Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Funkade allt med Pippi eller började tekniken strula? 

Lillefot

Goda nyheter, jag var precis inne på Tradera och fick upp en annons för DVD-utgåvan av 2003 års Kapten Sabeltand:
https://www.tradera.com/item/302154/612390186/kapten-sabeltand-en-tecknad-film-for-hela-familjen-stig-bergqvist

Priset var rejält saftigt, men jag slog till ändå nu när chansen dök upp. Om allt går som det ska så kommer den sedan att läggas upp på archive.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Som sagt skulle det var kul om någon la  Batman & Mr. Freeze i minusgrader  på svenska ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Jag vill så gärna se Donkey Kong Country på svenska,tror att dubbningen e rätt bra men annars e de högsta graden av 3D animerat lågbudget jox

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2023 kl. 12:56:47Som sagt skulle det var kul om någon la  Batman & Mr. Freeze i minusgrader på svenska ;)
Det tror jag nog att jag ska kunna ordna fram, vad det lider. :)

Adam Larsson

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 oktober 2023 kl. 15:11:28Ingen lider, "vad det lider" är ett uttryck som betyder tids nog.
Som i slutet at Duck Tales filmen  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2023 kl. 15:14:25Som i slutet at Duck Tales filmen  ;)
På tal om det, vad är det egentligen de sjunger efter "Kom ska det bli äventyr, vad det lider"...?

"Jakt på en försvunnen skatt, bland... ??", men sen har jag aldrig lyckats höra vad Anders Öjebo sjunger... :(

(Ursäkta att jag går utanför ämnet en aning, men när det nu kom på tal kan jag inte låta bli att ta upp det, då jag under alla dessa år har undrat vad sjutton han egentligen sjunger i ledmotivet; han sjunger så otydligt bitvis...)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2023 kl. 15:49:46På tal om det, vad är det egentligen de sjunger efter "Kom ska det bli äventyr, vad det lider"...?

"Jakt på en försvunnen skatt, bland... ??", men sen har jag aldrig lyckats höra vad Anders Öjebo sjunger... :(

försvunnen skatt, bland pyramider ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2023 kl. 15:49:46På tal om det, vad är det egentligen de sjunger efter "Kom ska det bli äventyr, vad det lider"...?

(Ursäkta att jag går utanför ämnet en aning, men när det nu kom på tal kan jag inte låta bli att ta upp det, då jag under alla dessa år har undrat vad sjutton han egentligen sjunger i ledmotivet; han sjunger så otydligt bitvis...)
"Jakt på en försvunnen skatt, bland pyramider"

Mathilda Gustafsson

Jag tycker inte att han sjunger otydligt men det kanske är dialektalt att du inte förstår vad han säger eller för att Joakim von Anka skriker i början av den låten.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 oktober 2023 kl. 16:04:22"Jakt på en försvunnen skatt, bland pyramider"
Aha...! Jag tyckte att det lät som att han sjöng något med fyra, men kunde inte gissa mig till vad som kunde passa efter det som rimmade på lider...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2023 kl. 20:28:38Aha...! Jag tyckte att det lät som att han sjöng något med fyra, men kunde inte gissa mig till vad som kunde passa efter det som rimmade på lider...
Det torde jag från början med  ;)

BPS

Först nu sju månader senare har Scooby Doo Var är du! säsong 2 blivit borttagen från mitt konto och i mailen har jag fått varningar om att sluta ladda upp copyright material. Jag tänker att det är bäst om jag ligger lågt ett tag.