Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor till administrationen

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2021 kl. 20:45:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 mars 2022 kl. 19:07:32
En hel del, men några exempel;

- John Harryson om varför han slutade som Joakim Von Anka (alltså innan han gick bort)

- Hans Lindgren om varför han inte spelade Hertigen i Askungen 2 Drömmen Slår In samt om han har något minne om någon planerad omdubbning av Djungelboken*

- Gunnar Ernblad om varför han inte spelade Albert i långfilmen

- Stig Grybe om han har något minne av någon planerad omdubbning av Djungelboken*

- Gösta Prüzelius om han har något minne om någon planerad omdubbning av Djungelboken*

*i dessa fall lär bara personerna själva ha vetat så jag kan nog glömma att fråga dem, Olof Thunberg har iallafall själv bekräftat det flera år innan han gick bort.

- Doreen Denning angående tillägg till flera utav hennes dubbningar

Jag kan svar på några av dom.

Men du verkr inte vilja ha mina svar :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 mars 2022 kl. 19:10:24
Jag kan svar på några av dom.

Men du verkr inte vilja ha mina svar :(

Jag känner nog dig, du har bara hittat på!  ;) (precis som du gjorde med till exempel Bagaren i Skönheten och Odjuret samt att Doreen Denning skulle vara en mystisk tant)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 mars 2022 kl. 19:07:32
En hel del, men några exempel;

- Svante Thuresson och Jan Sjödin om de är körmedlemmar i Snövättarna

- John Harryson om varför han slutade som Joakim Von Anka (alltså innan han gick bort)

- Hans Lindgren om varför han inte spelade Hertigen i Askungen 2 Drömmen Slår In samt om han har något minne om någon planerad omdubbning av Djungelboken*

- Gunnar Ernblad om varför han inte spelade Albert i långfilmen

- Stig Grybe om han har något minne av någon planerad omdubbning av Djungelboken*

- Gösta Prüzelius om han har något minne om någon planerad omdubbning av Djungelboken*

*i dessa fall lär bara personerna själva ha vetat så jag kan nog glömma att fråga dem, Olof Thunberg har iallafall själv bekräftat det flera år innan han gick bort.

- Doreen Denning angående tillägg till flera utav hennes dubbningar
Vilka som var medlemmar i Snövättarna är kanske möjligt att ta reda på, eller åtminstone är det inte omöjligt. Möjligen kan Doreen Denning ha haft antecknat något om det, alternativt kanske någon tekniker eller liknande kan tänkas veta det.

Vad gäller Doreen Denning finns hennes anteckningar bevarade hos Svenska Filminstitutet i Stockholm, och jag tror att Oscar Isaksson har gått igenom dessa. Huruvida det verkligen är alla hennes anteckningar som finns där eller om en del har gått förlorade lär väl ingen veta idag, men det som finns kvar finns i alla fall i deras arkiv.

De övriga frågorna du nämner kommer nog tyvärr vara omöjliga att få svar på, för det finns knappast en chans att bortgångna skådespelare skulle ha antecknat något om varför de inte spelat en roll eller varför de slutat med en roll - det är helt enkelt inte sådant som det finns en rimlig chans att någon skulle anteckna, och i så fall spelar det ju ingen roll om någon anhörig eller dödsbo råkar ha bevarat personens anteckningar... :(
(Trots allt lär ju eventuella anteckningar i de flesta fall bara ha varit för personens egen skull, och i så fall är det ju bara intressant med dubbningar de har medverkat i; inte dubbningar de inte har medverkat i)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2022 kl. 20:46:34
Vilka som var medlemmar i Snövättarna är kanske möjligt att ta reda på, eller åtminstone är det inte omöjligt. Möjligen kan Doreen Denning ha haft antecknat något om det, alternativt kanske någon tekniker eller liknande kan tänkas veta det.

Vad gäller Doreen Denning finns hennes anteckningar bevarade hos Svenska Filminstitutet i Stockholm, och jag tror att Oscar Isaksson har gått igenom dessa. Huruvida det verkligen är alla hennes anteckningar som finns där eller om en del har gått förlorade lär väl ingen veta idag, men det som finns kvar finns i alla fall i deras arkiv.

De övriga frågorna du nämner kommer nog tyvärr vara omöjliga att få svar på, för det finns knappast en chans att bortgångna skådespelare skulle ha antecknat något om varför de inte spelat en roll eller varför de slutat med en roll - det är helt enkelt inte sådant som det finns en rimlig chans att någon skulle anteckna, och i så fall spelar det ju ingen roll om någon anhörig eller dödsbo råkar ha bevarat personens anteckningar... :(
(Trots allt lär ju eventuella anteckningar i de flesta fall bara ha varit för personens egen skull, och i så fall är det ju bara intressant med dubbningar de har medverkat i; inte dubbningar de inte har medverkat i)

De som jag tyckte mig höra i Snövättarna är Olle Persson, Svante Thuresson, Stephan Karlsén och Jan Sjödin, jag kommer att fråga de som är i livet, de kanske minns om alla fyra sjöng i samma studio.

gstone

Jag tror nog inte du kommer få veta varför visa skådspelare spela.

Och är det ebs så vikigt.

Vid dom flesta falllkan man gissa sig till  varför.

Zebastian

Daniel och Erika får ta sitt ansvar nu! Den förekommer personangrepp är väldigt ofta! Speciellt från en viss Gstone!

gstone

Citat från: Zebastian skrivet 19 mars 2022 kl. 21:42:51
Daniel och Erika får ta sitt ansvar nu! Den förekommer personangrepp är väldigt ofta! Speciellt från en viss Gstone!

Inte från mig >:(

Oskar

Daniel nu får det vara nog släng ut dom som gör personangrepp och kränkningar och mobbning. Annars får forum dålig rykte. Vill du att forum får dålig rykte.

gstone

Oskar

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 22:11:26
Jag har inte gjort något >:(
Nu har du gjort personangrepp mot mig jag ska skriva till  Daniel.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 19 mars 2022 kl. 22:26:34
Det har utan tvekan förekommit på annat håll då och då, men i just den här tråden kan jag inte se några direkta personangrepp. Jag har gått igenom inläggen, och även om det förekommer lite halvstarka åsikter ser jag inga uppenbara personangrepp eller tecken på mobbning här.

MOA

Du gör rätt,bort med personangreppen!

gstone

Har jag??? ??? ???

Det är mer än vad  jag viste.

Scoobydoofan1

Kan nån förklara vad det är som pågår eller vad som har hänt?

Disneyfantasten

Idag fick jag svar från Daniel Sjöberg och hans svar var detsamma som Sharon och Joakim alltså Dubbningshemsidan...