Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh-dubbningar

Startat av TonyTonka, 23 juli 2008 kl. 21:25:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 januari 2022 kl. 23:34:12
Men Roger Storm gjorde de lika bra
Roger Storm är en bra skådespelare ingenting emot det men hans Uggla är ju inte ens lik originalrösten.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 23:39:45
Roger Storm är en bra skådespelare ingenting emot det men hans Uggla är ju inte ens lik originalrösten.

Håller helt med om det! Samma sak med Albert, Shere Khan, Måsart, Svartepetter, Mortimer och Abis Mal!

MOA

Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 23:39:45
Dessutom är hans inlevelse i rollen ganska svag, framförallt i musikalnumret Äventyr ska man ha, inte alls samma energi eller passion som originalets Andre Stojka.
Den senare valda Gunnar Uddén för de efterföljande Nalle Puh-filmerna hade säkert gjort det mycket bättre, men om det gällde att tänka ut en första bästa efterträdare till Carl Billquist för rollen som Uggla i just den filmen så hade jag valt Peter Harryson. Jag kan redan tänka mig hur bra han skulle ha låtit om han sjöng Äventyr ska man ha. (Än idag kan jag inte begripa mig på varför rollen som Uggla i Nalle Puh aldrig har gått till honom?? Han låter visserligen inte alltför lik karaktärens orginialröster heller, men han har ju en klang i rösten som ändå går ihop med rollfigurens personlighet och känsla.)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet 16 januari 2022 kl. 22:50:57
Dessutom är hans inlevelse i rollen ganska svag, framförallt i musikalnumret Äventyr ska man ha, inte alls samma energi eller passion som originalets Andre Stojka.
Den senare valda Gunnar Uddén för de efterföljande Nalle Puh-filmerna hade säkert gjort det mycket bättre, men om det gällde att tänka ut en första bästa efterträdare till Carl Billquist för rollen som Uggla i just den filmen så hade jag valt Peter Harryson. (Än idag kan jag inte begripa mig på varför rollen som Uggla i Nalle Puh aldrig har gått till honom?? Han låter visserligen inte alltför lik karaktärens orginialröster heller, men han har ju en klang i rösten som ändå går ihop med rollfigurens personlighet och känsla.)

Bert-Åke Varg skulle säkert fungera bra i rollen, det hade blivit en fin image till TV-programmet A-Ö!  :)

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2022 kl. 22:55:22
Bert-Åke Varg skulle säkert fungera bra i rollen, det hade blivit en fin image till TV-programmet A-Ö!  :)
Jag tror Nygren skulle passa bättre

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 16 januari 2022 kl. 23:19:14
Jag tror Nygren skulle passa bättre

Du menar Jan Nygren? Fast han spelar ju redan den rollen på riktigt i Nalle Puh och Årstiderna!

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2022 kl. 23:20:02
Du menar Jan Nygren? Fast han spelar ju redan den rollen på riktigt i Nalle Puh och Årstiderna!
Nej i Winnie the Pooh: Seasons of Giving är det Gunnar Uddén.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 16 januari 2022 kl. 23:24:02
Nej i Winnie the Pooh: Seasons of Giving är det Gunnar Uddén.
Nej, vi syftar på Winnie the Pooh Discovers the Seasons - där är det utan större tvekan Jan Nygren, trots att dubbcredits saknas.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2022 kl. 23:24:56
Nej, vi syftar på Winnie the Pooh Discovers the Seasons - där är det utan större tvekan Jan Nygren, trots att dubbcredits saknas.
kan man lita på att ni har rätt då?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 16 januari 2022 kl. 23:27:40
kan man lita på att ni har rätt då?
Det finns ljudprov på alla rollfigurer i den här tråden, så kan du avgöra själv:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=9203.0

Men jag är nästan hundra på att det är Jan Nygren som spelar Puh.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 januari 2022 kl. 23:29:50
Det finns ljudprov på alla rollfigurer i den här tråden, så kan du avgöra själv:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=9203.0

Men jag är nästan hundra på att det är Jan Nygren som spelar Puh.
Okej, ni hade rätt.

MOA

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 18 januari 2022 kl. 14:35:58
Detta kan jag int skriva så ni får en länk av mig

https://www.youtube.com/watch?v=f11ydFESkCY

Älskar den scenen!  ;D (riktig nostalgitripp)

"Ja jag kunde ha läst den om inte Tiger hade studsat på mig"

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2022 kl. 14:46:32
Älskar den scenen!  ;D (riktig nostalgitripp)

"Ja jag kunde ha läst den om inte Tiger hade studsat på mig"
Han kunde läst den om den int var nerkladdad med honung