Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Wonka (2023)

Startat av Mathilda Gustafsson, 22 juli 2023 kl. 15:45:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag har nu fått lite mer information kring körsångare, så jag uppdaterar creditlistan och lägger ut det i eftermiddag. :)

Jag har själv tänkt att gå och se filmen till helgen. Dessbättre går filmen i den största salongen i Skellefteå, och går både dagtid och aftontid med svensk dubbning (och endast kl. 20:30 i textad originalversion).

gstone

Jag är mycket nöjd med rollistan ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2023 kl. 21:30:24Nu har jag fått creditlista till Wonka, så den kommer publiceras lagom till premiären på onsdag. :)

Tyvärr står det inget om inspelningstekniker, men i övrigt verkar creditlistan vara ganska komplett. Jag har mailat tillbaka till distributören och hoppas få besked även om tekniker.

Dubben är i alla fall gjord av Eurotroll, och regissör och översättare är Joakim Tidermark. :)

Är Lasse Svensson involverad i dubbningen på något sätt ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 december 2023 kl. 10:05:31Är Lasse Svensson involverad i dubbningen på något sätt ?
Lasse Svensson har gått i pension och överlåtit sina arbetsuppgifter till sonen Oskar för ett antal år sedan.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2023 kl. 10:11:01Lasse Svensson har gått i pension och överlåtit sina arbetsuppgifter till sonen Oskar för ett antal år sedan.
Så han jobbar inte längre med dubbning.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 december 2023 kl. 10:13:40Så han jobbar inte längre med dubbning.
Han har antagligen pensionerats med ålderns rätt.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 december 2023 kl. 10:13:40Så han jobbar inte längre med dubbning.
Han verkar fortfarande vara involverad inom Eurotroll men inte i närheten av vad han var för.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 december 2023 kl. 10:05:31Är Lasse Svensson involverad i dubbningen på något sätt ?
Inte vad jag vet, men väl Oskar Svensson - han är crediterad som producent.
(Men exakt vad skillnaden är mellan producent och projektledare när det gäller dubbningar låter jag vara osagt...)

Nu är i alla fall creditlistan uppdaterad med körsångare. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 december 2023 kl. 14:10:24Inte vad jag vet, men väl Oskar Svensson - han är crediterad som producent.
(Men exakt vad skillnaden är mellan producent och projektledare när det gäller dubbningar låter jag vara osagt...)

Nu listas ju vissa som både övriga röster och kör. Kören var nog redan räknad till övriga röster.

Simon Axelsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 december 2023 kl. 14:25:12Nu listas ju vissa som både övriga röster och kör. Kören var nog redan räknad till övriga röster.
Näpp. Flera namn i kören tycks inte vara listade bland övriga röster.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 december 2023 kl. 14:37:09Näpp. Flera namn i kören tycks inte vara listade bland övriga röster.
Ja men dom som listas som båda är nog bara kör inte övriga röster

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 december 2023 kl. 14:44:56Ja men dom som listas som båda är nog bara kör inte övriga röster
Nej, jag har frågat och alla körsångare har även små dialogroller utöver sång - men huvudsakligen rör det sig om "Kvinna #2" och liknande roller, så inga stora roller. Men därmed är det helt rätt att de ska stå under båda.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 december 2023 kl. 14:10:24Inte vad jag vet, men väl Oskar Svensson - han är crediterad som producent.

Så dom använder en hel svensk dubbade kör 😍❗️

Imponerande och väldigt uppskattat  :D👏❤️🙏

gstone

Jag såg att det står svenska sångtexter vilket glädjer mig   ;D

Uppskattar när man dubbar sånger med  ;D

Wonka