Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Adam

Citat från: MOA skrivet 19 december 2021 kl. 13:36:03
Finns de nån här som inte ser detta?
Citat från: gstone skrivet 19 december 2021 kl. 13:54:19
Troligen inte.

Det finns nog fortfarande många som skippar Kalle Anka och hans vänner på julafton. Jag kände exempelvis en familj som inte såg på det, utan kollade istället på Karl-Bertil Jonssons Julafton (1975-års film) under jul.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet 19 december 2021 kl. 16:09:19
Det finns nog fortfarande många som skippar Kalle Anka och hans vänner på julafton. Jag kände exempelvis en familj som inte såg på det, utan kollade istället på Karl-Bertil Jonssons Julafton (1975-års film) under jul.
Gör vi också

Goliat

För 10 år sedan körde vi VHS med inspelat från 80-talet tror jag det var eller tidigt 90-tal. De körde den vid 14 och åt sedan vid 15.

gstone

Jag kände exempelvis en familj som inte såg på det, utan kollade istället på Karl-Bertil Jonssons Julafton (1975-års film) under jul.

Vilka monsters :(

Hoppas dom inte finns kvar länge

gstone

Citat från: King Owl skrivet 19 december 2021 kl. 16:24:57
För 10 år sedan körde vi VHS med inspelat från 80-talet tror jag det var eller tidigt 90-tal. De körde den vid 14 och åt sedan vid 15.

Vad var på den VHSen ?

gstone

MOA

Adam

Citat från: gstone skrivet 19 december 2021 kl. 16:47:58
Vilka monsters :(

Hoppas dom inte finns kvar länge

...suck, here we go again.
Jag brukar inte besvara dina agressiva inlägg, men även jag har gränser när det gäller tålamod och tolerans.
Vi som verkligen hoppades att du skulle lägga av med ditt naiva betéende någon gång, men tydligen kan du inte.

Man kanske skulle stänga ner ditt konto igen, så kan du utnyttja all tid hos en terapeft istället.

Jag kan dessutom säga att den familjen må ha varit lite annorlunda från andra jag känt, och mycket har jag inte hållt med dem om, men de har aldrig varit "monster", och jag skulle aldrig önska livet ur dem heller för någon småsak.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Lilla My

Vi kollar på bägge, men ser alltid fram emot Karl Bertil mer. Då har man käkat och kan njuta mer av att kolla på programmet, Kalle Anka sker alltid när vi håller på att laga mat och grejer  :)

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 19 december 2021 kl. 18:39:02
Vi kollar på bägge, men ser alltid fram emot Karl Bertil mer. Då har man käkat och kan njuta mer av att kolla på programmet, Kalle Anka sker alltid när vi håller på att laga mat och grejer  :)

Vi äter före Kalle.

Goliat

Citat från: gstone skrivet 19 december 2021 kl. 16:48:27
Vad var på den VHSen ?

Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul inspelat från 80- eller 90-talet.

MOA

Citat från: King Owl skrivet 19 december 2021 kl. 20:22:06
Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul inspelat från 80- eller 90-talet.
Hade jag velat se

Goliat

Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet 19 december 2021 kl. 21:32:25
Hade jag velat se

Varför det? Om inspelningen var från 90-talet eller senare hälften av 80-talet var den i princip likadan som det program som vi får se numera, bortsett från årets överraskning(ar) som byts varje år.

Då är i så fall TrondMs rekonstruktion av 1978 års program mera intressant, se länken längre upp i den här tråden. Åren 1967 t.o.m. 1985 byttes inslagen ungefär vartannat år, så det blev ganska många olika varianter.

Men det allra mest intressanta är väl i så fall originalprogrammet som det sändes åren 1960-1966, innan glada "amatörer" - som inte borde få hålla i en sax - satte igång att förstöra programmet.