Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

gstone

Jag tänker ge filmen Dougs första film en andra chans och se den igen.

Jag kanske gillar filmen när jag ser om den  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag tycker Woody Allan "Incest" skandalen blev ganska upblöst av media ::)

gstone

Jag tycker om Thomas Engelbrektson som Shaggy :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 20:21:27Jag tycker om Thomas Engelbrektson som Shaggy :D
Samma här, han är näst bäst efter Peter Harryson.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 20:21:27Jag tycker om Thomas Engelbrektson som Shaggy :D
Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 20:22:17Samma här, han är näst bäst efter Peter Harryson.
Jag håller också med, visst Peter Harrysson är bättre men Thomas är inte dålig.

Bobo Eriksson var ju också rätt så bra problemet var ju bara att han ofta hade förhinder och Khristian Ståhlgren tog över och det var ju mindre lyckat...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2023 kl. 20:24:33Jag håller också med, visst Peter Harrysson är bättre men Thomas är inte dålig.

Bobo Eriksson var ju också rätt så bra problemet var ju bara att han ofta hade förhinder och Khristian Ståhlgren tog över och det var ju mindre lyckat...
BoBo Eriksson kommer på fjärde plats för mig, Jesper Adefeldt tar tredje platsen för mig.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2023 kl. 20:24:33Jag håller också med, visst Peter Harrysson är bättre men Thomas är inte dålig.

Jag ser på en Scooby Doo grej nu där Thomas spelar honom det var därför jag kom på det ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 20:32:59Jag ser på en Scooby Doo grej nu där Thomas spelar honom det var därför jag kom på det ;)
Just filmerna där Thomas spelar Shaggy är ju dessutom lite mer ambitiösa och jag skulle nog säga bättre en vissa senare filmer.

Jag tänker då främst på Scooby-Doo på Zombieön, Scooby-Doo och häxans spöke, Scooby-Doo och Intäkterna från rymden och Scooby-Doo och Cyberjakten.

gstone

Youtube serien Disneycember är orskan till ay bestämde mig för att se Melody Time  och Vem satte dit Roger Rabbit.

gstone

Jag tycker Disney förbättarde många sagor dom gjord animerad filmer av.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 20:41:03Jag tycker Disney förbättarde många sagor dom gjord animerad filmer av.
Hur är det en personlig bekännelse? Det är väl klart de gjorde det är ju gamla folksagor med kannibaler och våldtäkter och allt möjligt...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 20:42:55Hur är det en personlig bekännelse? Det är väl klart de gjorde det är ju gamla folksagor med kannibaler och våldtäkter och allt möjligt...
En del folk som studerar literatur kanske skulle invända.

Jag var på en mässa i Dublin där en panels tema var sagor som grund till böcker där klagade några författare på det  :-\

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 21:27:52En del folk som studerar literatur kanske skulle invända.

Jag var på en mässa i Dublin där en panels tema var sagor som grund till böcker där klagade några författare på det  :-\
Det är ju Disneyfilmer vi pratar om man kan ju inte ha med att Snövits styvmor som enligt någon tidig version faktiskt är hennes biologiska mamma ätaer upp Snövits hjärta. Att Askungens styvsystrar hugger av sig tårna för att fötterna ska få plats i skon går ju inte heller att ha med i en Disneyfilm.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 21:34:02Det är ju Disneyfilmer vi pratar om man kan ju inte ha med att Snövits styvmor som enligt någon tidig version faktiskt är hennes biologiska mamma äta upp Snövits hjärta. Att Askungens styvsystrar hugger av sig tårna för att fötterna ska få plats i skon går ju inte heller att ha med i en Disneyfilm.
Sen i Törnrosa att Prinsens mamma är kannibal.

Eller i Micke och Molle där Micke dör av utmattning och stress under jakten och Amos avlivar Molle för att flytta till ett ålderdomshem där man inte får ha djur.

För att inte nämna Djungelboken, där blev det en lång resa i produktionen, från Rudyard Kipling's bok till Bill Peets oanvända manus till Walt Disney's tecknade klassiker vi känner till idag.