Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bluray och DVD

Startat av moviefan, 3 maj 2021 kl. 20:09:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2023 kl. 01:31:31Är inte det bra att det är Svenska Filmindustri som ger ut DVD utgåvorna eller? Dom har ju gjort det för många serier och filmer inom Sverige, frågan är då vem som ger ut DVD utgåvor i Norge, Danmark och Finland? Är det Svenska Filmindustri eller vem annars är det?
Om din fråga är om SF Studios finns i Norge, Danmark och Finland så visst gör de det.

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 juli 2023 kl. 00:04:56Okej? De har dock gjort det.
Har faktiskt knappt sätt något släppas på varken DVD eller Bluray sedan dom lade av med hyrningen på Hemmakväll för där kunde man se mest vilka som hade kommit mm.  ::)

gstone

Vi får hoppas att Paw Patrol: Storfilmen kommer på dvd i Sverige med svensk dubbning efter att den har gått på bio.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Kan jag fråga om en Hemsidan som säljer Blu Rays och dvder här ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2023 kl. 20:43:56Kan jag fråga om en Hemsidan som säljer Blu Rays och dvder här ?
Kvarnvideo brukarde vara en populär videobutik förr i tiden som nu bara finns online. De driver en seriös verksamhet och beställer du något så får du det.

moviefan

Varför finns det ingen meny på bluray utgåvan av Kalle och Chokladfabriken ?  Det finns på dvd utgåvan, jag hade filmen på dvd förut, och minns att den hade en meny.  Filmen börjar på  en gång, så är det på bluray utgåvan av Edward Scissorhands också. Bluray utgåvan av Kalle, har däremot annan meny, som går att få fram. Extramaterialet är nog detsamma som på dvdn.  

Disneyfantasten

Jag tycker det är dåligt med bonusmaterial på både 2002 & 2011-års DVD-utgåvor av Mästerdetektiven Basil Mus, undrar vad det är som är så speciellt med just den filmen som gör att man ger den så dåligt med bonusmaterial.

Dubintrested

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juli 2023 kl. 20:12:18Jag tycker det är dåligt med bonusmaterial på både 2002 & 2011-års DVD-utgåvor av Mästerdetektiven Basil Mus, undrar vad det är som är så speciellt med just den filmen som gör att man ger den så dåligt med bonusmaterial.
Det är väl för att det inte finns något bonusmaterial att ge den för den gjordes under the Dark Age därför blev den inte populär som tidigare eller senare filmer

Disneyfantasten

Citat från: Dubintrested skrivet 29 juli 2023 kl. 20:22:02Det är väl för att det inte finns något bonusmaterial att ge den för den gjordes under the Dark Age därför blev den inte populär som tidigare eller senare filmer

Fast sådär opopulär blev väl ändå inte filmen, trots allt har ju faktiskt Taran och Den Magiska Kitteln som kom ut året innan och som blev ännu mindre populär mer utförligt bonusmaterial och även de övriga filmerna som släpptes före och efter hade mer utförligt bonusmaterial (t.o.m. Kogänget och Lilla Kycklingen som båda anses av många vara studions värsta har mer utförligt bonusmaterial), och Mästerdetektiven Basil Mus är faktiskt den film som till viss del räddade studion efter att Taran och Den Magiska Kitteln bombaderade på biljettkassan, dessutom så blev Mästerdetektiven Basil Mus ganska populär när den släpptes och fick mest av allt positiva recensioner, även om den kanske inte blev lika ihågkommen av folk som filmerna från Walts tid eller från Renässans-eran så fick den ändå cult-following och fanbase så ditt resonemang funkar inte.

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 29 juli 2023 kl. 20:09:29Varför finns det ingen meny på bluray utgåvan av Kalle och Chokladfabriken ?  Det finns på dvd utgåvan, jag hade filmen på dvd förut, och minns att den hade en meny.  Filmen börjar på  en gång, så är det på bluray utgåvan av Edward Scissorhands också. Bluray utgåvan av Kalle, har däremot annan meny, som går att få fram. Extramaterialet är nog detsamma som på dvdn. 
Båda filmerna har menyer som kommer fram om man trycker på knappen Pop-Up Menu på fjärrkontrollen. Varför de har valt att göra så vet jag inte, men personligen tycker jag att det är bättre att filmen startar direkt än att man först måste gå igenom en massa trailers, varningstexter, animationer och annan smörja innan man så småningom kan välja att starta filmen i en meny.

Dubintrested

Citat från: Anders M Olsson skrivet 29 juli 2023 kl. 21:35:04Båda filmerna har menyer som kommer fram om man trycker på knappen Pop-Up Menu på fjärrkontrollen. Varför de har valt att göra så vet jag inte, men personligen tycker jag att det är bättre att filmen startar direkt än att man först måste gå igenom en massa trailers, varningstexter, animationer och annan smörja innan man så småningom kan välja att starta filmen i en meny.
Det är det som Disney fastplay också ska göra men det funkar dåligt utanför engelskspråkiga länder för då behöver man ju faktiskt ändå använda fjärrkontrollen.

gstone

Vill någon se en bild på filmerna jag köpte på loppmarknaden igår ?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2023 kl. 04:52:44Vill någon se en bild på filmerna jag köpte på loppmarknaden igår ?
Ja tack.

gstone