Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 22:35:13
Jag tror vi aldrig för Lilla Djugelboken, Aladdin, Buzz Lightyear rymdjägare ,Wuzzlarna, Shnookums och Meat, Legenden om Tarzan eller Dave Barbaren på Disney Plus :'( :'( :'(

Man ska aldrig säga aldrig, de kan dyka upp förr än man anar.

gstone

Jag är jätteglad att säsong 2 av Elena från Avalor  äntilgen kommer till sverige !!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Jag tror vi aldrig för Lilla Djugelboken, Aladdin, Buzz Lightyear rymdjägare ,Wuzzlarna, Shnookums och Meat, Legenden om Tarzan eller Dave Barbaren på Disney Plus :'( :'( :'(
Buzz Lightyear rymdjägare kanske de sparar tills den nya Buzz Lightyear filmen kommer...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 22:38:59
Man ska aldrig säga aldrig, de kan dyka upp förr än man anar.

Kan En jycke i klassen komma på savenska ?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 22:40:24
Om Disney vet att de har dubbat serien så kanske...

gstone

Oskar

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 22:40:24
Det borde inte vara problem eftersom disney dubbar serier själv. Jag hade för mig att hela serien är färdig dubbar hela 1&2 säsong sänder på svt och disney channel.

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 22:39:09
Jag är jätteglad att säsong 2 av Elena från Avalor  äntilgen kommer till sverige !!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Det finns dock bara ett avsnitt från säsong 2 (avsnitt åtta) som har fått svensk dubb än så länge. Tveksam att dom kommer att lyckas få in svenskt ljudspår på alla avsnitt från säsong 2 innan 30/3.

Daniel Hofverberg

Åtminstone Aladdin och Legenden om Tarzan skulle jag tro kommer att komma till Disney+ förr eller senare, för där finns ju inga kända rättighetsproblem samtidigt som serierna alltid kommer att vara aktuella i och med kopplingen till långfilmerna.

Dock ser det helt klart betydligt mörkare ut med Wuzzlarna, som jag tyvärr inte heller tror kommer att dyka upp på Disney+ i första taget någonstans i världen... :(

Goliat

Frågade faktiskt om Herkules (serien) om den skulle komma på svenska någon gång. Fick som svar att den inte finns dubbad till Svenska och att det inte finns planer i nuläget att dubba den. Men att jag skulle följa deras sociala medier.

Svarade att den finns dubbad, men fick åter som svar att jag kanske misstagit mig eller tänker på filmen.  :o

Har ju ett par avsnitt så vet ju till 100% att den är dubbad så det känns ju konstigt att få det svaret. Än en gång hänvisade de till att följa deras sociala media och fick även som svar att utbudet varierar från land till land.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2022 kl. 02:28:37
Åtminstone Aladdin och Legenden om Tarzan skulle jag tro kommer att komma till Disney+ förr eller senare, för där finns ju inga kända rättighetsproblem samtidigt som serierna alltid kommer att vara aktuella i och med kopplingen till långfilmerna.

Dock ser det helt klart betydligt mörkare ut med Wuzzlarna, som jag tyvärr inte heller tror kommer att dyka upp på Disney+ i första taget någonstans i världen... :(

Lilla Djungelboken är (typ) också kopplad till långfilmen, men eftersom den bara består av 21 avsnitt så kanske inte Disney prioriterar den, men då den visats på TV ett antal gånger så tror jag att sannolikheten att den kommer till Disney+ är avsevärt större jämfört med Wuzzlarna... (i Sverige har Wuzzlarna som jag förstått aldrig visats på TV i Sverige utan bara givits ut på VHS med svensk dubbning till alla avsnitt utom ett)

Om Lilla Djungelboken lanseras på Disney+ så hoppas jag att ramberättelserna också är med även om jag misstänker att det bara är önsketänkande.

Samlaren

Citat från: Goliat skrivet 20 mars 2022 kl. 09:44:10
Frågade faktiskt om Herkules (serien) om den skulle komma på svenska någon gång. Fick som svar att den inte finns dubbad till Svenska och att det inte finns planer i nuläget att dubba den. Men att jag skulle följa deras sociala medier.

Svarade att den finns dubbad, men fick åter som svar att jag kanske misstagit mig eller tänker på filmen.  :o

Har ju ett par avsnitt så vet ju till 100% att den är dubbad så det känns ju konstigt att få det svaret. Än en gång hänvisade de till att följa deras sociala media och fick även som svar att utbudet varierar från land till land.

Supporten brukar inte veta det. Tror Disney vet att den finns dubbad annars ska man kanske skicka inspelade avsnitt från den seiren till dem som bevis.

Samlaren

Tror inte supporten på Disney+ är så medvetna av att den dubbades.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 20 mars 2022 kl. 09:44:10

Ja, det är riktigt skrämmande att Disney verkar ha "glömt bort" att Herkules överhuvudtaget har dubbats till svenska...! :o

Förmodligen har Disney så dålig dokumentation så att de helt har missat det, och i så fall lär ju den svenska dubbningen knappast dyka upp på Disney+. :(