Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Eftersom det inte har dykit upp nån lista över nästa månad på moviezine eller nån annanstans ännu kommer jag på en tanke:
Tänk om Disney tänker sluta skicka lista över nästa månad och ber att hänvisa sig till sociala medier istället?

Problemet är att veckans nya släpp alltid kommer på sociala medier på fredagar - vilket är det rent idiotiskt eftersom serierna alltid släpper på onsdagar alltså två dagar före! >:(

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 25 mars 2022 kl. 19:36:55
Eftersom det inte har dykit upp nån lista över nästa månad på moviezine eller nån annanstans ännu kommer jag på en tanke:
Tänk om Disney tänker sluta skicka lista över nästa månad och ber att hänvisa sig till sociala medier istället?

Problemet är att veckans nya släpp alltid kommer på sociala medier på fredagar - vilket är det rent idiotiskt eftersom serierna alltid släpper på onsdagar alltså två dagar före! >:(

Det är bara 25 mars än, det kanske kommer närmare slutet av månaden, för mars finns ju på MovieZine. De publicerade den IFS den 23 februari.

KurageDHH

Nu finns det svenskt ljudspår på alla avsnitt från säsong 2 av Elena från Avalor, lagom till att släppas nu på onsdag. Säsong 3 har ju haft svensk dubb över ett år på Disney+ i USA. Frågan är bara när skall den säsongen släppas i Norden?

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 27 mars 2022 kl. 18:22:45
Nu finns det svenskt ljudspår på alla avsnitt från säsong 2 av Elena från Avalor, lagom till att släppas nu på onsdag. Säsong 3 har ju haft svensk dubb över ett år på Disney+ i USA. Frågan är bara när skall den säsongen släppas i Norden?

Vad härligt.

Jag blir så glad !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Ska de verkligen släppa Säsong 3 av Soy Luna här?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2022 kl. 23:23:54
Ska de verkligen släppa Säsong 3 av Soy Luna här?
Ja, tydligen - mycket glädjande. :)

Också hög tid med säsong 3 och 4 av Ester vs mörkrets makter/Star vs mörkrets makter.

Och för oss som inte hunnit (eller haft möjlighet att) gå och se den på bio, så är det ju trevligt att Döden på Nilen (som hade biopremiär den 11 februari) släpps redan imorgon. :)

För de som tyckte om Disney XD-serien Zeke och Luther, en av de serier som blivit lidande sedan Disney XD försvann, så är det ju välkommet att den tredje och sista säsongen släpps snart på Disney+. Jag var aldrig så jätteförtjust i den serien, men det är det säkert andra som varit.

Steffan Rudvall

Artan1528

Steffan Rudvall

Citat från: Artan1528 skrivet 30 mars 2022 kl. 14:24:05
Den kommer med Skandinavisk tekst
Okej, jag trodde att det skulle tillägsdubba som med Elena.

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet 30 mars 2022 kl. 14:24:05
Den kommer med Skandinavisk tekst
Tråkigt, jag hade hoppats att Disney skulle ha beställt nydubb av säsong 3... :(

Goliat

Lite fundersam över Darkwigng Duck, det har dykt upp massor på andra språk senaste veckan men ingenting på svenska. Kommer ju, men när de ändå la upp några om dagen förut så trodde jag nästan fler skulle komma upp. ☺️

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

simon.bjornen

Eftersom Darkwing duck verkar dröja på disney + så har jag kollat igenom mina gamla vhs band och hittat en mängd avsnitt som jag håller på att föra över digitalt nu.
Det ligger några avsnitt på youtube av andra som lagt upp. Men är det tillåtet att lägga upp? Jag tänker med upphovsrättsskyddet osv.
Jag har även en rad avsnitt med nya äventyr med Nalle puh.

Anders M Olsson

Citat från: simon.bjornen skrivet 11 april 2022 kl. 16:30:45
Det ligger några avsnitt på youtube av andra som lagt upp. Men är det tillåtet att lägga upp? Jag tänker med upphovsrättsskyddet osv.

Tillåtet - nej. Men det är många som ändå lägger upp material på YouTube som de inte har rätt till. Ibland blir det nertaget ganska snabbt, ibland får det ligga kvar längre.

En del förvanskar medvetet sina uppladdningar i hopp om att det ska göra det svårare för YouTubes automatiska upphovsrättsdetektering. T.ex. kan de spegelvända videon, lägga den i ett litet fönster mot en mönstrad bakgrund, zooma in så att bara en del av bilden syns, ändra hastigheten eller förvränga ljudet.

Sådana åtgärder förstör naturligtvis även hela eller delar av nöjet att titta på videon.