Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Vet någon någor om dom svenska rösterna i Beethoven den animerad serien ?

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Vilka tecknad pogram gick på TV på 90-talet dubbade till svenska ?

BPS

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2023 kl. 21:15:54Vilka tecknad pogram gick på TV på 90-talet dubbade till svenska ?
Hur förväntar du dig att vi ska svara? Det är för mycket för att kunna svara på inte som idag men ändå för mycket

gstone

Vem spelar Häxan på Svenka i Mickey and Friends Trick or Treats ?

Heter hon forfrande Tyrra Trollpacka på svenska ?

gstone

Har Scared Shrekless dubbats till svenska ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 oktober 2023 kl. 20:20:40Har Scared Shrekless dubbats till svenska ?
Ja, den släpptes på DVD i Sverige under titeln Shrekligt Skrämmande.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 oktober 2023 kl. 20:28:03Ja, den släpptes på DVD i Sverige under titeln Shrekligt Skrämmande.

Jag skulle bli så lycklig om jag lyckas hitta den här DVDn någon gång ;D

Två fluggor in en smäll ;D

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2023 kl. 20:14:09Har dom här två VHSn svenskt tal ?
https://www.tradera.com/item/302150/612952610/dark-water-the-saga-begins-vhs

https://www.tradera.com/item/302150/612952602/biker-mice-from-mars-vhs
Utan att de har fotograferat baksidorna är det svårt att vara säker, men ingen av dem nämner ju i alla fall något om svenskt tal på framsidan. Såvitt jag vet har Pirates of Dark Water aldrig släppts på VHS i Sverige, så där är jag starkt misstänksam på att det är en importutgåva från exempelvis Storbritannien.

skulle kunna vara fallet även med Biker Mice from Mars, men det går inte veta utan att se baksidan.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2023 kl. 20:35:39Utan att de har fotograferat baksidorna är det svårt att vara säker, men ingen av dem nämner ju i alla fall något om svenskt tal på framsidan. Såvitt jag vet har Pirates of Dark Water aldrig släppts på VHS i Sverige, så där är jag starkt misstänksam på att det är en importutgåva från exempelvis Storbritannien.
Bra att veta du slipper jag köpa Pirates of Dark Water VHSem i onödan  :)

gstone

Vet någon vilka dom svenska rösterna var i serien A.T.O.M. – Alpha Teens on Machines ?

gstone

gstone

Vilma är dom svenska rösterna i den här filmen  ?