Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

gstone

Det är ju inte drikt någon som blir glad av hans otrevligadumeter.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Det förstör liksom stämmingen.

Särkilt när andra ser framemot Scooby-Doo! and Krypto, Too! ;)

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 augusti 2023 kl. 13:14:07Jag tycker ofta att Scoobydoofan1 är onnödigt gnäll och otrevlig.

Jag önskar han höll truten >:(
Håll truten & låt bli & skriva skit

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 augusti 2023 kl. 15:45:23Förstår den synpunkten men det är bara att dom nya serierna och filmerna inte lyckades hålla sig nära kvalitén Scooby doo hade i början med dom tidigare serierna och filmerna från Zombieön och Inkrätarna från Rymden, från den tiden till What´s New Scooby Doo så var franchisen av Scooby Doo i good form, efter det så är det bara som om stolen försvann från Scooby Doo franchisen.
Det är inte så att du bara är nostalgisk för Scooby Doo från vissa perioder så att du tycker att allt annat är dåligt?

Samlaren

Har allt med Richie Rich and Scooby Hour dubbas 

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 augusti 2023 kl. 15:06:08Tackar för försvaret MOA, men ärligt talat så blir ingenting tagen på allvar när det gäller kommentarerna, det är bara roande och det gör ingenting om åsikterna blir attackerade eller nertryckta, men som sagt så kan andra användare ta det på olika sätt, tar inte nånting på allvar. Varför ska det som skrivs få påverka om inte bry sig eller vägrar att bli påverkad av det? Det är bara roande.
Bryr mig int alls om modern animation så

Oskar

Citat från: Samlaren skrivet 27 augusti 2023 kl. 16:55:48Har allt med Richie Rich and Scooby Hour dubbas
Ja det finns i dubbar format och har inte visat på flera år. Skådespelarna i Ricke Rik (som den svenska titeln på Richie Rich är) var:
Claes Åström
Olli Markenros
Håkan Mohede
Anja Schmidt
Kenneth Milldoff
Mikael Roupé
Thomas Engelbrektsson
Lena Ericsson

Jabberjaw

Kollar på några VHS kassetter som jag inte hunnit se på innan. Bland annat Musikservice film Scooby Doo Och Spökena på Maud Frickets Farm. Läst att dessa filmer påstås alternera Shaggy mellan Fredrik Dolk och Stig Engström.

Men det låter mer som Mats Qviström? Är det samma på de övriga filmerna. Har inte hunnit kolla Scooby Doo Den Dynamiska Scooby-Doo Affären ännu dock.

Stämmer i övrigt rösterna på
https://djtonytheking.wordpress.com/category/dubbningsrecensioner/page/2/

Och kom någon fram till vilken dubb studio som filmerna dubbats i. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet 22 september 2023 kl. 20:48:31Kollar på några VHS kassetter som jag inte hunnit se på innan. Bland annat Musikservice film Scooby Doo Och Spökena på Maud Frickets Farm. Läst att dessa filmer påstås alternera Shaggy mellan Fredrik Dolk och Stig Engström.

Men det låter mer som Mats Qviström? Är det samma på de övriga filmerna. Har inte hunnit kolla Scooby Doo Den Dynamiska Scooby-Doo Affären ännu dock.
Har du möjligheten att göra ett ljudklipp?

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i.

Jag såg Scooby-Doo i Vilda Västern igår och tycker att filmen var bra och hade även en bra dubbning.

gstone

När kommer nya filmen ut  ?

Den med Krytpo.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 oktober 2023 kl. 15:41:41När kommer nya filmen ut  ?

Den med Krytpo.
Den är ute om du vill ha den som digital köpfilm annars får du vänta till den 23 oktober när den kommer på DVD.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 15:45:40Den är ute om du vill ha den som digital köpfilm annars får du vänta till den 23 oktober när den kommer på DVD.
Jag har förhandsbokat DVDn så att köpa den digitalt känns onödigt  ;D ;)

gstone

Citat från: gstone skrivet 20 oktober 2023 kl. 15:48:59Jag har förhandsbokat DVDn så att köpa den digitalt känns onödigt  ;D ;)
Bara för att jag har gott om pengar behöver jag ju inte lösa med dom   ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 15:45:40Den är ute om du vill ha den som digital köpfilm annars får du vänta till den 23 oktober när den kommer på DVD.
Digtial köpfilmer är överprissatta enligt mig.

Just med tanke på att man faktiskt inte äger dom på rikigt ;)