Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 10 juli 2023 kl. 16:27:15Men detta låter väl ganska bra ändå?
Har du använt något program för att ta bort sången? Jag tycker mig höra lite vad ska man kalla det "spökljud".

Zebastian

Hur ska det ni rollbesätta moderna Disneyfilmer om Monica Forsberg aldrig slutade vara dubbregissör och om KM Studio aldrig förlorade kontraktet med Disney?

Disneyfantasten

Citat från: Zebastian skrivet 27 juli 2023 kl. 21:14:08Hur ska det ni rollbesätta moderna Disneyfilmer om Monica Forsberg aldrig slutade vara dubbregissör och om KM Studio aldrig förlorade kontraktet med Disney?

Eller om Doreen Denning och Barrefelt hade fortsatt ha Disneys förtroende och hon aldrig hamnat i bråk med Kirsten Saabye?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 27 juli 2023 kl. 21:14:08Hur ska det ni rollbesätta moderna Disneyfilmer om Monica Forsberg aldrig slutade vara dubbregissör och om KM Studio aldrig förlorade kontraktet med Disney?
Jag slängde ihop en med Trassel.

Rapunzel Molly Sandén
Flynn/Eugene - Måns Zelmerlöw
Mor Gothel- Myrra Malmberg
Stabbington-bror - Johan Hedenberg
Vaktchefen - Roger Storm
Buse med krok - Bengt Skogholt
Liten buse - Gunnar Uddén

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 22:03:39Jag slängde ihop en med Trassel.

Rapunzel Molly Sandén
Flynn/Eugene - Måns Zelmerlöw
Mor Gothel- Myrra Malmberg
Stabbington-bror - Johan Hedenberg
Vaktchefen - Roger Storm
Buse med krok - Bengt Skogholt
Liten buse - Gunnar Uddén

Jag skulle byta ut Myrra Malmberg mot någon annan istället för jag gillar inte när man castar t.ex. Myrra Malmberg, Lizette Pålsson, Molly Sandén, Mimmi Sandén eller Dominique Pålsson Wiklund som skurkar, framförallt inte om skurkarna dör i filmerna (som Gothel gör).

Förresten så har både Fredrik Hiller, Jan Åström och Charlott Strandberg dubbat hos KM Studio.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 22:06:33Varför?
Jag tycker mig helt enkelt höra vissa likheter mellan originalet och Myrras röst. Jag vet att du inte är ett fan av att prinsessrösterna spelar skurkar men det passar helt enkelt i detta fallet tycker jag.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 22:09:17Förresten så har både Fredrik Hiller och Charlott Strandberg dubbat hos KM Studio.
Jag vet det, men jag uppfattade uppgiften som att man skulle rollbesätta en dubbning med folk som dubbat mycket åt Monica och KM.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 22:10:13Jag tycker mig helt enkelt höra vissa likheter mellan originalet och Myrras röst. Jag vet att du inte är ett fan av att prinsessrösterna spelar skurkar men det passar helt enkelt i detta fallet tycker jag.

Det tycker dock inte jag för jag kan inte höra någon nämnvärd likhet mellan Myrra Malmberg och Charlott Strandberg eller originalrösten, hon känns helt enkelt malplacerad i rösten.

Jag skulle föreslå Gunilla Orvelius. (vet att hon inte är ett stort namn men hennes röst skulle matcha karaktären bättre tycker jag)

Andra förslag: Katrin Sundberg, Maria Rydberg, Kajsa Reingardt, Sharon Dyall, Anna Rydgren, Vicki Benckert, Eva Röse, Beatrice Järås, Monica Forsberg, Christel Körner, Birgitta Fernström, Liza Öhman, Ewa Fröling, Siw Malmkvist, Lill-Babs, Lena Ericsson, Gizela Rasch, Anja Schmidt, Charlotte Ardai Jennefors, Irene Lindh, Jasmine Wigartz, Louise Raeder, Gunnel Fred, Susanne Barklund, Katarina Ewerlöf, Maria Möller, Annica Smedius, Annelie Berg Bhagavan, Elisabet Carlsson, Eva Funck, Gladys Del Pilar Bergh, Diana Nunez.

Hade jag haft med Malmberg i franschisen hade jag castat henne som Drottning Arianna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 22:15:21Jag vet det, men jag uppfattade uppgiften som att man skulle rollbesätta en dubbning med folk som dubbat mycket åt Monica och KM.

Fast Forsberg har anlitat många personer även om vissa av dem kanske inte varit med i hennes dubbningar lika ofta, så nog finns möjligheterna lite varstans.

Förresten så är Malmberg musikalartist.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 22:19:47Fast Forsberg har anlitat många personer även om vissa av dem kanske inte varit med i hennes dubbningar lika ofta, så nog finns möjligheterna lite varstans.

Förresten så är Malmberg musikalartist.
Det är ju hennes egentliga yrke men hon har ju dubbat väldigt mycket hon började ju redan i början av 90-talet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 22:21:51Det är ju hennes egentliga yrke men hon har ju dubbat väldigt mycket hon började ju redan i början av 90-talet.

Är väl medveten om det, men så dubbade hon ju också hos FilmMixarna (endast Aladdin visserligen, men iallafall, det är hennes mest omtalade roll), Eurotroll och Sun Studio, även hon i det sistnämnda fallet antagligen spelade in sina repliker i Stockholm, hon är iallafall bosatt i Stockholm.

gstone

Vem vet dubbningarna kankse skulle sett ganska likadana ut ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 21:17:58Eller om Doreen Denning och Barrefelt hade fortsatt ha Disneys förtroende och hon aldrig hamnat i bråk med Kirsten Saabye?
Dock började hon ju ändå bli rätt gammal.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 22:31:59Vem vet dubbningarna kankse skulle sett ganska likadana ut ;)
I huvudrollerna bara i sådana fall för där vill Disney ofta blanda sig i och hittar kändisar som de vill ha.