Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 november 2023 kl. 07:07:33Ja, då är det ju ditt eget ansvar att lösa problemet. Om du har mer än en hårddisk i datorn kanske du kan styra nerladdningen till en disc som inte är full.

Annars får du antingen städa och ta bort sånt som du inte längre vill ha kvar, eller komplettera med en hårddisk till.
Jag ska saffa extern hådisk.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Har inte skrivit detta tidigare men om någon har Dom 4 Dot filmerna med Media Dubbs dubbning så ladda upp dom för att jag vill se. Kan bli som de ser ut i mina drömmar

Lillefot

Citat från: Lillefot skrivet 25 oktober 2023 kl. 00:38:34Goda nyheter, jag var precis inne på Tradera och fick upp en annons för DVD-utgåvan av 2003 års Kapten Sabeltand:
https://www.tradera.com/item/302154/612390186/kapten-sabeltand-en-tecknad-film-for-hela-familjen-stig-bergqvist

Priset var rejält saftigt, men jag slog till ändå nu när chansen dök upp. Om allt går som det ska så kommer den sedan att läggas upp på archive.
Tyvärr har jag tråkiga nyheter. All information tyder starkt på att Postnord har slarvat bort försändelsen med Kapten Sabeltand, då den inte har kommit fram på nu två veckor från det datum som de påstår att det kom till brevlådan enligt spårningen.

Jag har kontaktat de (veckan efteråt) med både beskrivning av innehållet, rätt trackingnummer samt problembeskrivning. Men de insisterar på att paketet har anlänt felfritt och hänvisar till säljaren om det inte är framme. Vid kontakt med säljaren kommer vi inte så långt heller, för de säger att ersättningen vid reklamation inte lär bli hög tack vare den låga vikten för en DVD-film.

Anledningen till att jag väntade två veckor innan jag nu är helt säker är för att det har skett en liknande incident med just Postnord förut. Ett varubrev från Webhallen stod då också som levererat till brevlådan, men låg inte där. Det dök dock upp efter en och en halv vecka tillsammans med två andra paket, men just den här gången fanns ingen sån tur...

Så ja, nu står man här 500+ kronor fattigare efter att ha betalat extra för ett spårbart paket, just för att minska risken för att detta skulle ske... Och med det så kommer tyvärr inte filmen att kunna läggas upp på archive för bevaring, åtminstone inte av mig.  :(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 10 november 2023 kl. 15:42:16Tyvärr har jag tråkiga nyheter. All information tyder starkt på att Postnord har slarvat bort försändelsen med Kapten Sabeltand, då den inte har kommit fram på nu två veckor från det datum som de påstår att det kom till brevlådan enligt spårningen.

Jag har kontaktat de (veckan efteråt) med både beskrivning av innehållet, rätt trackingnummer samt problembeskrivning. Men de insisterar på att paketet har anlänt felfritt och hänvisar till säljaren om det inte är framme. Vid kontakt med säljaren kommer vi inte så långt heller, för de säger att ersättningen vid reklamation inte lär bli hög tack vare den låga vikten för en DVD-film.

Anledningen till att jag väntade två veckor innan jag nu är helt säker är för att det har skett en liknande incident med just Postnord förut. Ett varubrev från Webhallen stod då också som levererat till brevlådan, men låg inte där. Det dök dock upp efter en och en halv vecka tillsammans med två andra paket, men just den här gången fanns ingen sån tur...

Så ja, nu står man här 500+ kronor fattigare efter att ha betalat extra för ett spårbart paket, just för att minska risken för att detta skulle ske... Och med det så kommer tyvärr inte filmen att kunna läggas upp på archive för bevaring, åtminstone inte av mig.  :(
Det är tråkigt med alla pengar du förlorade men ärligt talat var inte så vidare intresserad av filmen.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 10 november 2023 kl. 15:42:16Tyvärr har jag tråkiga nyheter. All information tyder starkt på att Postnord har slarvat bort försändelsen med Kapten Sabeltand, då den inte har kommit fram på nu två veckor från det datum som de påstår att det kom till brevlådan enligt spårningen.

Jag tror jag eventuellt kan ha sett denna film i någon second hand butik jag varit i.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 10 november 2023 kl. 15:50:01Det är tråkigt med alla pengar du förlorade men ärligt talat var inte så vidare intresserad av filmen.
Tja, det är en smaksak av vad som intresserar en. Personligen var jag fascinerad av filmen tack vare att det släpptes ett PC-spel baserat på den, där klipp från filmen används som cutscenes. Det spelade jag mycket i barndomen, och nu på senare år i kombination med hur svår den är att hitta i Sverige gjorde att jag ville hjälpa den med att få leva vidare.

Men som sagt, alla behöver inte vara lika intresserade. Det är individuellt.
Citat från: gstone skrivet 10 november 2023 kl. 15:51:55Jag tror jag eventuellt kan ha sett denna film i någon second hand butik jag varit i.
Om du eller någon annan lyckas med att få tag på den, så får ni självklart lägga upp den. Men det är inget måste.
Men det är helt okej.

Steffan Rudvall

Det kan vara så att ditt paket är kvar hos PostNord och att det med tiden kommer.

Det har hänt mig flera gånger att de säger att något är levererat som inte är det men sen dyker det upp flera månader senare även fast de först sa att det kan ha försvunnit.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 november 2023 kl. 16:11:56Det kan vara så att ditt paket är kvar hos PostNord och att det med tiden kommer.

Det har hänt mig flera gånger att de säger att något är levererat som inte är det men sen dyker det upp flera månader senare även fast de först sa att det kan ha försvunnit.
Förhoppningsvis är det så, men svaret från kundtjänsten är inte direkt tillfredsställande. Och tråkigt att en sådan behandling ska ske när man valde det dyraste fraktalternativet...
Men det är helt okej.

gstone

De hände mig med mem efter månader fick jag faktiskt till slut LP skivan jag köpte till min överraskning 😁😍🥳❗️

Mathilda Gustafsson

Jag har börjat se om Tidsresan och upptäckte att någon har skrivit en kommentar till @Ovanliga dubbningar eftersom att hon inte kommer åt sitt konto så tänkte jag dela med mig av meddelandet här på forumet. Jag tycker det är ganska synd att den här personen inte kan få svar.

Reviewer: Svensk_reklam - September 29, 2023
Subject: Funderingar.

Hej kära du!

Jag har lite frågor som jag gärna skulle vilja ställa men vet ej om du är aktiv längre här så då vet ej om du någonsin kommer att se detta. 

Men om du gör det så ska du få höra ett par saker.
Jag har alltid kämpat för att bevara material från gammalt och klassiskt. Och försöker bevara 95% animerat. 

Men det är inte alltid så lätt. Har blivit av med en Youtube kanal och en Bitchute kanal. Och har skickat till TV4 men utan svar och mycket ignorant från dom. Och bitchute står tydligen inte bakom deras "regler" som är konstigt, men dom företag brukar. 

När dom får skit på något dom sagt så har dom aldrig sagt det.
Så jag letade upp en sida men obegränsad lagring och som man kunde ladda upp vad som helst när som helst.

Och så fann jag detta. Ett paradis, en sida med inga spärrar (även om dom säger att dom har rättigheter att plocka ner videos) så tror jag sällan det sker.
Och denna kanal, endast 36 videos och material som är guld. Vem är du? Hur har du lyckats få fatt i rullar?

Hur mycket tid lägger du ner på detta? Var är du nu?
Har så många frågor men så få svar, så skulle du om du någonsin ser detta kunna svara, så jag blir gla´

Jag uppskattar verkligen det du gör, så tråkigt att du slutar, men tiden tar sitt spår och även tills man dör.
Menar att det uppskattas men man kanske ska leva i nuet men ändå ladda upp till framtiden, material som verkligen kommer gå förlorat nu när vi lever dubbelt så fort, elektronik uppdateras dagligen och VHS vet folk ej vad det är i framtiden.
Så frågorna jag har, vill jag gärna ha besvarade, om du ej känner för det så önskar jag dig ett fantastiskt och underbart liv, för du har gjort tillräckligt, nu kan du avsluta det du gjort och räcka över pinnen till mig :)
Tack snälla för allt, och allt fint du gjort!

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 november 2023 kl. 01:12:12Jag har börjat se om Tidsresan och upptäckte att någon har skrivit en kommentar till @Ovanliga dubbningar eftersom att hon inte kommer åt sitt konto så tänkte jag dela med mig av meddelandet här på forumet. Jag tycker det är ganska synd att den här personen inte kan få svar.

Reviewer: Svensk_reklam - September 29, 2023
Subject: Funderingar.

Hej kära du!

Jag har lite frågor som jag gärna skulle vilja ställa men vet ej om du är aktiv längre här så då vet ej om du någonsin kommer att se detta.

Jag har alltid kämpat för att bevara material från gammalt och klassiskt. Och försöker bevara 95% animerat.

Men det är inte alltid så lätt. Har blivit av med en Youtube kanal och en Bitchute kanal. Och har skickat till TV4 men utan svar och mycket ignorant från dom. Och bitchute står tydligen inte bakom deras "regler" som är konstigt, men dom företag brukar.

Så jag letade upp en sida men obegränsad lagring och som man kunde ladda upp vad som helst när som helst.

Och så fann jag detta. Ett paradis, en sida med inga spärrar (även om dom säger att dom har rättigheter att plocka ner videos) så tror jag sällan det sker.
Och denna kanal, endast 36 videos och material som är guld. Vem är du? Hur har du lyckats få fatt i rullar?

Har så många frågor men så få svar, så skulle du om du någonsin ser detta kunna svara, så jag blir gla´

Jag uppskattar verkligen det du gör, så tråkigt att du slutar, men tiden tar sitt spår och även tills man dör.
Menar att det uppskattas men man kanske ska leva i nuet men ändå ladda upp till framtiden, material som verkligen kommer gå förlorat nu när vi lever dubbelt så fort, elektronik uppdateras dagligen och VHS vet folk ej vad det är i framtiden.
Så frågorna jag har, vill jag gärna ha besvarade, om du ej känner för det så önskar jag dig ett fantastiskt och underbart liv, för du har gjort tillräckligt, nu kan du avsluta det du gjort och räcka över pinnen till mig :)

Den där kommentaren är något av det finaste som har skrivits på länge, och visar att det jobb som Josefin har lagt ner uppskattas även utanför dubbningshemsidans gränser. De har verkligen passion för sin hobby trots motgångar.

Så det är synd att hen inte kan få ett svar så lätt i nuläget. :(
Men det är helt okej.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 11 november 2023 kl. 01:24:18Den där kommentaren är något av det finaste som har skrivits på länge, och visar att det jobb som Josefin har lagt ner uppskattas även utanför dubbningshemsidans gränser. De har verkligen passion för sin hobby trots motgångar.

Så det är synd att hen inte kan få ett svar så lätt i nuläget. :(
Jag instämmer fullständigt. Frågan är om personen som skrivit detta är någon som besöker Dubbningshemsidan...? I så fall kan ju Josefin svara hen här, men annars blir det ju som sagt svårt att ge svar...

(Lite lurigt att utomstående som besöker sidor på Archive.org inte ser någonting om att kontot är spärrat, så att de därför inte vet om varför personen ifråga inte tycks lägga upp något nytt längre; och heller inte vet om att personen inte kan svara)

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 november 2023 kl. 01:12:12Jag har börjat se om Tidsresan och upptäckte att någon har skrivit en kommentar till @Ovanliga dubbningar eftersom att hon inte kommer åt sitt konto så tänkte jag dela med mig av meddelandet här på forumet. Jag tycker det är ganska synd att den här personen inte kan få svar.

Reviewer: Svensk_reklam - September 29, 2023
Subject: Funderingar.

Hej kära du!

Ingen aning om hur Bitchute funkar men har dom samma regler som Youtube?Vi får hoppas att Josefin svarar på detta inlägg, vem du nu e

Zebastian

Ni som laddar upp brukar ni läsa era reviews?