, men kravet försvann 2005 när studion berättade att det inte skulle produceras fler handritade långfilmer så därför blev de tvungna att snabbt hitta en ersättare så att antalet filmer skulle vara detsamma som i USA, att sätta tillbaka Dinosaurier visste de var omöjligt eftersom då hade listans numrering förstörts och beslöt därför istället att den kommande filmen Vilddjuren fick bli den bästa lösningen på problemet!

Men jag håller absolut med om att Dinosaurier förtjänar en plats i nummerordningen mycket bättre än Vilddjuren!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den fortsätter berättelsen om mannen som nu är björn och hans "lillebror" björnungen!

Hans barndomsvän återförenas så småningom med honom!

Älgarna från förra filmen har eftertraktad flickvänner och vill så gärna bli ihop med dem och i slutet blir de det!

I slutet bestämmer sig barndomsvännen för att förvandlas till björn så att hon kan få vara med honom förevigt!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 12:50:16
Detta är en långfilm!

Den fortsätter berättelsen om mannen som nu är björn och hans "lillebror" björnungen!

Hans barndomsvän återförenas så småningom med honom!

Älgarna från förra filmen har eftertraktad flickvänner och vill så gärna bli ihop med dem och i slutet blir de det!

I slutet bestämmer sig barndomsvännen för att förvandlas till björn så att hon kan få vara med honom förevigt!

Björnbröder 2.

Disneyfantasten