Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bluray och DVD

Startat av moviefan, 3 maj 2021 kl. 20:09:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Kommer Den Lilla Sjöjungfrun(2023), Elementärt  och Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem släppas på Bluray och DVD ?

Jag käner nämligen att jag skulle vilja äga ala tre :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2023 kl. 21:14:17Generellt sett brukar nog Disney sällan gå ut med datum mer än två månader i förväg, men min bästa gissning är att Den lilla sjöjungfrun lär släppas senast i början av december i alla fall - det är det enda konkreta vi har att utgå ifrån, då Disney aldrig skulle missa den livsviktiga julhandeln. I en tid när försäljningen av fysiska medier sjunker vore det ju rena självmordet att inte släppa den före jul, men hur långt innan kan ingen annan än Disney och SF Studios veta just nu (om ens de själva har bestämt något än, vilket är långt ifrån säkert då filmen fortfarande går på bio på de allra flesta orter i landet).

Min bästa gissning är väl minst 3 månader efter premiären då det är en hel årstids tid.

Frågan är dock bara exakt hur länge till den filmen beräknas visas på biograferna...

De kanske annonserar det under augusti vid det här laget?

Marcusen

Hur som helst lär den inte släppas innan december för den sista filmen på SF Pressrum som faktiskt har ett releasedatum är en film om en stork som släpps på fysisk media den 11 september.

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet  2 juli 2023 kl. 21:45:48Hur som helst lär den inte släppas innan december för den sista filmen på SF Pressrum som faktiskt har ett releasedatum är en film om en stork som släpps på fysisk media den 11 september.

Hur kan du veta att den inte släpps innan december?

När hade förresten Storken Richard biopremiär? (som jag förmodar är filmen du syftar på, har själv inte sett den filmen)

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 21:54:18Hur kan du veta att den inte släpps innan december?
För på filmerna som är längre ner än Storken står det inte något releasedatum utan bara 2023 och där finns inte Den lilla sjöjungfrun med så den lär inte släppas i år.

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet  2 juli 2023 kl. 21:55:55För på filmerna som är längre ner än Storken står det inte något releasedatum utan bara 2023 och där finns inte Den lilla sjöjungfrun med så den lär inte släppas i år.

Nu får du allt förklara dig, det där med att den inte skulle släppas i år är absolut nonsens, för så har det varit med filmer släppta förut innan den.

Sen svarade inte du på min fråga om när Storken Richard hade biopremiär.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 21:58:07Nu får du allt förklara dig, det där med att den inte skulle släppas i år är absolut nonsens, för så har det varit med filmer släppta förut innan den.

Sen svarade inte du på min fråga om när Storken Richard hade biopremiär.
Påstår du att jag ljuger och hittar på? Gå in på länken scrolla längst ner om du hittar Den lilla sjöjungfrun på listan så heter inte jag Marcus!

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/list/page

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet  2 juli 2023 kl. 22:01:44Påstår du att jag ljuger och hittar på? Gå in på länken scrolla längst ner om du hittar Den lilla sjöjungfrun på listan så heter inte jag Marcus!

https://press.sfstudios.se/line-up/home-entertainment/list/page

Då kanske det beror på att filmen är Disney för jag hittar inte en enda film från Disney i den listan.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 22:11:00Då kanske det beror på att filmen är Disney för jag hittar inte en enda film från Disney i den listan.
Inte sånt du tycker är Disney men Guardians of the Galaxy 3 är ju med på listan och listan med aktuella filmer innehåller ju flera stycken.

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet  2 juli 2023 kl. 21:55:55För på filmerna som är längre ner än Storken står det inte något releasedatum utan bara 2023 och där finns inte Den lilla sjöjungfrun med så den lär inte släppas i år.
Det behöver inte betyda något, då det inte är säkert att filmer från olika bolag läggs till samtidigt - SF Studios distribuerar ju filmer åt flera olika företag (Disney, Universal, Sony Pictures, Warner Bros. plus filmer i egen regi), som sannolikt lär beslutas om var för sig.

Det enda vi kan vara 100% säkra på är att Den lilla sjöjungfrun inte kommer släppas före den 14 augusti, i och med att den enda Disney-filmen på kommandelistan (Guardians of the Galaxy: Vol 3) ska släppas då.

Sen verkar heller inte SF Studios lista helt uppdaterad och korrekt, i och med att det står där att A Man Called Otto är kommande under 2023 (på DVD och Blu-Ray) - men den filmen har redan släppts på DVD och Blu-Ray... ??? Enligt Ginza släpptes den 17 april i år, och det verkar ju på tok för tidigt för en nyutgåva senare samma år som den första utgåvan.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2023 kl. 22:52:25Sen verkar heller inte SF Studios lista helt uppdaterad och korrekt, i och med att det står där att A Man Called Otto är kommande under 2023 (på DVD och Blu-Ray) - men den filmen har redan släppts på DVD och Blu-Ray... ??? Enligt Ginza släpptes den 17 april i år, och det verkar ju på tok för tidigt för en nyutgåva senare samma år som den första utgåvan.
Detsamma gällande Scream VI, som släpptes 19 juni, och Operation Fortune: Ruse de Guerre, som släpptes 3 april.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 juli 2023 kl. 23:36:59Detsamma gällande Scream VI, som släpptes 19 juni, och Operation Fortune: Ruse de Guerre, som släpptes 3 april.
Har inte sett dom komma på varken DVD eller Bluray. ::)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  2 juli 2023 kl. 23:59:05Har inte sett dom komma på varken DVD eller Bluray. ::)
Okej? De har dock gjort det. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 juli 2023 kl. 23:36:59Detsamma gällande Scream VI, som släpptes 19 juni, och Operation Fortune: Ruse de Guerre, som släpptes 3 april.
Det hade jag helt missat, men det har du förstås rätt i. Märkligt hur SF Studios kunnat göra så stora misstag vid tre olika tillfällen...

Det här är ju trots allt på SFs pressajt, och där kan man ju tycka att releasedatum är bland det viktigaste som finns att få rätt.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2023 kl. 00:24:07Det hade jag helt missat, men det har du förstås rätt i. Märkligt hur SF Studios kunnat göra så stora misstag vid tre olika tillfällen...

Det här är ju trots allt på SFs pressajt, och där kan man ju tycka att releasedatum är bland det viktigaste som finns att få rätt.
Särskilt när det är filmer som SF själva äger de svenska rättigheterna till.