Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Dubintrested

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2023 kl. 18:35:20Så du är elak?
No, People are not mean or evil just because they don't want to upload movies!

gstone

Citat från: Dubinterested skrivet 29 juni 2023 kl. 19:18:43No, People are not mean or evil just because they don't want to upload movies!
Snäll ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Dubinterested skrivet 29 juni 2023 kl. 19:18:43No, People are not mean or evil just because they don't want to upload movies!
I think that.

If they knorr how and still refuse.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet 29 juni 2023 kl. 18:16:00Det är ju min version som du har fått  ;), så jag behöver inte vara anonym. :) Vi har lagt ner mycket tid på Lucky Luke, så skulle nästan uppskattas om folk kunde tacka. :P
Det hade jag faktiskt ingen kännedom om. Hursomhelst blev jag ombedd av personen jag haft kontakt med att inte namnge vederbörande, och då respekterar jag det. :)

Ljudet kommer i alla fall från min väninna, som spelade in från TV1000. Jag väntar för övrigt fortfarande på att få besked av henne om hon även spelat in TV-serien Lucky Luke från TV1000, men har inte fått något definitivt besked än. Däremot säger hon att hon har spelat in långfilmen Lucky Luke - Mama Daltons revansch med svenskt tal, men jag måste pinsamt erkänna att jag inte känner till den filmen - men ni andra är kanske mer insatta i Lucky Luke än jag?

Steffan Rudvall

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 29 juni 2023 kl. 20:43:46Det hade jag faktiskt ingen kännedom om. Hursomhelst blev jag ombedd av personen jag haft kontakt med att inte namnge vederbörande, och då respekterar jag det. :)

Ljudet kommer i alla fall från min väninna, som spelade in från TV1000. Jag väntar för övrigt fortfarande på att få besked av henne om hon även spelat in TV-serien Lucky Luke från TV1000, men har inte fått något definitivt besked än. Däremot säger hon att hon har spelat in långfilmen Lucky Luke - Mama Daltons revansch med svenskt tal, men jag måste pinsamt erkänna att jag inte känner till den filmen - men ni andra är kanske mer insatta i Lucky Luke än jag?
Jag känner inte till den filmen vid den titeln men misstänker om att det är samma film som på svenska också har titeln Lucky Luke - Det stora äventyret och på DVD i omdubbadversion Bröderna Dalton på rymmen.

Tror vi att din väninna har upptäckt en tredje dubbning? Om inte ens titeln är samma så är det väl större chans...

Ovanliga dubbningar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2023 kl. 20:48:56Jag känner inte till den filmen vid den titeln men har en stor misstänker om att det är samma film som på svenska har titeln Lucky Luke - Det stora äventyret och på DVD i omdubbadversion Bröderna Dalton på rymmen.

Tror vi att din väninna har upptäckt en tredje dubbning? Om inte ens titel när samma så är det väl större chans...
Jag ska be att hon digitaliserar den, så får vi se. :)

Steffan Rudvall

Detta förbryllar mig, Det står att det är ett tecknat barnprogram men titlarna och årtalet stämmer överens med den italienska live-action serien från 1992.

https://smdb.kb.se/catalog/id/000020562/3

Är det vanligt att TV1000 skrivit fel i sina tablåer?

Goliat

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 29 juni 2023 kl. 20:43:46Det hade jag faktiskt ingen kännedom om. Hursomhelst blev jag ombedd av personen jag haft kontakt med att inte namnge vederbörande, och då respekterar jag det. :)

Ljudet kommer i alla fall från min väninna, som spelade in från TV1000. Jag väntar för övrigt fortfarande på att få besked av henne om hon även spelat in TV-serien Lucky Luke från TV1000, men har inte fått något definitivt besked än. Däremot säger hon att hon har spelat in långfilmen Lucky Luke - Mama Daltons revansch med svenskt tal, men jag måste pinsamt erkänna att jag inte känner till den filmen - men ni andra är kanske mer insatta i Lucky Luke än jag?
Det stämmer att ljudet kommer från dig men jag som synkade in dem. 😜

Det är ju serien som klipptes ihop, den unika dubbningen jag nämnt som folk inte trott mig på. Så den tar jag gärna emot så jag kan synka in den. För det är de avsnitten jag har bekräftade. 😁 (Om jag minns rätt, tittar upp under dagarna)

Goliat

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2023 kl. 18:35:20Så du är elak?
Det har inget med att vara elak att göra, jag lägger bara inte upp, däremot kan det hända att någon annan gör det. Som med OV lägger jag inte upp, hjälper enbart till med synkning o ibland bild, men jag lägger inte upp.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 29 juni 2023 kl. 23:19:37Det stämmer att ljudet kommer från dig men jag som synkade in dem. 😜

Det är ju serien som klipptes ihop, den unika dubbningen jag nämnt som folk inte trott mig på. Så den tar jag gärna emot så jag kan synka in den. För det är de avsnitten jag har bekräftade. 😁 (Om jag minns rätt, tittar upp under dagarna)
Så det är faktiskt en TV 1000 dubbning av den ihopklippta filmen? För beskrivningarna i de gamla tv-tablåerna är väldigt konstig om så skulle vara fallet.

Om det är en så pass ovanlig dubbning så att folk inte ens tror att den finns kanske den bör prioriteras?

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2023 kl. 23:27:30Så det är faktiskt en TV 1000 dubbning av den ihopklippta filmen? För beskrivningarna i de gamla tv-tablåerna är väldigt konstig om så skulle vara fallet.

Om det är en så pass ovanlig dubbning så att folk inte ens tror att den finns kanske den bör prioriteras?
Det är serien som klipptes till en film. Om det nu var tre eller fyra avsnitt som klipptes ihop. Och det är den serien jag skrivit om att det finns delvis, så håller tummarna att OD kan skicka den till mig så får vi Lucky Luke helt komplett med alla dubbningarna.

Andra filmen lär dyka upp snart *hint hint* med nydubben eftersom den är så unik och ovanlig komplett.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2023 kl. 20:48:56Jag känner inte till den filmen vid den titeln men misstänker om att det är samma film som på svenska också har titeln Lucky Luke - Det stora äventyret och på DVD i omdubbadversion Bröderna Dalton på rymmen.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2023 kl. 21:11:18Detta förbryllar mig, Det står att det är ett tecknat barnprogram men titlarna och årtalet stämmer överens med den italienska live-action serien från 1992.

https://smdb.kb.se/catalog/id/000020562/3

Är det vanligt att TV1000 skrivit fel i sina tablåer?
Visst skulle det kunna röra sig om Lucky Luke - Det stora äventyret, men i tablåerna skrev ju TV1000 "Italiensk tecknad från 1992" - och den är väl varken italiensk eller producerad 1992...?

Regissören och årtalet verkar ju som du säger stämma överens med live-actionserien, men det finns väl inget tecknat som hör ihop med den; så hur skulle TV1000 ha kunnat göra en sådan tabbe...? Även titeln verkar ju stämma överens med den italienska live-actionserien, men kan det finnas två "filmer" som har samma titel...? ???

Jag hittar för övrigt även en till något relaterad mystisk långfilm i TV1000s tablåer - Lucky Luke - Leon Scavall, där det står "Belgisk-fransk tecknad barnfilm" och en speltid på 90 minuter; men dock inget årtal:
https://smdb.kb.se/catalog/id/000019203

Vad är egentligen det för film...?

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juni 2023 kl. 08:37:37Visst skulle det kunna röra sig om Lucky Luke - Det stora äventyret, men i tablåerna skrev ju TV1000 "Italiensk tecknad från 1992" - och den är väl varken italiensk eller producerad 1992...?

Regissören och årtalet verkar ju som du säger stämma överens med live-actionserien, men det finns väl inget tecknat som hör ihop med den; så hur skulle TV1000 ha kunnat göra en sådan tabbe...? Även titeln verkar ju stämma överens med den italienska live-actionserien, men kan det finnas två "filmer" som har samma titel...? ???

Jag hittar för övrigt även en till något relaterad mystisk långfilm i TV1000s tablåer - Lucky Luke - Leon Scavall, där det står "Belgisk-fransk tecknad barnfilm" och en speltid på 90 minuter; men dock inget årtal:
https://smdb.kb.se/catalog/id/000019203

Vad är egentligen det för film...?
Mhmm. Men avsnitten verkar vara https://m.imdb.com/title/tt27951053/

För den är ju bara 55 minuter lång.

Trodde det var avsnitten med Ma Dolton som klipptes ihop till en film 1991.

Vi får avvakta tills vi får tillgång till materialet om OD vän vill dela med sig.

Mathilda Gustafsson

Det är jättekonstigt för det verkar som att två olika filmer har sänds under samma titel för vissa sändningar är 71 minuter och vissa 90

Henrik Karlsson

Citat från: Goliat skrivet 30 juni 2023 kl. 07:36:04Andra filmen lär dyka upp snart *hint hint* med nydubben eftersom den är så unik och ovanlig komplett.
Det ser jag fram emot! :)