Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  5 oktober 2023 kl. 12:32:40Glömde bort honom,Knuckles The Echidna i Sonic e nog den mest kända myrpiggsvinet för alla som spelat spelen eller sett filmerna
Nu är jag kanske inte superinsatt i Sonic the Hedgehog, men jag har alltid trott att Knuckles är en igelkott precis som Sonic...? ???

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2023 kl. 22:23:48Olsen-Banden på de bonede gulve verkar dock ha släppts på DVD i Danmark med svensk text (liksom dansk, norsk, finsk och engelsk text), men den utgåvan är utgången och antagligen inte helt lätt att få tag i nuförtiden. Den danska DVD-utgåvan av Olsen-banden på djupt vatten verkar dock tyvärr bara ha danskt tal och dansk text.
Olsen-Banden på de bonede gulve finns som begagnad DVD på jackmusic.dk:
https://jackmusic.dk/dvd-brugte-film-men-god-kvalitet/4598-olsen-banden-pa-de-bonede-gulve-dvd-brugt/
och på ebay:
https://www.ebay.de/itm/385373541280
Jag vet att i alla fall jackmusic.dk kan leverera till Sverige.

Det finns även en Blu-ray som även den ska ha svensk text. Det finns flera exemplar till salu på dba.dk, men det brukar vara svårt att som svensk handla av säljarna där.

Den finns i lager hos Haushøj Video, men jag är osäker på om de kan leverera till Sverige:
https://haushøjvideo.dk/shop/olsen-banden-paa-de-115193p.html

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 oktober 2023 kl. 14:40:55Nu är jag kanske inte superinsatt i Sonic the Hedgehog, men jag har alltid trott att Knuckles är en igelkott precis som Sonic...? ???
Nä hans namn har alltid varit Knuckles The Echidna & han har alltid varit ett myrpiggsvin

Mathilda Gustafsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 oktober 2023 kl. 12:28:32Näbbdjur bör väl vara välkända för alla som har sett tv-serien Phineas & Ferb. Myrpiggsvin vet jag inte. Jag känner i alla fall till djuret, även om jag inte precis tänker på det dagligen. Knuckles the Echidna har jag däremot aldrig hört talas om...
Han är ju dock grön och om han är det enda näbbdjuret man känner till kopplar man nog inte att det är samma djur om man ser ett riktigt.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 oktober 2023 kl. 18:14:25Han är ju dock grön och om han är det enda näbbdjuret man känner till kopplar man nog inte att det är samma djur om man ser ett riktigt.
Ett mer realistiskt näbbdjur e Platypus i Dot & Kängurun

gstone

Varför släpptes inte filmen Astro Boy från 2009 i Sverige ? för än väldigt nyfiken och då endast på Netflix.

Borde den inte gått på bio i Sverige ?

Borde den inte fått en svensk dubbning ?

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Viste ni att Teen Titans Go hade ett crossover avsnitt med Freakazoid ?

gstone

Vad slak man göra om man känner sig självmordsbenägen ?

MOA

Citat från: gstone skrivet 10 oktober 2023 kl. 19:57:49Vad slak man göra om man känner sig självmordsbenägen ?
Sök hjälp!

gstone

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 10 oktober 2023 kl. 19:57:49Vad slak man göra om man känner sig självmordsbenägen ?
Då skulle jag rekommendera att du pratar med någon som du vet själv att du kan lita på, och vara öppen med.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 10 oktober 2023 kl. 20:24:23Då skulle jag rekommendera att du pratar med någon som du vet själv att du kan lita på, och vara öppen med.
Pyckolgen.

gstone

Undrar om den här filmen för en svensk dubbning ? ???

gstone

Finns  Planet Sheen  att strema på svenka ?

MOA

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2023 kl. 15:10:05Finns  Planet Sheen  att strema på svenka ?
Ingen aning men Jimmy Neutron finns & streama på Monster TV