Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Förlåt om jag stressar och tjatar 😟😕
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

När Wonka kommer ut om ungefär två veckor , tror du att du kan få credits till den ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 december 2023 kl. 13:38:21När Wonka kommer ut om ungefär två veckor , tror du att du kan få credits till den ?
Bra fråga! Wonka distribueras ju av Warner Bros, och nuförtiden verkar SF Studios inte längre vara inblandad i distributionen av deras biofilmer. Således måste jag alltså kontakta Warner Bros. för creditlista, och svårt att säga hur bra det kommer att gå.

Närmare bestämt har jag mailat till min kontakt på Warner i Sverige tre gånger - ena gången fick jag svar med creditlista på en dag, andra gången fick jag svar på en vecka och tredje gången fick jag aldrig svar (eller åtminstone inte än, så nu har det gått en dryg månad)... :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 december 2023 kl. 23:45:05Så jag kommer inte kunna få veta vilka dom svenska rösterna är i Wonka ⁉️😰😥🥺🥺
I värsta fall brukar Warner Bros. alltid ha utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna, så om inte annat bör väl någon kunna fotografera av eftertexterna på bio; på samma sätt som med Önskan m.fl. :)

Då blir det ju förstås först efter premiären, men någon här lär väl ändå kunna se och fotografera av dubbcreditsen under den första helgen som filmen går i alla fall; så blir det inte mer än några dagar senare än det annars hade blivit.
(Jag kommer förmodligen att se den själv, men kan förstås inte garantera att den kommer att gå i Skellefteå eller att jag inte får förhinder av något slag)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 december 2023 kl. 00:21:54I värsta fall brukar Warner Bros. alltid ha utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna, så om inte annat bör väl någon kunna fotografera av eftertexterna på bio; på samma sätt som med Önskan m.fl. :) 
Okej  ;D

Jag fattade interest atf Warners Bros brukade ha utsatta dubb credits😅

I så fall är det ingen som helst fara ;D

Jag ska själv se filmen den 15:e( hoppas jag ) så jag kan fota ☺️👍

gstone

Du kankse kan lägga up credits till serien Vikingaskolan som kom till Disney Plus idag ?

gstone

Jag önskar credits till Netflix jul spicealen Jorgubbs-Lisas perfekta helg.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet  8 december 2023 kl. 08:16:04
Citat från: gstone skrivet  8 december 2023 kl. 08:13:10Amazon Prime har faktiskt bryr sig om att göra en svensk dubbning av Merry Little Batman med dubb credits och allt 🥳😁☺️

Du får gärna posta / fixa bilder på creditlistan, är nyfiken på vilka som medverkar! :)
Här kommer Svenska credits till Merry Little Batman

Merry Little Batman (Svenska röster).jpgMerry Little Batman (Övriga röster).jpgMerry Little Batman (Studiocredits).jpg

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 december 2023 kl. 09:15:59Du får gärna posta / fixa bilder på creditlistan, är nyfiken på vilka som medverkar! :)

Här kommer Svenska credits till Merry Little Batman

Merry Little Batman (Svenska röster).jpgMerry Little Batman (Övriga röster).jpgMerry Little Batman (Studiocredits).jpg
Jätte snällt Steffan  :D

Stort tack 

Jag har själv problem att få screenshots från streamingtjänster  :-[

Erika

gstone

Jag önskar credits till Morrhårspatrullen.

Själv tror jag filmen är dubbade i köpehamn.

gstone

Jag önskar credits till serien Kiff som finns på Disney Plus.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  9 december 2023 kl. 15:22:01Jag önskar credits till serien Kiff som finns på Disney Plus.
Josefin götestam gör kiff med pitchar röster.

gstone