Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 september 2023 kl. 20:17:47Skulle det gå att lägga upp credits till Elmos äventyr i Grouchland  ?

Eller vägrar du att acceptera röstidentifiering som källa ? ???
Jag trodde att jag redan hade lagt upp credits till Elmos äventyr i Grouchland...? ???

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2023 kl. 21:05:30Jag trodde att jag redan hade lagt upp credits till Elmos äventyr i Grouchland...? ???
Kom inte upp något nät jag sökte i alla fall  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 september 2023 kl. 21:05:30Jag trodde att jag redan hade lagt upp credits till Elmos äventyr i Grouchland...? ???
Hittar inget.

gstone

Jag skule vilja att du la upp credits till  Elmos äventyr i Grouchland och  Bartok – en riktig hjälte i den nära framtiden :)

gstone

Hur går det med ordentliga credits för Antz ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 september 2023 kl. 09:48:12Jag skule vilja att du la upp credits till  Elmos äventyr i Grouchland och  Bartok – en riktig hjälte i den nära framtiden :)
Det ska jag självklart ordna så fort som möjligt. Jag kan dock inte lova att det hinns med till nästa uppdatering (troligtvis ikväll eller senast imorgon), utan det kan tänkas dröja till uppdateringen efter det - det beror på hur mycket tid jag har, och om något annat har högre prio. :)

Citat från: gstone skrivet  8 september 2023 kl. 10:09:45Hur går det med ordentliga credits för Antz ?
Jag har tyvärr inte hunnit leta fram min VHS-utgåva, men ska försöka se om jag kan hitta åt den under helgen. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 september 2023 kl. 09:48:12Jag skule vilja att du la upp credits till  Elmos äventyr i Grouchland och  Bartok – en riktig hjälte i den nära framtiden :)
Jag upptäckte nu att rösterna i Elmos äventyr i Grouchland bara angavs i grupp, så jag avvaktar med att publicera den creditlistan och ska försöka höra om Håkan Mohede har en rollista med vem som spelar respektive rollfigur. I egenskap av regissör borde det väl finnas en hyfsad chans att han har sparat dokumentation om dubben. :)

Visserligen har ju TonyTonka skrivit sina slutsatser i det här gamla inlägget, och jag har ingen anledning att misstro hans slutsatser, men det är ju ändå alltid bättre med bekräftade uppgifter än röstidentifiering - och jag vill gärna undvika att publicera röster i grupp om det finns något alternativ...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2023 kl. 12:00:41Jag upptäckte nu att rösterna i Elmos äventyr i Grouchland bara angavs i grupp, så jag avvaktar med att publicera den creditlistan och ska försöka höra om Håkan Mohede har en rollista med vem som spelar respektive rollfigur. I egenskap av regissör borde det väl finnas en hyfsad chans att han har sparat dokumentation om dubben. :)

Visserligen har ju TonyTonka skrivit sina slutsatser i det här gamla inlägget, och jag har ingen anledning att misstro hans slutsatser, men det är ju ändå alltid bättre med bekräftade uppgifter än röstidentifiering - och jag vill gärna undvika att publicera röster i grupp om det finns något alternativ...
Fast jag tycker det är mycket bättre att ha  röster i grupp på hemsidan än inte någon om filmens röster alls  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 september 2023 kl. 15:33:41Fast jag tycker det är mycket bättre att ha  röster i grupp på hemsidan än inte någon om filmens röster alls  ;)
Förvisso sant, så får jag ingen rollista från Håkan Mohede kommer jag publicera rösterna i grupp exakt som de står. Men jag vill ge honom en chans först, och avvaktar därför lite tills jag får besked om han har något dokumenterat om dubbningen eller inte. :)

Har vi överlevt utan dubbcredits till filmen på sajten i så många år, så kan vi nog överleva några dagar till... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2023 kl. 15:38:38Förvisso sant, så får jag ingen rollista från Håkan Mohede kommer jag publicera rösterna i grupp exakt som de står. Men jag vill ge honom en chans först, och avvaktar därför lite tills jag får besked om han har något dokumenterat om dubbningen eller inte. :)
Det var smart tänkt :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2023 kl. 15:38:38Har vi överlevt utan dubbcredits till filmen på sajten i så många år, så kan vi nog överleva några dagar till... ;)
Jag har även kopeierat grupp listan på ett privat dockumenr så jag lät kan kolla upp den ;)

gstone

Är det värt att skaffa credits till Klara Ko och tågmysteriet ?

Jag menar eftersom filmen verkar rätt tråkig och barnslig ;)

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 15 september 2023 kl. 10:06:06Är det värt att skaffa credits till Klara Ko och tågmysteriet ?

Se den inte då. Däremot kan det ju finnas andra som vill se den och vill veta vilka som gör rösterna  ;)
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 september 2023 kl. 10:06:06Är det värt att skaffa credits till Klara Ko och tågmysteriet ?

Om mer än en person i Sverige förväntas se filmen är svaret alltid ja... ;)

Och det vore väl en sensation om det här vore den första filmen i världshistorien som ingen går och ser...!

Citat från: Sabelöga skrivet 15 september 2023 kl. 13:01:50Se den inte då. Däremot kan det ju finnas andra som vill se den och vill veta vilka som gör rösterna  ;)
Jag ska genast kontakta Njutafilms/Studio S och försöka få fram dubbcredits men tyvärr brukar det vara väldigt varierande hur hjälpsamma de är - så det kan ta allt från fem minuter till fem veckor att få svar...

Tydligen hade filmen premiär redan förra helgen, som jag helt missat... :-[ 

Om jag känner Studio S rätt skulle jag dock gissa att de sannolikt har anlitat Nordic United för dubbningen.

gstone

Jag antar att det finns alldeles för många avsnitt av Netflix serien Trolls – Ett gäng med sväng! för att den ska gå och lägga ut credits till den på hemsidan ?☹️😫😩😢