Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2023 kl. 08:56:13Disney verkar ha blivit lite väl förtjusta i att utnyttja nostalgi på senare tid, vilket är anledningen till att de valt att ta in Anna-Lotta Larsson för Snövit - 41 år efter att hon senast gjorde rollen - och man hör hur tydligt som helst att hon nu låter betydligt äldre än hon gjorde när hon väl fick rollen i Walt Disneys originalklassiker, så ur ett röst/åldersperspektiv är det allt annat än logiskt, å andra sidan har karaktären bara en ynka sångreplik i denna så att de därför inte tyckte att det spelade roll.
Hon måste va över 70 år nu,hon var också för gammal när omdubbningen gjordes

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2023 kl. 08:56:13tiv i dubbningssammanhang och befann sig i studion.

Disney verkar ha blivit lite väl förtjusta i att utnyttja nostalgi på senare tid, vilket är anledningen till att de valt att ta in Anna-Lotta Larsson för Snövit - 41 år efter att hon senast gjorde rollen - och man hör hur tydligt som helst att hon nu låter betydligt äldre än hon gjorde när hon väl fick rollen i Walt Disneys originalklassiker, så ur ett röst/åldersperspektiv är det allt annat än logiskt, å andra sidan har karaktären bara en ynka sångreplik i denna så att de därför inte tyckte att det spelade roll.

Men om nu man har glömt att creditera Peter Jöback, så kanske samma sak kan ha hänt Tommy
Fast så klart Anna-Lotta Larsson ska spela Snövit i kortfilmen.

Något annat vore fel enligt mig.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 15:58:31Fast så klart Anna-Lotta Larsson ska spela Snövit i kortfilmen.

Varför är det så klart? Tror du till exempel att man hade tagit in en 99-årig Alice Babs för att represera sin roll som Askungen?

Hon lever ju förstås inte men om hon hade gjort det så skulle hon vara 99 i år...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 16:41:27Varför är det så klart? Tror du till exempel att man hade tagit in en 99-årig Alice Babs för att represera sin roll som Askungen?

Hon lever ju förstås inte men om hon hade gjort det så skulle hon vara 99 i år...
Om jag fick bestäma skulle Anna-Lotta alltid spela Snövit.

Men undantag för 2015 då ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 16:41:27Varför är det så klart? Tror du till exempel att man hade tagit in en 99-årig Alice Babs för att represera sin roll som Askungen?

Birgitta Larsson skulle också fortdrande spela Aurora/Törnrosa om jag fick bestäma ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 16:41:27Tror du till exempel att man hade tagit in en 99-årig Alice Babs för att represera sin roll som Askungen?

JA Jag skulle gort det ;)

Om Alice var villig och vid liv förstås ???

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 16:59:07Birgitta Larsson skulle också fortdrande spela Aurora/Törnrosa om jag fick bestäma ;)
Det har hon: i Sofia Den Första;)

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 15 november 2023 kl. 15:50:47Hon måste va över 70 år nu,hon var också för gammal när omdubbningen gjordes
Nej, hon är faktiskt bara 69 nu: det är nästa år hon fyller 70.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 15 november 2023 kl. 15:50:47Hon måste va över 70 år nu,hon var också för gammal när omdubbningen gjordes
Tja, hellre Anna-Lotta Larsson än Mikaela Tidermark Nelson...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 november 2023 kl. 17:07:18Tja, hellre Anna-Lotta Larsson än Mikaela Tidermark Nelson...
Jag ser inget större problem med Mikaelas insats för mig låter den mer mänsklig om ni förstår vad jag menar. Men om man ska gå på röstlikhet till originalfilmen så hade nog Lizette Pålsson varit det bästa alternativet.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 15:58:31Fast så klart Anna-Lotta Larsson ska spela Snövit i kortfilmen.

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 16:46:51Om jag fick bestäma skulle Anna-Lotta alltid spela Snövit.

Men undantag för 2015 då ;)
Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 16:59:07Birgitta Larsson skulle också fortdrande spela Aurora/Törnrosa om jag fick bestäma ;)
Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 17:00:37JA Jag skulle gort det ;)

Om Alice var villig och vid liv förstås ???
På allvar?

Förlåt men nog är du väl medveten om att Snövit är 14, Askungen 19 och Törnrosa 16, tycker du då att de ska låta som äldre damer? (för tyvärr blir ju ingen yngre med åren)

Dessutom så behöver väl inte det ena utesluta det andra, det kan även finnas bra ersättare.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 17:11:01Jag ser inget större problem med Mikaelas insats för mig låter den mer mänsklig om ni förstår vad jag menar. Men om man ska gå på röstlikhet till originalfilmen så hade nog Lizette Pålsson varit det bästa alternativet.
Fast Mikaela låter för hård och för vass för karaktären och är inte heller särskilt lik originalrösten, Larsson kan man iallafall känna nostalgi för.

Fast Lizette Pålsson ligger närmast originalrösten så därför hade det klokaste varit att anlita henne både i Röjar-Ralf Kraschar Internet och Det Var En Gång En Filmstudio eftersom hon vid båda tillfällena ändå redan befann sig i studion.

Disneyfantasten

Kom att tänka på det, kan det kanske vara på det viset att Marsha Songcome, Amy Diamond och Leif Andrée medverkar i filmen Önskan också och därför fått hoppa in och göra mindre roller?

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 november 2023 kl. 22:43:55Kom att tänka på det, kan det kanske vara på det viset att Marsha Songcome, Amy Diamond och Leif Andrée medverkar i filmen Önskan också och därför fått hoppa in och göra mindre roller?
Kanske Tommy Körberg är med i Önskan? Som Morfar kanske?

Disneyfantasten