Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Hur som helst var det ju kul att jag tyckte om dubbningen av Kampen om Camelot så musikal  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Här skriver jag om dom jag älskar,finns nog inget i hela världen som kan ändra min åsikt
20181017_140814 (2019_10_30 23_37_43 UTC).jpg

gstone

Jag kanske vill se Önskan igen på bio ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Vet inte om jag räknar den serien som "sitcom", men jag personligen finner iallafall Pinsamheter relativt rolig.  :)  (seriens huvudkaraktär är underhållande med de saker hon försöker sig på)

Sen tycker jag även att svenska serien Svensson Svensson är underhållande, möjligen kan det finnas någon mer svensk sådan...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2023 kl. 23:03:11Vet inte om jag räknar den serien som "sitcom", men jag personligen finner iallafall Pinsamheter relativt rolig.  :)  (seriens huvudkaraktär är underhållande med de saker hon försöker sig på)

Sen tycker jag även att svenska serien Svensson Svensson är underhållande, möjligen kan det finnas någon mer svensk sådan...
Pinsamheter e rätt bra,har inte sett de på engelska men svenska dubbningen e rätt bra. Några obekanta namn gjorde bra ifrån sig & Lizette Pålsson var riktigt bra som Glenda Fry kan jag säga

Skokaka

Ärligt talat så brukade jag tro att Stefan Frelander har alltid varit Scooby-Doo och att Scoob! var första gången Steve Kratz var honom. Men Steve var ju egentligen Scooby långt innan detta, också... 

Jag tycker faktiskt att Stefan och Steve låter lika i rollen, det verkar nästan svårt för mig att skilja mellan dom två. 

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet  5 december 2023 kl. 20:58:58Ärligt talat så brukade jag tro att Stefan Frelander har alltid varit Scooby-Doo och att Scoob! var första gången Steve Kratz var honom. Men Steve var ju egentligen Scooby långt innan detta, också...

Jag tycker faktiskt att Stefan och Steve låter lika i rollen, det verkar nästan svårt för mig att skilja mellan dom två.
Det är inte meningen att man ska kunna skilja en bra Scooby Doo ifrån en annan. Jag kunde inte skilja på Peter Harrysson och Thomas Engelbrektssons Shaggy

Måne

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 december 2023 kl. 21:02:41Det är inte meningen att man ska kunna skilja en bra Scooby Doo ifrån en annan. Jag kunde inte skilja på Peter Harrysson och Thomas Engelbrektssons Shaggy
Jag håller helt klart med dig! eller ja... nu hör jag ju skillnad!
Men Thomas (Helt klart 2ndra platsen i shaggys röster :) ) gör en galet bra Shaggy. Synd att han inte höll på längre. Samma gäller väll Peter som är vid liv han med.

Steffan Rudvall

Citat från: MoonFace skrivet  5 december 2023 kl. 21:16:32Jag håller helt klart med dig! eller ja... nu hör jag ju skillnad!
Men Thomas (Helt klart 2ndra platsen i shaggys röster :) ) gör en galet bra Shaggy. Synd att han inte höll på längre. Samma gäller väll Peter som är vid liv han med.
Jag har ärligt talat aldrig förstått folk som hatar Thomas Engelbrektssons insats den är inte dålig speciellt inte om man jämför med Musikservice gamla dubbningar.

Peter Harryson var jättebra som Shaggy och gjorde rollen helt perfekt men det förminskar inte att Thomas också var bra.

Det är något vissa här på forumet inte verkar förstå att även om någon är bäst kan någon annan var bra.

Måne

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2023 kl. 21:26:41Jag har ärligt talat aldrig förstått folk som hatar Thomas Engelbrektssons insats den är inte dålig speciellt inte om mannen jämför med Musikservice gamla dubbningar.

Peter Harryson var jättebra som Shaggy och gjorde rollen helt perfekt men det förminskar inte att Thomas också var bra.

Det är något vissa här på forumet inte verkar förstå att även om någon är bäst kan någon annan var bra.
Finns det folk som verkligen ogillar Thomas Engelbrektsson röstinsats som Shaggy?! :o
Är väll helt klart den som är mest likt Peter Harryson. (Enligt mig själv)
Dock är jag själv en person som inte gillar "röstbyten" speciellt om den Svenska originalrösten fortfarande är vid liv (Exempel är Toy Story Woddy, Monsters Inc Mike W)
Självklart går jag inte runt och hatar på folk som gör andras röster XD Alla tolkar karaktärer olika!

Men ja. Man kan inte få allt!
Alla tolkar ju karaktären med sin egna version :)

Steffan Rudvall

Citat från: MoonFace skrivet  5 december 2023 kl. 21:33:47Finns det folk som verkligen ogillar Thomas Engelbrektsson röstinsats som Shaggy?! :o
Är väll helt klart den som är mest likt Peter Harryson. (Enligt mig själv)
Dock är jag själv en person som inte gillar "röstbyten" speciellt om den Svenska originalrösten fortfarande är vid liv (Exempel är Toy Story Woddy, Monsters Inc Mike W)
Självklart går jag inte runt och hatar på folk som gör andras röster XD Alla tolkar karaktärer olika!

Men ja. Man kan inte få allt!
Alla tolkar ju karaktären med sin egna version :)
Ja, tyvärr finns det faktiskt personer som hatar röstskådespelare för karaktärer de har gjort. Eller om någon som man själv tycker är sämre har tagit över en roll så har det hänt att man hatat på den också.

Jag själv har tidigare kritiserat Jonas Kruse här på forumet på grund av att han tog över som Fred i Scooby Doo.

I flera inlägg påstod jag att hans insats som Fred var dålig och att de borde ha valt någon som faktiskt kunde göra Freds röst ordentligt. Efter att ha vant mig vid hans insats insåg jag dock att jag hade fel. Hans insats som Fred var faktiskt inte dålig, snarare tvärtom. Det var inget fel på hans insats men jag insåg inte detta då för att han tog över rollen från Peter Sjöquist.

Måne

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2023 kl. 21:56:06Ja, tyvärr finns det faktiskt personer som hatar röstskådespelare för karaktärer de har gjort. Eller om någon som man själv tycker är sämre har tagit över en roll så har det hänt att man hatat på den också.

Jag själv har tidigare kritiserat Jonas Kruse här på forumet på grund av att han tog över som Fred i Scooby Doo.

I flera inlägg påstod jag att hans insats som Fred var dålig och att de borde ha valt någon som faktiskt kunde göra Freds röst ordentligt. Efter att ha vant mig vid hans insats insåg jag dock att jag hade fel. Hans insats som Fred var faktiskt inte dålig, snarare tvärtom. Det var inget fel på hans insats men jag insåg inte detta då för att han tog över rollen från Peter Sjöquist.
Är bland det dummaste jag hört. :S
Hur kan man ha mage att "HATA" en person för att den gjort en specific röst?
Jag menar det är ju deras jobb att göra röster, att ta det så långt att hata en person för att den gör en viss roll, det låter ju bara helt sjukt :(

Kritik är okej. "Det passar inte min smak" "inte riktigt min grej" men att hata någon för att den gör rösten. Det är ju ett grovt övertramp.

Men jo precis. Alla tolkar karaktären Fred olika. Jag är säker på att Jonas gör sin Fred! och inte direkt siktar på att ta över efter Peter Sjöquist. Det passar kanske inte alla.  Men att Jonas ska få utså hat. Det är ingen värd.
Men jag tycker inte att man ska gå runt och hata personen som gör en röst bara för det :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: MoonFace skrivet  5 december 2023 kl. 22:01:28Är bland det dummaste jag hört. :S
Hur kan man ha mage att "HATA" en person för att den gjort en specific röst?
Jag menar det är ju deras jobb att göra röster, att ta det så långt att hata en person för att den gör en viss roll, det låter ju bara helt sjukt :(

Kritik är okej. "Det passar inte min smak" "inte riktigt min grej" men att hata någon för att den gör rösten. Det är ju ett grovt övertramp.

Men jo precis. Alla tolkar karaktären Fred olika. Jag är säker på att Jonas gör sin Fred! och inte direkt siktar på att ta över efter Peter Sjöquist. Det passar kanske inte alla.  Men att Jonas ska få utså hat. Det är ingen värd.
Men jag tycker inte att man ska gå runt och hata personen som gör en röst bara för det :(
Steffan överdriver han har inte skrivit hat till någon men han hade en recensionstråd innan. Jag kan bara hitta det här inlägget där han skriver om Jonas Kruse som Fred och det är ju inget hat. Han ville bara ha tillbaks rösten som han är uppvuxen med.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 april 2020 kl. 00:29:23Jag håller absolut inte med dig jag hör direkt att det inte är Peter och om de ska byta röst kan de välja någon som faktiskt kan låta som Fred jag menar när Stefan Felander slutade branschen så vände de sig till Steve Kratz eftersom han redan hade spelat Scooby Doo så varför de inte tar tillbaks Mattias Knave är för mig ganska obegripligt.

Måne

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 december 2023 kl. 23:14:13Steffan överdriver han har inte skrivit hat till någon men han hade en recensionstråd innan. Jag kan bara hitta det här inlägget där han skriver om Jonas Kruse som Fred och det är ju inget hat. Han ville bara ha tillbaks rösten som han är uppvuxen med.
Ah! Menade inte att Steffan skrivit hat!
jag menar att

la mest upp exempel :) "hata" en dubbare. Då menar jag hata. Hata är ett starkt uttryck.

att hata någon för att den gör en karaktär :/  om du förestår hur jag menar :/

det är stor skillnad på kritik och att hata en person för att den gör en röst. :o

Men jo! Jag förstår precis hur Staffan menar. Om möjligt vill man såklart alltid ha samma röster. Det vill jag också! Röstbyten är bland det jobbigaste som finns i dubbvärlden för min del!

Men att gå runt och hata en person för att den gör rösten.
Som sagt hata är ett starkt ord.
Kritik är en annan sak!

Tex.
Ett exempel:

Jag hade väldigt gärna haft Steve kratz som Mario och Johan Hedenberg dom luigi i nya mario filmen! Jag tycker det är väldigt tråkigt att dom inte fick sina gamla roller.
Men skulle aldrig i mitt liv gå och hata att andra personer gör rösterna åt dom :o

Adam Larsson

Citat från: MoonFace skrivet  6 december 2023 kl. 09:14:43Ah! Menade inte att Staffan skrivit hat!
jag menar att

la mest upp exempel :) "hata" en dubbare. Då menar jag hata. Hata är ett starkt uttryck.

att hata någon för att den gör en karaktär :/  om du förestår hur jag menar :/

det är stor skillnad på kritik och att hata en person för att den gör en röst. :o

Men jo! Jag förstår precis hur Staffan menar. Om möjligt vill man såklart alltid ha samma röster. Det vill jag också! Röstbyten är bland det jobbigaste som finns i dubbvärlden för min del!

Men att gå runt och hata en person för att den gör rösten.
Som sagt hata är ett starkt ord.
Kritik är en annan sak!

Tex.
Ett exempel:

Jag hade väldigt gärna haft Steve kratz som Mario och Johan Hedenberg dom luigi i nya mario filmen! Jag tycker det är väldigt tråkigt att dom inte fick sina gamla roller.
Men skulle aldrig i mitt liv gå och hata att andra personer gör rösterna åt dom :o
Vem är Staffan?