Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nya äventyr med Nalle Puh

Startat av Henrik Karlsson, 3 augusti 2019 kl. 04:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2022 kl. 00:05:57Sara Andersen verkar vara den som spelar Kessie i avsnittet A bird in the hand.

Vilka är då Heff & Steff?

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2022 kl. 09:36:14Är det Teslan och Heffaklumpen i samma avsnitt?
Ja det är det.

Steff är tesslan och Heff är heffaklumpen.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2022 kl. 09:39:25Ja det är det.

Steff är tesslan och Heff är heffaklumpen.
Väldigt osäker på dessa rösterna så jag gjorde ett ljudprov.

Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2022 kl. 09:52:06Väldigt osäker på dessa rösterna så jag gjorde ett ljudprov.
Heffs röst görs utan tvekan av Anders Öjebo, men Steffs/Stens stämma har jag inte en blekaste aning om. :o
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Steffan Rudvall

Citat från: Adam skrivet  2 september 2022 kl. 10:00:40Heffs röst görs utan tvekan av Anders Öjebo, men Steffs/Stens stämma har jag inte en blekaste aning om. :o
Samma här, Jag skulle dock gissa på att det är Hans Gustafsson.

Disneyfantasten

Efter att ha lyssnat så får jag hålla med om att Heffs röst är Anders Öjebo, jag är lite mer osäker på vem som spelar Steff (eller Sten som han verkar heta i denna dubbnings-omgång)

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2022 kl. 13:16:42Efter att ha lyssnat så får jag hålla med om att Heffs röst är Anders Öjebo, jag är lite mer osäker på vem som spelar Steff (eller Sten som han verkar heta i denna dubbnings-omgång)
Vad tror du om det här?
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2022 kl. 10:07:49Jag skulle dock gissa på att det är Hans Gustafsson.

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet  2 september 2022 kl. 13:17:56Vad tror du om det här?
Lyssnade på klippet igen, och håller med om att röstläget och betoningen bär en liten likhet med Hans Gustafsson...

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 20 augusti 2022 kl. 21:04:19Tyvärr så finns det nog ingen som har tillgång till amerikanska Disney plus och vill kontrollera
Finns det några andra karaktärer ni vill att jag ska ta reda rösterna på i serien? Nu när jag ändå uppkopplad på amerikanska Disney Plus...

Marcusen

Är du säker på att det är Sara? Jag tror inte att det kan vara hon

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet  3 september 2022 kl. 22:25:50Är du säker på att det är Sara? Jag tror inte att det kan vara hon
När jag lyssnar om på avsnittet så tycker jag mig bu hör att det här är Anna Nylén vilket är konstigt eftersom att jag inte hörde det första gången.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 september 2022 kl. 22:37:18När jag lyssnar om på avsnittet så tycker jag mig bu hör att det här är Anna Nylén vilket är konstigt eftersom att jag inte hörde det första gången.

Du kanske blandade ihop båda personerna med varandra?

Steffan Rudvall

Här kommer röstprovet. Rösten låter lite äldre än vad jag förknippar med Anna Nylén med därav att min första tanke var Sara Andersen men det kan nog vara en några år äldre Anna Nylén när jag tänker efter.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2022 kl. 09:52:06Väldigt osäker på dessa rösterna så jag gjorde ett ljudprov.
Det är defenitivt Anders Öjebo och Hans Gustafsson i ljudklippet.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 september 2022 kl. 22:54:57Här kommer röstprovet. Rösten låter lite äldre än vad jag förknippar med Anna Nylén med därav att min första tanke var Sara Andersen men det kan nog vara en några år äldre Anna Nylén när jag tänker efter.
Tror också på Anna Nylén, men har ingen erfarenhet av Sara Andersens röst, så jag har inget att jämföra med där.

När dubbades KMs version (den äldre) av Nya äventyr med Nalle Puh? Håller nämligen med om att Kessies röst låter lite äldre än vad Anna Nylén brukar låta.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games