Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Tillägg till creditlistan av Legenden om Tarzan;

>Man 1 = Kristian Ståhlgren

>Man 2 = Allan Svensson

>Man 4 = Dick Eriksson

>Flynt = Kristian Ståhlgren

>Mungo = Dick Eriksson

>Elefant 1 = Allan Svensson

>Jabari = Adam Giertz

>Baruti = Kristian Ståhlgren

>Jamila = Jennie Jahns

>Basuli = Kristian Ståhlgren

>Keewazi = Allan Svensson

>Mc Tee = Stephan Karlsén

>Arbetare 1 = Roger Storm

>Arbetare 2 = Dick Eriksson

>Arbetare 3 = Claes Ljungmark

>Gobu = Karl Dyall

>Teeka = Petronella Wester

>Mamka = Annika Rynger

>Bungy = Kristian Ståhlgren

>Tublat = Adam Fietz

>Doktor Doyle = Cecilia Nilsson

>Usula = Claes Ljungmark

>Kobe = Adam Fietz

>Bill = Kristian Ståhlgren

>Bull = Adam Fietz

>Philander = Guy De La Berg

>Tania = Sharon Dyall

>Jackson = Fredrik Dolk

>Molly = Cecilia Nilsson

>Jimmy = Adam Giertz

>Hunt = Adam Fietz

>Jake = Allan Svensson

>Jones = Dick Eriksson

>Sam = Ole Ornered

>Roosevelt = Björn Granath

>Moyo = Andreas Svensson

>Eepa = Stephan Karlsén

>Tuli = Annika Rynger

>Markham = Håkan Mohede

>Abby = Jasmine Heikura

>Walter = Tommy Blom

>Johnson = Dick Eriksson

>Calvin = Kristian Ståhlgren

>Stanley = Fredrik Dolk

>Tom Orman = Ole Ornered

>Naomi = Sharon Dyall

>Dirk = Dick Eriksson

>Henrik = Mikael Roupé

>Henry = Dick Eriksson

>Rokoff = Fredrik Dolk

>Alexis = Kristian Ståhlgren

>Sjörövarkapten = Allan Svensson

>Sabrov = Dick Eriksson

>La som Jane = Eva Röse

>Brick = Torsten Wahlund

>Vinnie = Dick Eriksson

>Murphy = Tommy Blom

>Muviro = Torsten Wahlund

>Naoh = Louise Raeder

>Ung Waziriman = Dick Eriksson

>Zutho = Claes Malmberg

>Ung Tarzan = Niels Pettersson

>Ung Tufs = Charlott Strandberg

>Ung Tantor = Adam Giertz

>Gozan = Dick Eriksson

>Ed = Håkan Mohede

>Hyresvärd = Ole Ornered

>Cedric = Tommy Blom

>Servitris = Louise Raeder

>Apmor = Jennie Jahns

>Canler = Kristian Ståhlgren

>Övriga roller = Adam Fietz, Louise Raeder, Steve Kratz, Andreas Svensson, Claes Ljungmark, Kristian Ståhlgren, Dick Eriksson

Studio: Sun Studio

Regissör: Kristian Ståhlgren

Översättare: Robert Cronholt, Medievaerket (danskt ä men av någon anledning verkar det inte vilja fungera på mitt jobbdator)

Dubbtekniker: Rickard Sporrong, Lawrence Mackrory

Mixtekniker: Henrik Vindeby, Mads Eggert

Kreativ ledning: Kirsten Saabye

Producent: Svend Christiansen, Sun Studio A/S

Källa:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZiBJv7fq00g3mDfMyLx2VehkIBpod4x9 , där har jag skrollat fram till senare i varje video och hittade rollistan, tyvärr fattas det några avsnitt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 april 2020 kl. 11:12:50
Tillägg till creditlistan av Djungel George (1997);

Musikregi: Anders Öjebo, Monica Forsberg

Tekniker: Daniel Bergfalk, Anders Öjebo, Thomas Banestål

källa: VHS-utgåvan (som jag förresten såg om igår)
Jag har lagt till det till creditlistan nu. :)

VHS-utgåvan av Djungel-George innehåller förresten inga "Övriga röster"? För jag såg just att listan på Dubbningshemsidan avslutas med "m.fl.", vilket antyder att det lär medverka fler än de 13 namngivna skådespelarna/rollfigurerna... Jag har tyvärr inte möjlighet att leta åt den själv här och nu.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2022 kl. 13:36:34
Jag har lagt till det till creditlistan nu. :)

VHS-utgåvan av Djungel-George innehåller förresten inga "Övriga röster"? För jag såg just att listan på Dubbningshemsidan avslutas med "m.fl.", vilket antyder att det lär medverka fler än de 13 namngivna skådespelarna/rollfigurerna... Jag har tyvärr inte möjlighet att leta åt den själv här och nu.

Tyvärr gjorde det inte det, oklart varför dock...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2022 kl. 13:38:36
Tyvärr gjorde det inte det, oklart varför dock...
Tråkigt och märkligt. Och heller inga fler rollfigurer än de 13 som står med på Dubbningshemsidans lista?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2022 kl. 13:39:38
Tråkigt och märkligt. Och heller inga fler rollfigurer än de 13 som står med på Dubbningshemsidans lista?

Nej, det gjorde tyvärr inte det...

gstone

Kan du få credits til Hopper och jakten på mörkrets hamster snart ?

Gärna till 19:e April.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Ursäkta att jag frågar men när kommer nästa uppdatering att ske?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2022 kl. 15:38:11
Kan du få credits til Hopper och jakten på mörkrets hamster snart ?

Gärna till 19:e April.
Jag har faktiskt totalt glömt bort det, men jag tar och mailar Scanbox (distributören) nu direkt. :)

Sabelöga

Jag skulle vilja ha credits till den finska familjefilmen Unna och Nuuk (Unna ja Nuuk) som ska ha en svensk dubbning som åtminstånde visats på Yle Arenan.

https://arenan.yle.fi/1-917066
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2022 kl. 20:18:39
Ursäkta att jag frågar men när kommer nästa uppdatering att ske?
Jag brukar nästan aldrig bestämma i förväg exakt när uppdateringar ska ske, utan det korta svaret är när jag fått klar några nya creditlistor (d.v.s. inte bara uppdateringar på befintliga) och/eller minst en ny recension, så att det finns en del att uppdatera - detta av den enkla anledningen att en del av arbetet tar lika lång tid hur mycket eller lite som än har tillkommit, varför jag sparar tid på att inte göra jättemånga pyttesmå uppdateringar. :)

Men om jag får tag i creditlista för Hopper och jakten på mörkets hamster idag kommer jag försöka göra en uppdatering som innefattar den creditlistan idag eller senast imorgon (och i så fall kommer det med övrigt som redan är klart); annars kan det dröja någon eller några dagar till. Detta av den enkla anledningen att jag alltid försöker att publicera creditlistor till nya biofilmer inom ett dygn efter premiären, i de fall det är möjligt. :)
(Övriga creditlistor ser jag inte som fullt lika akuta, då inte lika många köper en DVD-film eller ser en film på en streamingtjänst exakt samma dag som de släpps, utan där brukar det vara mer flexibelt när folk ser filmer/serier)

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 april 2022 kl. 02:12:22
Jag skulle vilja ha credits till den finska familjefilmen Unna och Nuuk (Unna ja Nuuk) som ska ha en svensk dubbning som åtminstånde visats på Yle Arenan.

https://arenan.yle.fi/1-917066
Jag har kollat på YLE Arenan, men Unna och Nuuk har tyvärr inga utsatta dubbcredits där - sannolikt hade den därmed heller inga dubbcredits när den sändes linjärt på YLE Fem. :(

Jag ska försöka att maila till YLE och fråga om de har dubbcredits, men jag har aldrig försökt att maila dem så jag har ingen aning hur stor chansen är att jag ska kunna få fram något.

För övrigt är det värt att notera att det bara är replikerna (i originalversionen) på modern finska som har dubbats till svenska - dialogen som är på fornfinska är kvar i odubbad originalversion, och återges med svensk text.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2022 kl. 12:50:58
Jag har kollat på YLE Arenan, men Unna och Nuuk har tyvärr inga utsatta dubbcredits där - sannolikt hade den därmed heller inga dubbcredits när den sändes linjärt på YLE Fem. :(

Jag ska försöka att maila till YLE och fråga om de har dubbcredits, men jag har aldrig försökt att maila dem så jag har ingen aning hur stor chansen är att jag ska kunna få fram något.

För övrigt är det värt att notera att det bara är replikerna (i originalversionen) på modern finska som har dubbats till svenska - dialogen som är på fornfinska är kvar i odubbad originalversion, och återges med svensk text.
Undra varför man har gjort så?
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2022 kl. 11:54:50
Jag brukar nästan aldrig bestämma i förväg exakt när uppdateringar ska ske, utan det korta svaret är när jag fått klar några nya creditlistor (d.v.s. inte bara uppdateringar på befintliga) och/eller minst en ny recension, så att det finns en del att uppdatera - detta av den enkla anledningen att en del av arbetet tar lika lång tid hur mycket eller lite som än har tillkommit, varför jag sparar tid på att inte göra jättemånga pyttesmå uppdateringar. :)

Men om jag får tag i creditlista för Hopper och jakten på mörkets hamster idag kommer jag försöka göra en uppdatering som innefattar den creditlistan idag eller senast imorgon (och i så fall kommer det med övrigt som redan är klart); annars kan det dröja någon eller några dagar till. Detta av den enkla anledningen att jag alltid försöker att publicera creditlistor till nya biofilmer inom ett dygn efter premiären, i de fall det är möjligt. :)
(Övriga creditlistor ser jag inte som fullt lika akuta, då inte lika många köper en DVD-film eller ser en film på en streamingtjänst exakt samma dag som de släpps, utan där brukar det vara mer flexibelt när folk ser filmer/serier)

Men om vi bara kan spekulera, blir det före eller efter påsk?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2022 kl. 14:13:40
Men om vi bara kan spekulera, blir det före eller efter påsk?
Det kommer i alla lägen åtminstone att bli minst en vecka före påsk. :)