Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Barbie (spelfilm, 2023)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 19:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: KurageDHH skrivet 17 augusti 2023 kl. 16:42:19Det betyder inte att jag tänker ändra mig och ger det här skräpet en ny chans. Den är så korkad som den är.
Folk förtjänar bättre än det här eländet. Man får vara tacksam över att den inte finns på imdbs top 250 av bästa filmer (vilket den absolut INTE hör hemma där).
Hur vet du det när du inte sett filmen? Detta verkar bara fördomsfullt.
Houba !

KurageDHH

Citat från: Sabelöga skrivet 17 augusti 2023 kl. 17:52:44Hur vet du det när du inte sett filmen? Detta verkar bara fördomsfullt.
Jag faktiskt sett den och kommer alltid att tycka illa om den. Du kanske ha missat mitt inlägg (under samma tråd):
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14511.msg166624#msg166624

Sabelöga

Citat från: KurageDHH skrivet 17 augusti 2023 kl. 18:03:47Jag faktiskt sett den och kommer alltid att tycka illa om den. Du kanske ha missat mitt inlägg (under samma tråd):
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14511.msg166624#msg166624
Ah, läste fel då.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 17 augusti 2023 kl. 18:03:47Jag faktiskt sett den och kommer alltid att tycka illa om den. Du kanske ha missat mitt inlägg (under samma tråd):
Tja, smaken är som baken... Jag tyckte i alla fall om den, och snittbetyget från svenska kritiker ligger för närvarande på 3,5 av 5 - vilket väl inte är i klass med de flesta Oscarsvinnare, men definitivt över genomsnittet i alla fall.

gstone

America Ferrera som spelade Gloria i den här filmen kommer göra rösten till Elios mamma  Olga i Pixars nästa film Elio som komer ut i vår.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Barbie kommer som digital köpfilm på tisdag i nästa vecka, den 12 september.

SF Anytime, Blockbuster och iTunes har lagt upp den på sina sidor, och man kan förboka den på iTunes till det närmast hutlösa priset av 249 kronor. SF Anytime och Blockbuster anger ännu inget pris.

Det är möjligt att den kommer på ytterligare några köptjänster.

Tyvärr verkar det inte finnas något datum för DVD- och Blu-rayreleasen, även om man kan förbeställa den på bl.a. CDON och Ginza. Disney är tydligen inte den enda studion som gör sitt yttersta för att fördärva marknaden för de fysiska skivformaten... :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 september 2023 kl. 18:20:18Tyvärr verkar det inte finnas något datum för DVD- och Blu-rayreleasen, även om man kan förbeställa den på bl.a. CDON och Ginza. Disney är tydligen inte den enda studion som gör sitt yttersta för att fördärva marknaden för de fysiska skivformaten... :(
Helt klart en oroväckande trend, DVD/Blu-Ray-release borde givetvis släppas samtidigt som digitala köpfilmer.

Man kan ju helt klart börja ana en avsiktlig trend; att vänta längre med att släppa fysiska format för att längre fram (gissningsvis) kunna skylla på att de fysiska formaten sålt dåligt som ursäkt till att sluta med fysiska medier... :(

Och 249 kr låter ju fullständigt hutlöst för en digital köpfilm, som rimligtvis borde vara mycket billigare än Blu-Ray - sådana har ju trots allt inte alls samma utgifter och kostnader som Blu-Ray (med mastring, pressning, o.s.v.), så personligen tycker jag att digitala köpfilmer borde kosta max en hundralapp.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 september 2023 kl. 18:20:18Tyvärr verkar det inte finnas något datum för DVD- och Blu-rayreleasen, även om man kan förbeställa den på bl.a. CDON och Ginza. Disney är tydligen inte den enda studion som gör sitt yttersta för att fördärva marknaden för de fysiska skivformaten... :(
Spelbutiken.se uppger den 27 oktober som releasedatum. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

KurageDHH

Vad är det som gjorde att det har lockat så mycket människor till att se det här hjärntvättskräpet?

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  9 september 2023 kl. 10:15:55Vad är det som gjorde att det har lockat så mycket människor till att se det här hjärntvättskräpet?
Kanske att det är en bra och välgjord film...? Du får förstås tycka vad du vill, men svenska kritiker har gett filmen 3,4 av 5 i snittbetyg - inget dåligt betyg, och då får man dessutom ta hänsyn till att snittet dras ned av enstaka negativa recensioner.

Jag har full förståelse för att Barbie inte kommer falla alla i smaken, det är ytterst få filmer i världen som gör det (om ens någon), men därifrån till "hjärntvättskräp" är ett oerhört stort och magstarkt steg... :(

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet  9 september 2023 kl. 10:15:55Vad är det som gjorde att det har lockat så mycket människor till att se det här hjärntvättskräpet?
Jag tror de utrycket kommer passa perfekt på Snövit om den filmen släpps nästa år

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 september 2023 kl. 11:45:41Kanske att det är en bra och välgjord film...? Du får förstås tycka vad du vill, men svenska kritiker har gett filmen 3,4 av 5 i snittbetyg - inget dåligt betyg, och då får man dessutom ta hänsyn till att snittet dras ned av enstaka negativa recensioner.

Jag har full förståelse för att Barbie inte kommer falla alla i smaken, det är ytterst få filmer i världen som gör det (om ens någon), men därifrån till "hjärntvättskräp" är ett oerhört stort och magstarkt steg... :(
"Hjärntvättskräp" är ett utmärkt ord.

Barbie faller inte heller Cadpig (han som var aktiv här förut) i smaken kan jag nog gissa, eftersom han avskyr allt som har med feminism att göra.
Jag är inte som han och vill inte ha honom med att göra, men om jag känner honom rätt, så skulle han kallar den här för "Anti-male propaganda".
Slår vad om att han slår sönder glas och fönster och förstör möblerna i sitt hem när Barbie har dragit in så mycket pengar runtom världen...

Kanske lika bra att han har varit bannlyst här sen 7 år tillbaka, annars skulle han göra massa grova inlägg/personpåhopp på den här tråden.

Simon Axelsson

Citat från: KurageDHH skrivet  9 september 2023 kl. 13:24:53"Hjärntvättskräp" är ett utmärkt ord.
Det är det då knappast. På vilket vis skulle Barbie vara "hjärntvättskräp" menar du?

Citat från: MOA skrivet  9 september 2023 kl. 12:52:01Jag tror de utrycket kommer passa perfekt på Snövit om den filmen släpps nästa år
Varför? På vilket sätt skulle Snövit "hjärntvätta"? För att huvudrollsinnehavaren finner originalet förlegat? 

MOA

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 september 2023 kl. 14:44:35Det är det då knappast. På vilket vis skulle Barbie vara "hjärntvättskräp" menar du?
Varför? På vilket sätt skulle Snövit "hjärntvätta"? För att huvudrollsinnehavaren finner originalet förlegat?
& att dvärgarna int e dvärgar för att dvärgar e så kränkade mot riktiga dvärgar!Bara så idiotisk tankesätt,en riktig dvärg som e skådespelare e sur för att dom gör så där

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  9 september 2023 kl. 16:27:30& att dvärgarna int e dvärgar för att dvärgar e så kränkade mot riktiga dvärgar!Bara så idiotisk tankesätt,en riktig dvärg som e skådespelare e sur för att dom gör så där
Visserligen inte "toppen", men jag skulle knappast kalla det "hjärntvätt".