Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: moviefan skrivet 23 maj 2023 kl. 18:28:06Vilka av disneys live action gillas ?  (Alltså inte remaken utan de andra)

Tex En Prinsessas Dagbok, Joe Jättegorillan, Den Otroliga Vandringen mfl..  
Jag gillar Chihuahuan från Beverly Hills.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

I USA släppet Disney Stora Vänliga Jätten.

Varför gjord dom inte det i Sverige ?

gstone

Citat från: moviefan skrivet 23 maj 2023 kl. 18:28:06Vilka av disneys live action gillas ?  (Alltså inte remaken utan de andra)

Tex En Prinsessas Dagbok, Joe Jättegorillan, Den Otroliga Vandringen mfl.. 
Jag tycker mycket om NoelleJultomtens dotter.

gstone

Goda Nyther Live Action Vaiana kommer regiseras av Thomas Kail  som tidagre  gjord Hamilton på scen.

Det måste väl btyda att denna film blir en musikal !? :) ???

moviefan

Räknas The Rock och Armageddon som disneyfilmer ?  

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 29 maj 2023 kl. 08:14:08Räknas The Rock och Armageddon som disneyfilmer ? 
Det är väl en definitionsfråga, men formellt sett ja. The Rock producerades av Hollywood Pictures, som var ett helägt dotterbolag till Disney. Armageddon producerades av Walt Disney Pictures, men släpptes under namnet Touchstone Pictures - men Touchstone har aldrig formellt sett varit ett dotterbolag, då inget företag har hetat så, utan bara ett namn på papperet för filmer Disney på grund av målgruppen inte velat släppa under namnet Walt Disney Pictures.

gstone

Det står ju helt klart oavsett hur bra eller dåliga Disney gör sina remakes kommer Disneyfantasten ( och tyvärr många andra) inte vara nöjda.

Den ända gillar är 101 dalmatiner.

Vilket jag misstänker är till ganska stor del för han redan såg dem som bar.

Jag vet inte om samma sak gäller lilla my.

En del människor är väldigt svåra att göra glad särkilt när dom bestämt sig för att vara missnöjda från början ;) 

Jag förstår dock om man inte vill se film på bio som man tror man inte kommer gilla. Då biobiljetr är dyra och alla är inte rika(som jag) :) 

Men sen känns det väldigt mycket som Disneyfantasten har nogåt personligt mot dessa filmer.

Jag ser däremot varenda och gillar en del.

Sen mistänkrr jag att han gillar 101 dalmatiner(1996) just  för att den väldigt barnslig.

Jag gillar också den filmen så jag dömer inte  :D

Bara en teori.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2023 kl. 09:24:16Det är väl en definitionsfråga, men formellt sett ja. The Rock producerades av Hollywood Pictures, som var ett helägt dotterbolag till Disney. Armageddon producerades av Walt Disney Pictures, men släpptes under namnet Touchstone Pictures - men Touchstone har aldrig formellt sett varit ett dotterbolag, då inget företag har hetat så, utan bara ett namn på papperet för filmer Disney på grund av målgruppen inte velat släppa under namnet Walt Disney Pictures.
The Rock, är en given favorit bland de action filmer som kom på 90 talet. Den har både action, spänning och lite humor. Armageddon, är också mycket bra och är regisserad av Michael Bay.  

gstone

Jag själv hört att Armageddon ska var riktigt dålig.

gstone

Det går ett ryckte om att Jason Scott Lee ska ha en roll live action Lilo & Stitch.

Trorligen i en liyen cameo ;)

gstone

Det är lite konstigt at vi inte veta fler skådespelare som är med i Snövit(2024).

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 23 maj 2019 kl. 21:19:29Den andra du nämnde som Skrik och Panik!?
Känner ju det hade varit mer roligt med typ Sylvester Stallone och Adam Sandler.  8) :-*
Antingen så föreslog du dessa eftersom att Andreas Rothlin Svensson har dubbat både Keegan-Michael Key och Sylvester Stallone medan Kim Sulocki har dubbat både Jordan Peele och Adam Sandler eller så är detta bara ett sammanträffande.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet  9 juni 2023 kl. 23:13:45Antingen så föreslog du dessa eftersom att Andreas Rothlin Svensson har dubbat både Keegan-Michael Key och Sylvester Stallone medan Kim Sulocki har dubbat både Jordan Peele och Adam Sandler eller så är detta bara ett sammanträffande.
Nej jag har inte tänkt något på det. Fick för bara något år sedan reda på att det var Andreas Rothlin Svensson dubbade Sylvester Stallone i Ratchet & Clank

gstone

Live action Vaiana komme på bio 2025•

Det är ju bra att det är en bio film då Kankse den också kommer på dvd med ;)

Om fysiska än finns kvar år 2025 :'(

https://collider.com/moana-live-action-release-date/