Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbning av vuxenfilmer Ja eller Nej

Startat av BPS, 19 mars 2022 kl. 16:29:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dubba vuxenfilmer?

Ja
8 (57.1%)
Nej
6 (42.9%)

Antal personer som röstat: 14

BPS

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 mars 2022 kl. 02:03:37
Om det stämmer borde omröstningen ogiltigförklaras och omedelbart raderas.
Ingen hann rösta! Den första personen röstade efter att tråden redan hade bytt namn.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2022 kl. 20:48:49
Varför? Vi vet att du inte gillar såna filmer men andra gör det väl. Jag tycker det är jättebra att om man nu har svårt för att läsa undertext eller nåt så finns det dubbat också. Allt som ska dubbas behöver ju inte vara barnprogram liksom.

Det är klart att det inte bara är barnprogram, mycket av det som dubbas är familjeriktade produktioner.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 mars 2022 kl. 23:43:17
Jag såg ett ämne som hette "En sjunde fru?" jag antar att det är detta ämnet fast att personen ifråga bytt namn på det.
Säkert ett skämt från gstone
De ämnet hade blivit låst på direkten

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 mars 2022 kl. 21:34:12
Det var som sagt det här ämnet...

gstone

Inte mig.
Jag gjort det inte.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Varför anklagar du honom när det är mitt ämne? Jag döpte ämnet så för att folk skulle titta och klicka direkt men eftersom att ingen röstade så döpte jag om det.

DingoPictures2005

Citat från: Zebastian skrivet 19 mars 2022 kl. 16:57:04Varför ska man dubba porr? Det behövs inte ::)
Sent svar men det gör man i Tyskland😳😅.

Hittade en tysk porr inspelning när jag gick igenom vhs band.
Jag minns också att jag som liten hittade ett vhs band utan etikett som också innehöll tysk dubbad porr.
Detta var porr som lektorsdubbad, var en dialog i filmen mellan 2 personer som satt i en badtunna innan sam..... började.

DingoPictures2005

Hursomhelst sökte upp tråden då jag undrar vilka vuxenfilmer alltså filmer gjorda för vuxna som dubbats.
Snackar enbart live action nu.

Jag vet att du kan se Red Notice och lite annat på Netflix  dubbat, I Red Notice så hör du The Rock prata på svenska😅, hela poängen med filmen förstörs också då dubben är så fruktansvärt dåligt.
En Amerikansk Tragedi klassar jag också som en vuxenfilm som dubbades på 30-talet.

Men försöker fundera vilka vuxenfilmer som dubbats utom En Amerikansk Tragedi och Netflixs dubbade vuxenfilmer?

Hey Arnold på svenska

Jag ser inga problem med det så länge det är seriöst utfört med filmer eller serier.

Exempel skulle jag gärna se anime serien Black Lagoon med svensk dubbning.

Jag och min lillebror hade även föreställt oss vilka röster skulle vi välja för serien.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet Idag kl. 14:23:31Jag ser inga problem med det så länge det är seriöst utfört med filmer eller serier.

Exempel skulle jag gärna se anime serien Black Lagoon med svensk dubbning.

Jag och min lillebror hade även föreställt oss vilka röster skulle vi välja för serien.
Håller med dig 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"