Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag har tänkt på att i nästa år (vilket är snart) så kommer Insidan Ut 2, Zootropolis 2 och Toy Story 5 att komma. Så... Det finns saker som jag antingen hoppas på eller inte hoppas på att hända i dessa Disney/Pixar uppföljarna...

Insidan Ut 2:

Jag hoppades på att: Avsky och Rädsla återvänder och att nya känslor kommer att vara med. Och dessa visade sig att vara så. Samt att sexualitet är med i filmen, detta händer, också. :D

Vad jag hoppas kommer att hända:

*Alla känslorna har en stor roll i filmen. (Eftersom i förra filmen så var Avsky, Ilska och Rädsla kvar i hjärnan, och jag tycker att alla fem borde vara i äventyret tillsammans.)
*Robert Gustafsson dubbar Rädsla. Detta är på grund av att Tony Hale kommer att göra rollen, och Robert dubbade Tony som Gaffe från Toy Story 4.
*Pronomen hos kön. Som han/hon/dom. När Ångest sa "vi" så trodde jag att det var ett pronomen, men jag blev visst misstagen...
*På tal om detta, de borde ha icke-binära karaktärer med, enligt mig...
*En riktig skurk är med. Då den första filmen hade inte det, direkt...

Vad jag hoppades på att inte hända, men det blev så i hela fall: Jenny blir äldre.

Vad jag hoppas INTE kommer att hända:

*Att det blir för "modernt och trendigt" vilket är inte helt hemskt, men jag skulle föredra om det blev mer... Normalt?...
*Romantik mellan karaktärerna. (Ja, särskilt Ilska och Vemod... :-\)
*Flanderisering.

Zootropolis 2:

*Däggdjur som inte var med i förra filmen är med. Till exempel primater och fladdermöss. Samt så kan däggdjur i havet som till exempel valar, delfiner och sälar ha deras egna värld under vatten.
*Världar med andra djurgrupper som fåglar, fiskar, reptiler, insekter, osv. existerar. Det hade varit något eftersom i den första filmen så är det bara däggdjur.
*Det är möjligt för två olika djur att bli ihop och förmodligen till och med att para sig.
*Vi lär oss mer om Nicks backstory.

*Världsliga grejer som till exempel "viruset" och "kriget" refereras i filmen. Det är bättre att ta en paus från verkligheten och bara kolla på liv i fiktion...

Vad jag KANSKE hoppas på:

*Nick har huvudrollen den här gången.
*Nick och Judy blir till ett par.
*Delar från den förra planerade storyn kommer att vara med.
*Bortklippta karaktärer kommer att vara med.
*Eftersom hunddjur och kattdjur men inte tama hundar och katter var med så kanske de kunde vara med på något sätt...

Toy Story 5:

*Woody och Buzz träffar varandra igen på något sätt.
*Nya leksaker.
*Mr. Potato Head får en ny röst. (I den förra filmen så har Don Rickles redan gått bort, det är därför han inte talade så mycket här... Det var bara arkivljud. Hoppas då att han får en ny  röst så att han inte bara är "där" utan anledning.)
*Franchisen slutar här, då jag tyckte att den tredje och fjärde filmen såg redan ut som bra slut. Så jag tycker verkligen att de borde göra ett bättre slut för denna.

*Woody och Buzz träffar inte varandra alls eller någon av dom är inte ens med i filmen...

*Leksaker från de förra filmerna återvänder.

Nåja, allt kan ju inte hända...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 23:23:03Jag har tänkt på att i nästa år (vilket är snart) så kommer Insidan Ut 2, Zootropolis 2 och Toy Story 5 att komma. Så... Det finns saker som jag antingen hoppas på eller inte hoppas på att hända i dessa Disney/Pixar uppföljarna...

Insidan Ut 2:

Jag hoppades på att: Avsky och Rädsla återvänder och att nya känslor kommer att vara med. Och dessa visade sig att vara så. Samt att sexualitet är med i filmen, detta händer, också. :D

*Alla känslorna har en stor roll i filmen. (Eftersom i förra filmen så var Avsky, Ilska och Rädsla kvar i hjärnan, och jag tycker att alla fem borde vara i äventyret tillsammans.)
*Robert Gustafsson dubbar Rädsla. Detta är på grund av att Tony Hale kommer att göra rollen, och Robert dubbade Tony som Gaffe från Toy Story 4.
*Pronomen hos kön. Som han/hon/dom. När Ångest sa "vi" så trodde jag att det var ett pronomen, men jag blev visst misstagen...

Vad jag hoppades på att inte hända, men det blev så i hela fall: Jenny blir äldre.

*Att det blir för "modernt och trendigt" vilket är inte helt hemskt, men jag skulle föredra om det blev mer... Normalt?...
*Romantik mellan karaktärerna. (Ja, särskilt Ilska och Vemod... :-\)
*Flanderisering.

Zootropolis 2:

*Däggdjur som inte var med i förra filmen är med. Till exempel primater och fladdermöss. Samt så kan däggdjur i havet som till exempel valar, delfiner och sälar ha deras egna värld under vatten.
*Världar med andra djurgrupper som fåglar, fiskar, reptiler, insekter, osv. existerar. Det hade varit något eftersom i den första filmen så är det bara däggdjur.
*Det är möjligt för två olika djur att bli ihop och förmodligen till och med att para sig.
*Vi lär oss mer om Nicks backstory.

*Världsliga grejer som till exempel "viruset" och "kriget" refereras i filmen. Det är bättre att ta en paus från verkligheten och bara kolla på liv i fiktion...

*Nick har huvudrollen den här gången.
*Nick och Judy blir till ett par.
*Delar från den förra planerade storyn kommer att vara med.
*Bortklippta karaktärer kommer att vara med.
*Eftersom hunddjur och kattdjur men inte tama hundar och katter var med så kanske de kunde vara med på något sätt...

Toy Story 5:

*Woody och Buzz träffar varandra igen på något sätt.
*Nya leksaker.
*Mr. Potato Head får en ny röst. (I den förra filmen så har Don Rickles redan gått bort, det är därför han inte talade så mycket här... Det var bara arkivljud. Hoppas då att han får en ny  röst så att han inte bara är "där" utan anledning.)
*Franchisen slutar här, då jag tyckte att den tredje och fjärde filmen såg redan ut som bra slut. Så jag tycker verkligen att de borde göra ett bättre slut för denna.

*Woody och Buzz träffar inte varandra alls eller någon av dom är inte ens med i filmen...

*Leksaker från de förra filmerna återvänder.

Nåja, allt kan ju inte hända...
Att ha med fiskar och insekter tycker jag känns malplacerat åtminstone i den här världen, speciellt då djuren i Zootropolis faktiskt livnär sig på fiskar och ryggradslösa djur.

Sen tycker jag även det känns malplacerat med primater (som är alltför nära släkt med människor) och valar (som inte kan gå på land) i denna värld, på samma sätt känns det malplacerat med tamhundar och tamkatter här då dessa är domesticerade av människor. (det blev visserligen hästar, får, getter och grisar också, som förekommer i filmen, men att ha med djur man ofta ser på bondgårdar känns iallafall mer logiskt än att ha med hundar och katter, speciellt hundar då människor använder dessa till bland annat jakt)

Däremot håller jag med om att fåglar och reptiler & amfibier kan funka, i sångnumret "Try Everything" sjunger ju faktiskt Gazelle t.o.m. "birds don't just fly, they fall down and get up".

Vad är förresten flanderisering?

Vän i Annedroider är en icke-binär karaktär, och den karaktärer fungerar utan problem, så ja, det kan absolut funka.

Zootropolis är ju inte Pixar, men de två andra är det.

Förresten så kommer Insidan Ut 2 att ha premiär nästa år, de två andra filmerna har inte fått bestämda datum ännu.

Vad är förresten dina tankar kring Frost 3?

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 23:23:03*Mr. Potato Head får en ny röst. (I den förra filmen så har Don Rickles redan gått bort, det är därför han inte talade så mycket här... Det var bara arkivljud. Hoppas då att han får en ny  röst så att han inte bara är "där" utan anledning.)

Mrs. Potato Head behöver också en ny röst.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 23:23:03Insidan Ut 2:

Folk som är plural referaear faktiskt till sig själva som vi  ;)

MOA

Hoppas att alla här får en underbar jul ;D

gstone

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2023 kl. 08:11:21Att ha med fiskar och insekter tycker jag känns malplacerat åtminstone i den här världen, speciellt då djuren i Zootropolis faktiskt livnär sig på fiskar och ryggradslösa djur.

Sen tycker jag även det känns malplacerat med primater (som är alltför nära släkt med människor) och valar (som inte kan gå på land) i denna värld, på samma sätt känns det malplacerat med tamhundar och tamkatter här då dessa är domesticerade av människor. (det blev visserligen hästar, får, getter och grisar också, som förekommer i filmen, men att ha med djur man ofta ser på bondgårdar känns iallafall mer logiskt än att ha med hundar och katter, speciellt hundar då människor använder dessa till bland annat jakt)

Däremot håller jag med om att fiskar och reptiler & amfibier kan funka, i sångnumret "Try Everything" sjunger ju faktiskt Gazelle t.o.m. "birds don't just fly, they fall down and get up".

Vad är förresten flanderisering?

Vän i Annedroider är en icke-binär karaktär, och den karaktärer fungerar utan problem, så ja, det kan absolut funka.

Zootropolis är ju inte Pixar, men de två andra är det.

Förresten så kommer Insidan Ut 2 att ha premiär nästa år, de två andra filmerna har inte fått bestämda datum ännu.

Vad är förresten dina tankar kring Frost 3?
Du sa att fiskar är malplacerade, men jag antar att du syftar på fåglar att passa in i världen... 

Jag har hört nog teorier om att djuren hade krig med människor, och att vi inte ser hundar och katter var väl för att dessa är lojala mot människor... Jag vet, mörkt... Men detta är väl ändå ett alternativt universum utan människor, tror jag... Hur vore sälar i denna världen, dock? 

Flanderisering betyder att en bra karaktär eller något annat har blivit dåligt. Detta är döpt efter Ned Flanders från The Simpsons, då jag har hört att han har blivit mindre av ett helgon, vad han nu än gör nu för tiden... Detta gäller även många andra utav karaktärerna... Han var ju i hela fall en sann religiös person i de äldre avsnitten... 

Men i hela fall, min poäng är att jag hoppas att ingen utav karaktärerna lider av detta. En del folk säger att Glädje är filmens "antagonist" även om hon är huvudkaraktären. Jag vet att hon inte var helt snäll mot Vemod, precis. Och hon såg Vemod som en börda i början, men i slutet så fick hon ju karaktärsutveckling och såg det positiva i Vemod. Jag håller i hela fall INTE med folk om att hon är en antagonist. Det närmaste till en skurk är ju clownen, men han var ändå inte med så mycket i filmen. Ilska må vara "minst snäll" utav känslorna, och han gör ju också lite konflikter, men han är långt ifrån ond... Så, ja. Jag hoppas att vi får se mer utav Glädjes vanliga snälla sida. Förresten, i Röjar-Ralf kraschar internet så tycker många att Ralf och Vanilja har "flanderiserats" så att säga... 

Har även hört att Stjärnan i Önskan är också icke-binär. ;) 

Ja, jag vet inte vad jag skulle säga, Pixar hör ju till Disney, så... "Pixar filmerna och Disney filmen", då. ;) 

Ärligt talat så har jag inte sett Frost 2 än, bara den förra. Så jag vet inte än vad som har hänt i den andra filmen. Tja... Jag tycker nog att Elsa klarar sig bra att hon nästan inte behöver något kärleksintresse. Hon kanske blir antingen lesbisk, bi eller kanske till och med asexuell. Annars så borde detta kanske bli osagt. Jag hoppas dock att den blir bra och, såklart, som med andra filmer och deras karaktärer, att flanderisering undviks vid varje kost.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 09:21:04Mrs. Potato Head behöver också en ny röst.
Just det ja, Estelle Harris gick också bort... Båda potatisarna behöver nya röster. :'(

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 09:25:17Folk som är plural referaear faktiskt till sig själva som vi  ;)
Ångest syftade förmodligen nog på att det kommer nya känslor än bara hon. Vi vet väl så här långt att detta verkar riktigt sant... 

Skokaka

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 22 december 2023 kl. 22:06:41Du sa att fiskar är malplacerade, men jag antar att du syftar på fåglar att passa in i världen...

Jag har hört nog teorier om att djuren hade krig med människor, och att vi inte ser hundar och katter var väl för att dessa är lojala mot människor... Jag vet, mörkt... Men detta är väl ändå ett alternativt universum utan människor, tror jag... Hur vore sälar i denna världen, dock?

Flanderisering betyder att en bra karaktär eller något annat har blivit dåligt. Detta är döpt efter Ned Flanders från The Simpsons, då jag har hört att han har blivit mindre av ett helgon, vad han nu än gör nu för tiden... Detta gäller även många andra utav karaktärerna... Han var ju i hela fall en sann religiös person i de äldre avsnitten...

Men i hela fall, min poäng är att jag hoppas att ingen utav karaktärerna lider av detta. En del folk säger att Glädje är filmens "antagonist" även om hon är huvudkaraktären. Jag vet att hon inte var helt snäll mot Vemod, precis. Och hon såg Vemod som en börda i början, men i slutet så fick hon ju karaktärsutveckling och såg det positiva i Vemod. Jag håller i hela fall INTE med folk om att hon är en antagonist. Det närmaste till en skurk är ju clownen, men han var ändå inte med så mycket i filmen. Ilska må vara "minst snäll" utav känslorna, och han gör ju också lite konflikter, men han är långt ifrån ond... Så, ja. Jag hoppas att vi får se mer utav Glädjes vanliga snälla sida. Förresten, i Röjar-Ralf kraschar internet så tycker många att Ralf och Vanilja har "flanderiserats" så att säga...

Har även hört att Stjärnan i Önskan är också icke-binär. ;)

Ja, jag vet inte vad jag skulle säga, Pixar hör ju till Disney, så... "Pixar filmerna och Disney filmen", då. ;)

Ärligt talat så har jag inte sett Frost 2 än, bara den förra. Så jag vet inte än vad som har hänt i den andra filmen. Tja... Jag tycker nog att Elsa klarar sig bra att hon nästan inte behöver något kärleksintresse. Hon kanske blir antingen lesbisk, bi eller kanske till och med asexuell. Annars så borde detta kanske bli osagt. Jag hoppas dock att den blir bra och, såklart, som med andra filmer och deras karaktärer, att flanderisering undviks vid varje kost.
Jo, jag menade fåglar men skrev fel i hastigheten och märkte det först nu.

I Zootropolis-teasern så säger speakerrösten "i Zootropolis värld har människor aldrig existerat".

Och jo, jag tycker säldjur kan passa in i Zootropolis, det är visserligen sant att de också är havsdjur, men till skillnad från valar så kan de vara på land. (sirendjur kan förresten inte heller vara på land, så liksom valar känns de malplacerade i denna värld)

Jo, jag hade glömt att Stjärnan också är icke-binär.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2023 kl. 22:15:16Jo, jag menade fåglar men skrev fel i hastigheten och märkte det först nu.

I Zootropolis-teasern så säger speakerrösten "i Zootropolis värld har människor aldrig existerat".

Och jo, jag tycker säldjur kan passa in i Zootropolis, det är visserligen sant att de också är havsdjur, men till skillnad från valar så kan de vara på land. (sirendjur kan förresten inte heller vara på land, så liksom valar känns de malplacerade i denna värld)

Jo, jag hade glömt att Stjärnan också är icke-binär.
Jag har för mig att du nämnde dock att tvättbjörnar var med i filmen, men jag minns inte exakt när de gjorde det, så... 

Och fladdermöss kan väl nog passa, kom jag på. De kan dock flyga...

Förresten, vad jag även hoppas på de kommande filmerna: Att de får bra betyg.

Vad jag INTE hoppas på: Att de får dålig betyg, precis som många utav de nuvarande filmerna Disney och Pixar fick, trots att de faktiskt är bra, enligt mig...

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 21 december 2023 kl. 22:34:48Så du är lesbisk ?
Jag trodde länge att jag var det men nej jag är bisexuell.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 22 december 2023 kl. 22:21:27Jag har för mig att du nämnde dock att tvättbjörnar var med i filmen, men jag minns inte exakt när de gjorde det, så...

Och fladdermöss kan väl nog passa, kom jag på. De kan dock flyga...

Förresten, vad jag även hoppas på de kommande filmerna: Att de får bra betyg.

Vad jag INTE hoppas på: Att de får dålig betyg, precis som många utav de nuvarande filmerna Disney och Pixar fick, trots att de faktiskt är bra, enligt mig...
Jo, för mig kan fladdermöss också passa även om de kan flyga.

Liksom du hoppas jag också att de kommande filmerna får bra betyg.

(Du minns säkert att jag anser att Lilla Kycklingen - som många anser vara huvudstudions sämsta film - är den enda av storfilmerna från Walt Disney Animation Studios som ens är i närheten av "dålig" - en väldigt imponerande bedrift av en storfilm från Disney-huvudstudion - medans Kogänget, Familjen Robinson, Make Mine Music och Melody Time mest är okej enligt mig, och att jag t.o.m. tycker att Pixars svagaste långfilm Bilar 2 är bättre, när det gäller Pixars storfilmer så ogillar jag ingen av dem även om jag håller med många om att Bilar 2 kommer längst ner, dem andra filmen från Disney-huvudstudion som många anser vara Disneys svagaste (Kogänget) tycker jag faktiskt är helt okej, inget direkt "mästerverk", men långt ifrån dålig)

Jo, jag tror det kan ha varit tvättbjörnar med i Zootropolis, iallafall enligt denna sida;

https://tyrassic.artstation.com/projects/OgJRb

Enligt vad jag läst så finns det 64 däggdjurs-arter i den färdiga filmen Zootropolis, säkerligen ännu flera i böcker, spel, osv, så lägger man ihop hela alltet finns det säkerligen fler än dubbelt så många arter sammanlagt, säkert ännu flera.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 22 december 2023 kl. 22:11:33Just det ja, Estelle Harris gick också bort... Båda potatisarna behöver nya röster. :'(
Nu kan man ju i alla fall tänka sig att dom är tillsammans i himlen.