Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 00:09:36Antagligen bara att det är för dyrt >:( ;)
Till viss del, men också att det är mer praktiskt som jag skrev i det förra inlägget.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 00:29:38Till viss del, men också att det är mer praktiskt som jag skrev i det förra inlägget.
Hur då mer praktiskt ?

Själv finner jag filmstaden väldigt praktisk just för att det är ett stort bolag  :)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 00:34:56Hur då mer praktiskt ?

Själv finner jag filmstaden väldigt praktisk just för att det är ett stort bolag  :)
Läs inlägget, jag skriver ju hur det är mer praktiskt för mig. Dessutom är ju Nordisk Film Bio skandinaviens största biografkedja de har än så länge bara två biografer i Sverige dock.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 00:09:27Ingenting, Det är bara mer praktiskt för mig att besöka Nordisk Film Bio på Mobilia här i Malmö.

Filmstaden ligger ju mitt i centrum och då blir det svårt med bilen då får jag parkera i Anna eller i Triangelns p-hus. Visst det är inte särskilt långt att gå men när jag besöker Nordisk Film Bio parkerar jag bara på Mobilias parkering eller p-hus och går in direkt till biografen.
Det är så klart väldigt specifikt för dig.

Vi bor trots i helt olika delar av Sverige.

Ett stort problem jag mer med min närmaste biograf som är lite privat biograf ( tror jag) är att dom aldrig har trailers för kommande filmer längre  :( :'(

Du har också bara en ända skräm :D :D

Men det är det nog fler mindre biografer som har ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 00:43:05Det är så klart väldigt specifikt för dig.

Vi bor trots i helt olika delar av Sverige.

Ett stort problem jag mer med min närmaste biograf som är lite privat biograf ( tror jag) är att dom aldrig har trailers för kommande filmer längre  :( :'(

Du har också bara en ända skräm :D :D

Men det är det nog fler mindre biografer som har ;)
En sak jag gillar med Filmstaden är dock att i alla fall på deras biograf på Storgatan i Malmö kan man om en film ska sluta visas snart få biljetter för halva priset.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 00:51:09En sak jag gillar med Filmstaden är dock att i alla fall på deras biograf på Storgatan i Malmö kan man om en film ska sluta visas snart få biljetter för halva priset.
Det låter bra 😌 👍

Daniel Hofverberg

Sen kan man ju vilja undvika Filmstaden av rent politiska skäl, då de ju har eller har haft en kinesisk delägare som kanske inte är helt oproblematiskt. Nog för att deras ägarandel uppges ha minskat, men uppgifterna går isär om exakt hur mycket.

Men med detta sagt lär majoriteten av Sveriges befolkning inte ha något val, för på de allra flesta orter finns bara en enda biograf; så då är det bara att tacka och ta emot oavsett vem som råkar äga den...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2023 kl. 00:51:09En sak jag gillar med Filmstaden är dock att i alla fall på deras biograf på Storgatan i Malmö kan man om en film ska sluta visas snart få biljetter för halva priset.
Hur vet man om en film ska sluta visas snart? För i alla fall här i Skellefteå vet man aldrig det i förväg, utan märker bara på onsdag att en film inte längre finns med från och med fredag och framåt...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 00:57:36Sen kan man ju vilja undvika Filmstaden av rent politiska skäl, då de ju har eller har haft en kinesisk delägare som kanske inte är helt oproblematiskt. Nog för att deras ägarandel uppges ha minskat, men uppgifterna går isär om exakt hur mycket.

Men med detta sagt lär majoriteten av Sveriges befolkning inte ha något val, för på de allra flesta orter finns bara en enda biograf; så då är det bara att tacka och ta emot oavsett vem som råkar äga den...
Hur vet man om en film ska sluta visas snart? För i alla fall här i Skellefteå vet man aldrig det i förväg, utan märker bara på onsdag att en film inte längre finns med från och med fredag och framåt...
Det vet man inte, men filmerna som man kan se för halva priset är oftast sådana som har gått flera månader så därför antar jag att de snart ska sluta visas.

gstone

Vist kommer väl Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem dubbas ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 21:00:09Vist kommer väl Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem dubbas ?
Det förutsätter jag, då det visades en svenskdubbad trailer innan Ruby - Havsmonstret på bio. Det har väl nästan aldrig hänt att en trailer dubbats, men inte den färdiga filmen...? Enda fallet jag kommer på är Studio Ghiblis The Cat Returns, som hade en svenskdubbad trailer på DVD runt 2006 - 2007, men där DVD-utgåvan aldrig kom ut i handeln...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 21:03:14Det förutsätter jag, då det visades en svenskdubbad trailer innan Ruby - Havsmonstret på bio. Det har väl nästan aldrig hänt att en trailer dubbats, men inte den färdiga filmen...? Enda fallet jag kommer på är Studio Ghiblis The Cat Returns, som hade en svenskdubbad trailer på DVD runt 2006 - 2007, men där DVD-utgåvan aldrig kom ut i handeln...
Det är nog ända gången också ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 21:03:14Det förutsätter jag, då det visades en svenskdubbad trailer innan Ruby - Havsmonstret på bio. Det har väl nästan aldrig hänt att en trailer dubbats, men inte den färdiga filmen...? Enda fallet jag kommer på är Studio Ghiblis The Cat Returns, som hade en svenskdubbad trailer på DVD runt 2006 - 2007, men där DVD-utgåvan aldrig kom ut i handeln...
Vad har Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem för åldersgräns ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 21:06:31Vad har Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem för åldersgräns ?
Den har inte granskats av Statens Medieråd än, så det kommer nog att dröja några veckor till innan vi får det.

Men eftersom den verkar ha dubbats till svenska gissar jag att distributören kommer att yrka på 7-årsgräns, så skulle filmen få en högre åldersgräns än så lär distributören förmodligen överklaga beslutet till kammarrätten.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 21:10:26Den har inte granskats av Statens Medieråd än, så det kommer nog att dröja några veckor till innan vi får det.

Men eftersom den verkar ha dubbats till svenska gissar jag att distributören kommer att yrka på 7-årsgräns, så skulle filmen få en högre åldersgräns än så lär distributören förmodligen överklaga beslutet till kammarrätten.
Vad har den för äldergräns i USA ?